וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה ניצחה 2:3 בסביליה, 1:5 לריאל על בילבאו

ריאל עשתה את שלה, אבל בארסה חזרה מאנדלוסיה עם ניצחון ענק, ושמרה על יתרון של נקודה בפסגה מחזור אחד לסיום העונה

המחזור ה-37 בליגה הספרדית סומן כבר מזמן כגורלי במיוחד בקרב הלוהט על האליפות, והערב (שבת) עשתה ברצלונה צעד משמעותי ביותר לעבר שמירה על התואר הנחשק, עם ניצחון חוץ גדול 2:3 בסביליה. הקטלאנים שמרו בכך על פער של נקודה בפסגת הטבלה מריאל מדריד, שמצידה ניצחה 1:5 את אתלטיק בילבאו בברנבאו, ובמחזור האחרון תוכל בארסה לחגוג עם ניצחון ביתי על ויאדוליד, בשעה שריאל תמשיך לייחל למעידה שלה כשתתארח במלאגה.

מאיורקה, שירדה למקום החמישי, המשיכה לצלול עם הפסד 1:0 ללה קורוניה, כשבתחתית נמשך מסע הקסם של חרז עם 2:3 על סראגוסה שהותיר את הסיכוי התיאורטי של נועלת הטבלה לשרוד עד המחזור האחרון. גם ויאדוליד השיגה ניצחון יקר עם 1:2 על אוסאסונה, ומלאגה הסתבכה עם הפסד 2:1 לחטאפה, כך שמחזור אחד לסיום העונה נמצאות לא פחות מארבע קבוצות תחתית עם מאזן של 36 נקודות, שתיים מהן ימצאו את עצמן בליגה השנייה במוצאי שבת הבאה.

סביליה - ברצלונה 3:2

העונה המדהימה של ברצלונה שכללה 93 נקודות ו-91 שערי זכות עד הערב, הגיעה לרגע האמת בסביליה. המבצר של האנדלוסים ברמון סאנצ'ז פיחואן היה האתגר האמיתי האחרון של האלופה לו ציפתה ריאל מדריד, אבל הלהקה של פפ גווארדיולה ידעה לא למעוד ועשתה לעצמה את החיים קלים, שבוע לפני שהיא מארחת את ויאדוליד במחזור הנעילה.

כבר בדקה החמישית הרגיע לאונל מסי את מפלס הלחץ בשורות האלופה, כשהשתלט באומנות על כדור עומק של מקסוול במרכז הרחבה ושלח טיל מדויק לרשת של פאלופ שקבע 0:1 לבארסה. סביליה לא עמדה בקצב של הקטלאנים, ובדקה ה-28 מצא צ'אבי בעוד בישול נהדר את בויאן קרקיץ' חופשי ברחבה, והסרבי הצעיר שהועדף על פני זלאטן איברהימוביץ' בהרכב הראשון כבש את השני וקבע 0:2. במחצית השנייה המשיכו האורחים להשתעשע, ובדקה ה-62 עט פדרו על כדור שנהדף מהגנת סביליה ושלח פצצה מקצה הרחבה שסגרה סיפור והעמידה את התוצאה על 0:3.

נגמר? לא ממש. דווקא אז הגיעה ההתעוררות של סביליה, ובדקה ה-69 צימק פרדי קאנוטה אחרי טעות של קרלס פויול, שהחזירה את האמונה למארחים, ושתי דקות לאחר מכן החזיר לואיס פביאנו את סביליה רשמית לעניינים כשניצל עוד חור בהגנה וקבע 3:2, אבל האנדלוסים לא הצליחו להשלים את הקאמבק, ובארסה רשמה לעצמה וי ענק על אחד המשחקים הקשים ביותר של העונה. בקאמפ נואו יכולים להתחיל לחגוג.

ריאל מדריד - בילבאו 1:5

עשרות האלפים בברנבאו היו קשובים לנעשה בסביליה, אך מצאו את עצמם נקלעים לדרמה לא צפויה שהתפתחה דווקא מול עיניהם. דווקא אחר הניצחון המרשים במאיורקה (1:4) הסתבכו הבלאנקוס בקרב צמוד מול האורחים מחבל הבאסקים, ששיחקו כמעט 70 דקות בעשרה שחקנים אבל הקשו כהוגן על המקומיים עד דקות הסיום, עד שהגיעה ההתפרקות הבלתי נמנעת.

כבר בדקה החמישית ניסה כריסטיאנו רונאלדו להמשיך במטווח השערים שלו בשבועות האחרונים עם בעיטה חזקה מחוץ לרחבה שנעצרה אצל השוער האורח. בדקה ה-22 כבר לא היה מי שיושיע את הבאסקים כשפרננדו אמורביטה ספג אדום על נגיעת יד בתוך הרחבה, ורונאלדו ניצל ניצל את הפנדל כדי להעלות את ריאל ל-0:1. דווקא בעשרה שחקנים החלה בילבאו להעז יותר, ובדקה ה-41 הדהים פרנסיסקו יסטה את הברנבאו עם פריצה סוחפת באגף ימין עד למרכז הרחבה שהסתיימה בבעיטה מפתיעה לרשת של קסיאס שאיזנה ל-1:1. איזה שער נהדר.

בהפסקה ניסה מנואל פלגריני לעורר את קבוצתו כשהכניס את קאקה במקומו של פרננדו גאגו, והברזילאי עזר לבלאנקוס לייצר כמה מצבים מהירים, שעדיין לא נשאו פרי. רק אחרי כניסתו של קארים בנזמה בדקה ה-65 הפך הלחץ של המקומיים ליעיל, ובדקה ה-72 נגיחה של החלוץ הצרפתי נהדפה על ידי גורקה הישר לראשו של גונזאלו היגוואין, שנגח מקרוב פנימה וקבע 1:2. אחרי שריאל התגברה על הלחץ הגיע גם השלישי של סרחיו ראמוס שסיים פריצה עוצמתית לרחבה בבעיטה מדויקת פנימה בדקה ה-80, בנזמה התכבד ברביעי שתי דקות לאחר מכן, ומרסלו חתם בדקה ה-89 עם הרביעי שלו העונה והחמישי של ריאל. עכשיו ריאל צריכה לסמוך על ויאדוליד שתושיע אותה, אבל הבלאנקוס זוכרים היטב את שני ההפסדים שלהם מול בארסה בסופר קלאסיקו, ויודעים שהאליפות כנראה לא מגיעה להם.

לה קורוניה - מאיורקה 0:1

הקבוצה מגליסיה נראתה נהדר בחלק הראשון של העונה והזכירה נשכחות, אבל ב-11 המשחקים האחרונים היא השיגה שלוש נקודות בלבד, כבשה חמישה שערים והידרדרה למקום במרכז הטבלה. לצערה של מאיורקה, שניצחה רק שלוש פעמים העונה מחוץ למגרשה ולא אספה שלוש נקודות מהריאזור חמש שנים ברציפות, ההתאוששות של דפור הגיעה דווקא על חשבונה.

קבוצתו של דודו אוואט לא השכילה לנצל את הפסדה של סביליה כדי לזכות מחדש במקום שמוביל למוקדמות ליגת האלופות. שתי הקבוצות הציגו משחק קצבי ורב אירועים שהסתיים עם שער בודד שנפל ברשתו של השוער הישראלי בדקה ה-68, אחרי שואלרון הזין את ריקי שמצא את עצמו חופשי בתוך הרחבה והכניע את אוואט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ויאדוליד - רסינג סנטאנדר 1:2

לא רק הצמרת רותחת בספרד. חמש קבוצות עדיין נאבקות נגד הירידה והקרב המסקרן ביותר היה באצטדיון חוזה סורייה בויאדוליד. הקבוצה המארחת של חבייר קלמנטה חזרה בצורה הירואית למאבק ההישרדות ונעצרה עם הפסד 3:1 לאתלטיקו מדריד ברביעי, אבל התעשתה בדיוק בזמן והתקרבה עד לפיגור של שער בודד בהפרש השערים מול סנטאנדר הצמודה אליה, אך מהעבר השני של הקו האדום. סנטאנדר, הלחוצה גם היא, עלתה ליתרון בדקה ה-28 משער של כריסטיאן, אבל בראחה איזן בדקה ה-57, ופנדל קריטי של נאוזט בדקה ה-77 השאיר את שלוש הנקודות אצל ויאדוליד, שתחפש כעת נס בקאמפ נואו כדי לשרוד.

טנריפה - אלמריה 2:2

התבוסה 4:1 לברצלונה הורידה את טנריפה שוב מתחת לקו האדום, ומפגש עם אלמריה, שכבר הבטיחה את ההישארות סופית, היה עבורה הזדמנות מצוינת לחזור לחוף מבטחים. אבל אחרי שהקפטן מארק ברטאן העלה את המקומיים ליתרון בדקה ה-15 הגיע השוויון של פאבלו פיאטי כעבור שלוש דקות. בדקה ה-80 העלה אלברט קרוסאט את האורחים ליתרון, ורק שער דרמטי של רומן מרטינז בתוספת הזמן מנע מטנריפה הפסד כואב.

חרז - סראגוסה 2:3

הקבוצה האנדלוסית הקטנה שהשיגה תוצאות פנטסטיות לאחרונה המשיכה במסעה המופלא, שכנראה יסתיים בנשירה לליגת המשנה אך רק לאחר מאבק בלתי מתפשר. הפעם רשמה חרז ניצחון דרמטי במיוחד, אחרי שפרנסיס העלה אותה ליתרון בדקה ה-22, ובדקה ה-67 פתח אנדר הררה האורח פינג פונג של כיבושים עם השוויון. מיצ'ל החזיר את המקומיים ליתרון כעבור שתי דקות, קרלוס קאלבו המחליף קבע 1:3 בדקה ה-72, וגבי צימק במהירות לסראגוסה כעבור שלוש דקות.

חטאפה - מלאגה 1:2

צלע נוספת במחומש התחתית היא מלאגה, שאחרי חמש תוצאות תיקו רצופות ספגה הפסד צורב שעשוי לשלוח אותה לסגונדה, לאור העובדה שבשבת הבאה תגיע למגרשה הביתי ריאל מדריד הרעבה. אלא שחטאפה הייתה נחושה לשמור על המקום השישי שמוביל לליגה האירופית, ושערים של רוברטו סולדאדו (26) ופדרו ליאון (56) נתנו לה יתרון מבטיח. פרננדו רק צימק לאורחים.

משחקים נוספים:

ויאריאל - ולנסיה 0:2
לויאריאל: ג'וזפה רוסי 10, חוסבה יורנטה 18.

ספורטינג חיחון - אתלטיקו מדריד 1:1
לחיחון: מיגל דה לאס קואבס 57. לאתלטיקו: איברהימה באלדה 71.

אספניול - אוסאסונה 1:2
לאספניול: חואן פורלין 50, פבלו אוסבלדו 52. לאוסאסונה: קריסטיאן ואדוץ 6. (בן סהר לא שותף).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully