וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במכבי לא לקחו 40 אליפויות בטעות"

פיני גרשון ניצל את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק נגד רומא, כדי לומר את מה שהוא חושב על תאוריות הקונספירציה על פרשת סמי בכר. וחוץ מזה, הוא דיבר גם על הצרות בסגל

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

אם ברצונה להישאר בתמונת המאבק על המקום השני בבית ג' של היורוליג, חייבת מכבי תל אביב לנצח מחר (חמישי) את לוטומאטיקה רומא, שתגיע להיכל במסגרת המחזור התשיעי. ההפסד במוסקבה לפני שלושה שבועות הפך את סיכוייה של מכבי לסיים במקום הראשון למזעריים, אולם הפסד נוסף ימנע ממנה גם את הסגנות, שתוביל להגרלה סופר-קשה בהמשך.

למרות מכת הפציעות (אלן אנדרסון חולה, יניב גרין סובל מפציעה בגבו, צ'אק איידסון ודורון פרקינס מחלימים משפעת), הרי שרומא, שהפסידה בחמשת משחקיה האחרונים במפעל, לא אמורה להוות משוכה גבוהה מדי. עם זאת, הקבוצה האיטלקית עדיין נאבקת על המקום הרביעי, המוביל לטופ-16, וגם היא זקוקה נואשות לניצחון.

מאצ'יי לאמפה, כידוע, נפרד מוקדם יותר היום סופית מהמועדון, לאחר שסיכם את תנאיו באוניקס קאזאן הרוסית. אף שהגיע הערב לאימון, הפולני יעזוב את הארץ מחר או מחרתיים.

גרשון חושש מחלודה

"אנחנו לא רגילים לתקופה כל כך ארוכה לא ללא משחק", אמר מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון, במסיבת העיתונאים. "כמו בן אדם שמפסיק לעבוד ונהיה חולה, ככה זה גם אצלנו. כל הסיפורים נפלו בשלושת השבועות האלה. המשחק בבית תלוי בנו. אנחנו לא בדיוק מסודרים, זה אומר פצועים, מחלות ועניינים, ואני לא אתחיל לספר את הסיפורים. הם גם החליפו מאמן והקבוצה השתנתה עם שחקנים שלא שיחקו נגדנו בפעם הקודמת. בסופו של דבר אנחנו משחקים בבית, ואני מקווה שהפגרה לא עצרה לנו איזשהו מומנטום. בביילה שיחקנו טוב מאוד, היו לנו אחוזים טובים ושמרנו טוב. אני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי גם מחר".

באשר למצבם של שחקניו החולים/פצועים אמר גרשון כי "אתמול אנדרסון עשה אימון לא טוב, היום הוא במצב לא טוב ולא התאמן. נראה מחר, יש לו אנגינה חריפה. גרין פצוע, איידסון חזר אתמול, פרקינס חזר אתמול. יכול להיות שלא יהיה לנו מי שיעלה בחמישייה".

מעבר למשחק, התבקש מאמנה של מכבי תל אביב להתייחס לפרשת סמי בכר ולהשלכותיה בדיעבד על המועדון. "בכר לא הגיע למעמדו סתם כך, הוא השופט הכי טוב בארץ ובין הטובים באירופה, והוא הגיע לשם בזכות", אמר גרשון. "אני חושב שאתם מזיזים כל דבר לכיוון שלנו, למרות שהיריבים שלנו מעולם לא הפסידו משחק. טוד וורניק, לפני 10 שנים, שרק את אותו דבר בדיוק נגד אייץ' וולדמן. אם רק השופטים אשמים בהפסדים שלהם, למה הם החליפו את כל השחקנים 10 פעמים ואת כל המאמנים 15 פעם? במכבי לא לקחו כאן 40 אליפויות בטעות או בגלל השופטים".

גיא פניני התייחס למצבה של מכבי לאחר הפגרה הארוכה, וסיפר כי "עבדנו קשה ואנחנו נראים טוב באימונים. יכול להיות שנרגיש בהתחלה שלא שיחקנו יחד תקופה, אבל אני מקווה שנחזור לדרך שלנו".

"רומא החליפה מאמן ויש להם שלושה שחקנים חדשים שלא שיחקו נגדנו", הוסיף דיוויד בלות'נטאל. "אני מאמין שיהיה משחק קשה מולם מחר. הם חייבים לנצח כדי לעלות שלב ואנחנו רוצים לנצח כדי לתפוס מקום טוב להמשך, אז אני מקווה שיהיה משחק טוב".

ברומא ממשיכים להאמין

הרומאים, מנגד, יודעים כי הם חייבים לנצח על מנת להישאר קרובים למארוסי במאבק על הכרטיס האחרון לטופ-16. "אנחנו מתבגרים ומשפרים את המשחק שלנו", אמר לקראת ההתמודדות מאמן הקבוצה, מתיאו בוניצ'יולי. "בתל אביב נפגוש את אחת הקבוצות הכי גדולות באירופה, אי פעם. יש להם אוהדים מצוינים שיודעים לתמוך בשחקנים. יהיה משחק מאוד קשה, אבל ננסה לנצח ולנצל את אחת משתי ההזדמנויות האחרונות שנותרו לנו".

פורוורד רומא ואחד מכוכביה המקומיים, לואיג'י דאטומה, הוסיף כי "במשחק מחר אנחנו משחקים על ההעפלה לשלב הבא. זה משחק ללא מחר. אנחנו חייבים לנצח, כדי לשמור על תקווה שנעלה. יהיה מאוד קשה לשחק מול כל האוהדים האלה, אבל אנחנו חייבים להיות מודעים לכך שהעפלה לטופ-16 עוברת דרך המשחק מול מכבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully