וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאחה ויטוריה ניצחה את מכבי תל אביב 82:91

יכולת עלובה של אנדרסון (1 מ-11 מהשדה) בצירוף משחק שיא של מירזה טלטוביץ' (28 נק') הביאו לספרדים את הניצחון

אי שם במחזור השני של היורוליג, חזרה מכבי תל אביב עם הפסד חוץ מויטוריה לקאחה המקומית. ניחוח של משבר התפשט אז באוויר ההיכל, והבעיות בהגנה ובהתקפה נראו ברורות למדי. אלא שאז הגיעו חמישה ניצחונות רצופים ביורוליג, דריסות בליגה, ופתאום היה נדמה כי כל הבעיות שסבלה מהם קבוצתו של פיני גרשון בספרד, חלפו עברו להן. הערב (חמישי) פגשה מכבי תל אביב שוב את אותה ויטוריה, שהזכירה לה פעם נוספת, כי הדרך אל ראשות בית ג' לא הולכת להיות כל כך פשוטה, עם ניצחון 82:91.

סטפון לאזמה שחקן מכבי תל אביב מנסה לעצור את טיאגו ספליטר שחקן קאחה ויטוריה. ברני ארדוב
עקב אכילס של הצהובים. ויטוריה וספליטר שוב עוברים את מכבי/ברני ארדוב

הצהובים ציפו למשחק קל מול החבורה הפצועה של איבאנוביץ', אבל במקום זה קיבלו חבורה ספרדית לוחמנית, שפתחה מצויין את המשחק. מירזה טלטוביץ' שלח כדור אחר כדור מחוץ לקשת, והסל של מכבי קלט את כולם. אינגליש הצטרף אליו, וביחד עלתה ויטוריה ליתרון 7. ליאור אליהו, אקס מכבי, נכנס גם הוא למשחק, והגיב שוב בנקודות בצבע, בעוד האורחים עולים ליתרון 12. מכבי נראתה אבודה באותן דקות, כשאלן אנדרסון לא פוגע בדבר, איידסון לא מסכן את הסל, ורק נקודות של פניני שמרו אותה בתמונה בסיום המחצית.

למחצית השניה כבר עלתה מכבי אחרת, וקיבלה בעיקר את גיא פניני, שהזריק הרבה אנרגיה, ובשתי שלשות רצופות הוריד את היתרון ל-4 בלבד. אלא שאז שוב נרדמו הצהובים בהגנה, טלטוביץ' וספליטר שוב הענישו, והאורחים הגיעו לרבע האחרון כשהם אוחזים ביתרון 9. הבעיות נגררו גם לפתיחת הרבע האחרון, אז עלתה ויטוריה ליתרון 15, אבל קאמבק מצויין של איידסון נתנו עוד תקווה לקהל ביציעים. אלא שביום בו אנדרסון לא מצליח לקלוע סל שדה, וההגנה בצהוב לא מצליחה לעצור את הקליעה מבחוץ של טלטוביץ', גם לא בפעם השמינית, לא היו הרבה סיכויים למכבי לנצח את המשחק, ושחקניו של איבאנוביץ' חגגו ניצחון חוץ חשוב וגדול, שמציב אותם במקום הראשון של בית ג'.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם אנדרו וויז'נייבסקי, אלן אנדרסון, צ'ק איידסון, סטפון לאזמה, דיאור פישר.

קאחה ויטוריה עלתה עם קארל אינגליש, שון סינגלטרי, טיאגו ספליטר, פרננדו סן אמטריו, מירזה טלטוביץ'.

האורחים פתחו חזק עם שלשה גדולה של טלטוביץ', אבל איידסון הגיב בשלשה משלו, ודאנק נהדר שלו במתפרצת בצירוף אחד של פישר קבעו יתרון צהוב, 6:8. ויטוריה מצאה את עצמה רק מחוץ לקשת, עם שלשות נוספות של טלטוביץ' ואינגליש, שהעמידו את הספרדים על 4 מ-4 לשלוש, ויתרון 8:12. מכבי הלכה פנימה אל פישר ולאזמה, שהחזירו אותה למשחק, ולשוויון 17:17. אליהו סוף סוף נכנס לעניינים, והחזיר את היתרון לידיים ספרדיות, עם סל ועבירה, והוריד את ויטוריה ביתרון 17:20 בסיום הרבע הראשון.

באראץ המשיך את המומנטום של האורחים בפתיחת הרבע השני, ועוד שלשה גדולה של טלטוביץ' הגדילה את הפער ל-7. מכבי הלכה עם הראש בקיר, איידסון לא מצא את עצמו, ואליהו ניצל זאת לעוד סל ועבירה שקבעו 20:29. הצהובים סבלו מאוד באותן דקות, כשאנדרסון מחטיא את 9 הזריקות הראשונות שלו מהשדה, וההגנה לא מצליחה להתמודד עם החדירות של האורחים, ונקודות של ריבאס העלו ל-28:40. פניני החזיר את האלופה הישראלית לחיים עם שלשה גדולה, אבל ויטוריה שוב הכתה מחוץ לקשת עם עוד שלשה, הפעם של ריבאס, שהורידה את האורחים ביתרון 34:43 במחצית.

שחקני מכבי ככל הנראה חטפו לא מעט על הראש מגרשון במחצית ועלו לרבע השלישי כמו מלוע של תותח: פישר פתח עם חדירה, איידסון צלף שלשה, ואפילו שלשה של טלטוביץ' לא עצרה את הצהובים, ובעיקר, את גיא פניני. הישראלי עלה בטירוף לפרקט, צלף 2 שלשות, והעלה את מכבי ליתרון 49:50. אלא שאז שוב חל רפיון בהגנה, אינגליש עצר את השטף עם שלשה, וספליטר ב-5 נקודות רצופות קבעו 50:57 לקאחה. מכבי לא מצאה את עצמה בהתקפה, ואיפשרה לריבאס בג'אמפ להעלות ליתרון 13, אבל נקודות של פרקינס קבעו 57:67 בסיום השלישי.

דורון פרקינס עלה טוב לרבע האחרון ופתח אותו עם שלשה נהדרת, שהורידה ל-7, אבל ספליטר שוב חפר בצבע, ומצא נקודות. פניני שוב ניסה את כוחו מחוץ לקשת, אבל החטיא, ההגנה נרדמה, וסן אמטריו מצא את עצמו פנוי לגמרי לשלשה שקבעה 60:75. מכבי הגיבה בריצת 0:9, בהובלת איידסון, ששלשה שלו צימקה ל-6 בלבד. האורחים לא אמרו את המילה האחרונה שלהם, ואינגליש שוב צלף מבחוץ כדי לקבוע 70:80. אנדרסון מצא סוף סוף סל שדה ראשון, אבל עוד אחת של טלטוביץ' שמרה על היתרון הספרדי.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

סטטיסטיקה

קלעו לקאחה ויטוריה: מירזה טלטוביץ' 28 (8 מ-14 משלוש, 6 ריבאונדים), קארל אינגליש 18 (6 מ-11 משלוש), סטאנקו באראץ 11, ליאור אליהו 9 (6 ריבאונדים), פאו ריבאס 7 (7 אסיסטים), פרננדו סן אמטריו וטיאגו ספליטר 6 כל אחד, שון סינלגטרי 4 (6 ריבאונדים).

קלעו למכבי תל אביב: צ'אק איידסון 19 נקודות (4 מ-6 לשלוש, 7 ריבאונדים), גיא פניני 18 (4 מ-8 לשלוש), סטפון לאזמה 11 (9 ריבאונדים, 3 מ-10 משתיים), דיאור פישר 10 (7 ריבאונדים), אלן אנדרסון (1 מ-11 מהשדה) 7, דורון פרקינס 6, אנדרו וויז'נייבסקי 5, מאצ'יי לאמפה, יניב גרין ודייויד בלות'נטאל 2 כל אחד. רביב לימונד לא קלע.

מאמן קאחה ויטוריה, דושקו איבנוביץ'. ברני ארדוב
השתלטו על המקום הראשון בבית. איבאנוביץ'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully