וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לנו מדליה, בערך

14.2.2010 / 7:45

אנסטסיה קוזמינה הסלובקית, שזכתה במדליית הזהב בביאתלון, היא אשתו וחניכתו של גולש הסקי הישראלי דניאל קוזמין

יומם הראשון של משחקי החורף האולימפיים תם ונשלם. הנציגים הישראלים עוד לא נכנסו למעגל התחרויות, אבל אנחנו כבר יכולים להתגאות בסוג של קשר ישראלי לאחת מחמש מדליות הזהב הראשונות שחולקו בונקובר.

בתחרות הביאתלון ספרינט לנשים, לא רק שאנסטסיה קוזמינה הסלובקית הדהימה את הרוסיות והגרמניות בדרך למדליית הזהב, אלא בעיקר ריגשה את בעלה שעודד מהיציע, גולש הקרוס קאנטרי הישראלי דניאל קוזמין. קוזמין לא רק עודד, הוא למעשה משמש גם כאחד משני מאמניה של קוזמינה בת ה-25 שנולדה ברוסיה.

"כשהבנו שמדליית הזהב שלנו נדהמתי", סיפר קוזמין בסיום התחרות והתייחס בעיקר לפיגור בן 22 השניות של אשתו בעת שהגיעה לעמדת הירי הראשונה. כזכור, המטרה בביאתלון היא לעבור מרחק מסויים עם רובה על הגב (7.5 קילומטרים במקרה של הספרינט), כשבמהלך הגלישה ישנן שתי עמדות ירי (או ארבע במרחקים ארוכים יותר). בכל עמדה יש חמש מטרות, וכל החטאה גוררת הקפת עונשין של 150 מטרים. קוזמינה דייקה בכל המטרות פרט לאחת, ולמרות זאת פיניש מרהיב שלה סידר לה את המקום הראשון על פני הפייבוריטית הגרמניה מגדלה נויינר והצרפתיה המפתיעה מארי דורן.

קוזמינה, שמעולם לא זכתה בתחרות בסבב הגביע העולמי, סיימה את המסלול בזמן של 19:55:6 דק' והקדימה את נויינר ב-1.5 שניות. בנוסף להכל, היא העניקה לסלובקיה את מדליית הזהב הראשונה שלה אי פעם במשחקי החורף האולימפיים. דניאל קוזמין, שכמו רוב ספורטאי החורף הישראלים מעביר את זמנו בעיקר באירופה, פגש את אשתו בשנת 2005, והשניים התחתנו ב-2007. בשנה האחרונה הוא ניסה לקבוע קריטריון למשחקי ונקובר 2010 כגולש סקי קאנטרי, אבל לא הצליח.

אפולו אונו הסתפק במספר שתיים

אחרי שתי המדליות הראשונות שהוכרעו במשחקי החורף האולימפיים, הגיע לפנות בוקר (ראשון) תורם של האמריקאים לקוות למדליית הזהב הראשונה שלהם, אלא שבסופו של דבר הם לא יכלו שלא להיות מסופקים ממדליית הכסף. מדובר היה בתחרות ההחלקה מהירה במסלול קצר (שורט טראק) למרחק של 1,500 מטרים, ענף ספורט שדורש זריזות ואסטרטגיה, אם כי לפעמים גם לא מעט מזל.

אפולו אונו האמריקאי, שזכה עד היום בחמש מדליות אולימפיות, היה צריך עוד מדליה אחת בלבד כדי להשוות את שיאה של בוני בלייר (מחליקה מהירה במסלולים ארוכים) כספורטאי החורף האמריקאי המעוטר בכל הזמנים. אונו התמודד בגמר ל-1,500 מטרים מול שלושה קוריאנים שקיוו לתפוס את כל המקומות בפודיום. למזלו, התנגשויות קורות לא מעט בספורט הזה, ובחצי ההקפה האחרונה התנגשו שני קוריאנים ואיפשרו לאונו, שהיה רביעי עד אז, לזכות במדליית הכסף. בן ארצו, ג'יי.אר סלסקי זכה במדליית הארד בעוד שג'ונג סו לי הקוריאני ניצח בצורה משכנעת. ג'ונג סו לי בן ה-20 הוא המחליק הבולט ביותר השנה בסבב הגביע העולמי, אבל עבורו זו הייתה המדליה האולימפית הראשונה.

קצת יותר מאוחר, האמריקאים קיבלו סוף סוף את מדליית הזהב הראשונה שלהם כשחנה קירני זכתה בתחרות הסקי פריסטייל במהמורות, והקדימה את ג'ניפר הייל הקנדית ועוד אמריקאית, שאנון בארק שזכתה במדליית הארד. הקנדים עדיין לא השיגו את מדליית הזהב הראשונה שלהם, אבל הם יכלו לפחות להתנחם בנבחרת ההוקי קרח לנשים, מועמדת רצינית לתואר, שהביסה את סלובקיה 0:18 במשחק הפתיחה.

תאונת המזחלות: "זה מה שקורה עם נהגים אקזוטיים"

בוונקובר עדיין נסערים ממותו של גולש המזחלות הגיאורגי נודר קומריטשווילי, במיוחד לאור הדיווחים כי גולשים רבים הזהירו לפני התאונה הטרגית כי המסלול מסוכן ולא בטיחותי. לטענתם, מבנה המסלול גרם לגולשים להאיץ למהירויות גבוהות ולאבד שליטה.

היום כל הגולשים שמו סרט שחור על קסדותיהם, לאות הזדהות עם האבל של המשלחת הגאורגית בעקבות מותו של הצעיר בן ה-21, אך מאמן המזחלות של נבחרת קנדה טוען כי עם כל הצער בעניין, האשמה הייתה של הגולש.

"זה לא העניין של המסלול, זו הייתה טעות בנהיגה, 100 אחוז", אמר גרמן סטודינגר, "היו לא מעט מקרים כאלה בעבר, וזה קורה כשיש מה שנקרא 'נהגים אקזוטיים'. החבר'ה צריכים לדעת שכשהם נכנסים למסלול, זה עניין רציני, לא בדיחה. ההתאחדות הבינלאומית חייבת להחמיר את החוקים כדי למנוע מקרים כאלה בעתיד".

היום, אגב, הודיעה הוועדה המארגנת כי היא מקצרת את המסלול גם לגברים וגם לנשים על מנת לשמור על בטיחותם, לאחר שהקירות כבר הוגבהו בעיקולים, וזאת על אף שהוועדה המארגנת מתעקשת כי לא ניתן היה לצפות את התאונה ולא היו לכך רמזים מוקדמים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אמאן הוא האלוף הראשון בונקובר

בינתיים, למרות הטרגדיה, יום המשחקים הראשון של משחקי החורף האולימפיים בונקובר יצא לדרך, ולפי תחרות הגמר הראשונה נראה שצפויים לנו 16 ימים מותחים במיוחד. הגמר הראשון היה בקפיצות סקי מגבעה רגילה לגברים. מדובר בקטגורייה אחת מבין שתיים בקפיצות סקי ליחידים, בהם נקודת החישוב של הקפיצות מהגבעה היא 90 מטרים. כלומר, כמעט כל מתחרה משיג קפיצה של יותר מ-90 מטרים, השאלה היא בכמה. לכל אחד מהקופצים יש שתי הזדמנויות, והזוכה הוא מי שהשיג את הניקוד הגבוה ביותר, המורכב למעשה מחיבור הניקוד של שתי הקפיצות. הניקוד מורכב ממרחק הקפיצה, ומציון השופטים לאיכות הקפיצה והנחיתה.

סימון אמאן השוויצרי הדהים את עולם ספורט החורף לפני 8 שנים, כשהגיע בגיל 20 למשחקי סולט לייק סיטי וזכה בשתי מדליות זהב, כשהוא מנצח את הפייבוריט דאז, אדם מאליש הפולני. הפעם, אמאן כבר הגיע בתור פייבוריט, למרות שהפייבוריט הגדול יותר היה גרגור שלירנזאוור האוסטרי, הנחשב לעילוי החדש בתחום. אבל בתום הסיבוב הראשון, שלירנזאוור היה רחוק מסימון אמאן בשלושה מטרים, ודורג שישי בלבד כשגם אדם מאליש מקדים אותו בין השאר. בסיבוב השני והאחרון, האוסטרי השיג קפיצה מדהימה של 106.5 מטרים עם נחיתה מצויינת (הקפיצה הראשונה של אמאן הייתה ל-105 מטרים). אדם מאליש כבר ראה סיכוי לזכות במדליית זהב אולימפית ראשונה בקריירה שלו, ותעופה ל-105 מטרים שלחה אותו למקום הראשון באופן זמני. אבל סימון אמאן נותר על הגבעה לקפיצה האחרונה, והתעופף למרחק של 108 מטרים, כדי לקבוע שיא גבעה חדש ב"וויסלר פארק", ולזכות בצורה משכנעת ביותר במדליית הזהב הראשונה של ונקובר 2010. לשוויצרי תהיה הזדמנות מצויינת להשלים דאבל אולימפי שני, הישג חסר תקדים, בתחרות מגבעה גדולה יותר שתתקיים ביום ראשון הבא.

תחרויות הסקי האלפיני נדחו

התחרות שהייתה אמורה לתפוס את שיא הרייטינג ביום הראשון, הדאונהיל לגברים בסקי אלפיני, נדחתה ליום שני בגלל תנאי מזג אוויר קשים באתר הסקי בוויסלר. כזכור, שבוע לפני המשחקים המארגנים התלוננו על מחסור בשלג, אלא שעכשיו הם מצויים בעיצומה של סופת שלגים וגשמים חזקים, שיכולים לסכן את בריאותם של גולשי הסקי, שבין כה וכה בחרו להם באחד מענפי הספורט הפחות בטיחותיים.

תחרות הדאונהיל נדחתה ליום שני הקרוב, מה שגרם מן הסתם לדחייה של כל הקטגוריות האחרות בסקי האלפיני. מי שדווקא התעודדה מהידיעה הזאת הייתה לינדזי ווהן, אולי הספורטאית הבולטת ביותר במשלחת האמריקאית, שהגיעה לונקובר כשהיא סוחבת פציעה והודיעה שתנסה להשתתף בעזרת משככי כאבים. ווהן נחשבת לפייבוריטית למדליית זהב אחת לפחות בתחרויות הסקי האלפיני לנשים, אחרי שזכתה שנתיים ברציפות בסבב הגביע העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully