וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקטן, לפני הגדול

ריאל ניצחה 0:1 את ציריך, והתקרבה לשמינית גמר האלופות, לפני הקלאסיקו. רונאלדו שיחק 20 דקות. בורדו-יובנטוס 0:2

בזמן שבחלקו הראשון של המחזור הופיעו קבוצות גדולות שנלחמו על חייהן במפעל, בבתים א'-ד' הדברים היו, באופן יחסי, הרבה יותר רגועים. המלחמה על חלוקת הכרטיסים לשמינית הגמר במסגרת המחזור החמישי שסיפק מספר מפגשים מעניינים, המשיכה הערב (רביעי). שמונת המשחקים סיפקו יבול דל מאוד של 13 שערים בלבד.

בבית א', מכבי חיפה חיפשה שער ראשון אבל היא לא מצאה אותו, כאשר שוב נוצחה 1:0 ושוב גם לא מצאה נקודות. במקביל לאותו משחק באליאנץ ארינה, יובנטוס, שהייתה צריכה ניצחון בבורדו על מנת להצטרף לאלופת צרפת בשלב הבא, נוצחה 2:0, והקרב על הכרטיס השני מהבית עדיין פתוח.

בבית ב' הבטיחה מנצ'סטר יונייטד את מקומה עוד במחזור הקודם והיא אירחה את בשיקטאש באולד טראפורד. הטורקים, שכבר איבדו סיכוי להעפיל, נהנו מהרכב חסר של היונייטד כדי לנצח 0:1. וולפסבורג הייתה צריכה נקודה אחת בלבד במשחקה נגד צסק"א במוסקבה, אבל היא נוצחה 2:1 לאחר שהובילה. הרוסים שמרו על סיכוי לעלות מהבית לשמינית הגמר.

בבית ג', ריאל מדריד לא נתקלה בקשיים גדולים בבית מול פ.צ. ציריך, ארבעה ימים לפני האל קלאסיקו המסקרן. הלבנים של מנואל פלגריני ניצחו 0:1 משער של גונזאלו היגואין, אבל עדיין לא הבטיחו באופן סופי את העלייה מהבית לשמינית הגמר. הם יצטרכו לעשות את זה מול מארסיי בחוץ. במשחק המקביל בבית, אירחה מילאן את מארסיי בסן סירו וסיימה איתה ב-1:1, האיטלקים עשו עוד צעד לשמינית, מארסיי עוד לא אמרה נואש.

פורטו וצ'לסי נלחמו על ראשות בית ד', כאשר הקבוצה האנגלית, שמוליכה את הליגה במדינתה, ניצחה 0:1 משער נגיחה של ניקולה אנלקה, כדי להבטיח גם את המקום הראשון בבית, צ'לסי ממשיכה להיראות מצוין, בעיקר לאור הכוח והאופי שהיא מציגה. אתלטיקו מדריד המבוישת עדיין לא הצליחה להבטיח את המקום השלישי בבית. הספרדים היו צריכים ניצחון בניקוסיה על אפואל הקפריסאית כדי לעשות זאת, אבל הם סיימו עימם רק ב-1:1.

בית א'

בורדו - יובנטוס 0:2

הקבוצה האיטלקית הגיעה לסטאד שבאן דלמאס בידיעה שניצחון יספיק לה כדי להבטיח את מקומה בשלב הבא בלי קשר לתוצאה של באיירן מינכן מול מכבי חיפה. המחצית הראשונה נשארה מאופסת כשאף אחת מהקבוצות לא מצליחה להרשית לרעותה.

במחצית השנייה הקבוצה של לורן בלאן עשתה סוף לבצורת השערים במשחק, כאשר עלתה ליתרון תשע דקות מפתיחת המחצית השנייה. פלאשיל הגביה כדור חופשי מצוין לתוך הרחבה, פרננדו עלה מעל כולם ונגח אחורה. הכדור הפתיע את ג'יג'י בופון ועבר מעל ידיו המושטות ופנימה. 0:1 לא מפתיע למוליכת הבית הצרפתית. בדקה ה-90 הגיע המסמר השני בקרבה של יובה, כאשר החלוץ הנהדר מרואן שמאק שלח בנגיחה כדור קרן פנימה וחגג את השני של קבוצתו בדרך לשלוש נקודות וניצחון גדול.

מישהו הימר בתחילת המפעל שבורדו תהיה עם 13 נקודות אחרי חמישה מחזורים?, שהקבוצה של בלאן תבטיח כבר קודם לכן את העלייה? לא הרבה אנשים. אבל הקבוצה הצרפתית עשתה את שלה בצורה מצוינת, וביחד עם החולשה של באיירן וחוסר העקביות של יובנטוס היא עשתה זאת. למרות שהיא אף הבטיחה את העלייה עוד לפני, בורדו לא שכחה את האוהדים שלה כששימחה אותם עם עוד ניצחון יפה לרזומה ושלוש נקודות נוספות בבית.

במחזור הבא בבית, מכבי חיפה שוב תחפש שער ראשון, כאשר היא תארח את בורדו באצטדיון רמת גן, אבל הקרב הגדול של הבית יהיה בטורינו, כאשר יובנטוס תארח את באיירן מינכן. לגברת הזקנה יתרון של נקודה בבית על פני הגרמנים, כך שתיקו יספיק לה, בעוד באיירן תהיה חייבת ניצחון כדי לעלות.

בית ב'

מנצ'סטר יונייטד - בשיקטאש 1:0

השדים האדומים, כהרגלם בקודש, הגיעו למחזורי הסיום של שלב הבתים כאשר הכרטיס להמשך הדרך כבר מונח בכיסם. הטורקים הגיעו למשחק באולד טראפורד כשהסיכוי שלהם לעלות לשמינית הגמר כבר אבד להם, אבל לפחות ההרכב החסר שהעלה אלכס פרגוסון עזר להם לעלות ליתרון. רודריגו טלו שלח אחרי 19 דקות כדור חזק, שפגע בדרך ברפאל דה סילבה, שינה קצת כיוון והטעה את בן פוסטר בדרכו פנימה.

במחצית השנייה היונייטד ניסתה וניסתה לא לרדת מבוישת מאולד טראפורד, בכל זאת היא שיחקה לעיני אוהדיה, אבל חרף כל הניסיונות שלה להשוות היא לא הצליחה לעשות זאת. בשיקטאש מצילה קצת קצת מכבודה האבוד לקראת המחזור האחרון של הבית.

צסק"א מוסקבה - וולפסבורג 1:2

אלופת גרמניה הגיעה לקור של מוסקבה בידיעה שהיא צריכה נקודה אחת בלבד כדי להבטיח עלייה לשמינית הגמר של ליגת האלופות, כבר בעונה הראשונה בתולדותיה. צסק"א, לעומתה, הייתה חייבת ניצחון כדי להישאר בחיים בבית ממנו מנצ'סטר יונייטד כבר העפילה, במשחק הראשון של המאמן החדש של הקבוצה הרוסית, ליאוניד סלוצקי. בסופו של דבר היא השיגה את הניצחון המיוחל מבחינתה ששומר על סיכוייה להעפיל לשלב הבא.

הרוסים פתחו טוב את המשחק שהלך בכיוון השער של דייגו בנאליו, אבל הם לא הצליחו להבקיע, ובדקה ה-19 ספגו משער של אדין דזקו. אובפמי מרטינס הכניס לחלוץ הבוסני כדור נהדר, ודזקו מפינת תיבת החמש בעט לפינה הנגדית של איגור אקינפייב והרשית. גם אחרי כיבוש השער של הזאבים, צסק"א המשיכה לתקוף, אך לא כבשה עד סיום המחצית הראשונה.

בדקה ה-52 קיבל מרטינס כדור רוחב מצוין, ושלח אותו לעבר השער, אלא שהנגיעה של דזקו הביאה בצדק לפסילתו של השער בטענת נבדל. הרעב של דזקו הרס למרטינס. שש דקות לאחר מכן, בדקה ה-58, איזן תומאש נסיד בראש מארבעה מטרים, אחרי הגבהה של ייבגני אלדונין. בדקה ה-66 מילוש קראסיץ' שלח פצצה אדירה לפינה של בנאליו וקבע מהפך ענק עבור צסק"א, שנשמר עד הסיום.

לאחר הניצחון צסק"א השוותה את מניין נקודותיה לזה של וולפסבורג, אולם הגרמנים עדיין במקום השני, מכיוון שהם ניצחו במשחק הראשון ביניהם בגרמניה 1:3. במחזור האחרון תארח וולפסבורג את מנצ'סטר יונייטד, בעוד צסק"א תתארח בטורקיה אצל בשיקטאש. ניצחון של הגרמנים יבטיח להם, לא משנה מה צסק"א תעשה, את העלייה ההיסטורית לשמינית הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בית ג'

ריאל מדריד - ציריך 0:1

גולת הכותרת של המשחק, ארבעה ימים לפני האל קלאסיקו הגדול והכל כך חשוב עבור הבלאנקוס נגד ברצלונה, הייתה שובו של כריסטיאנו רונאלדו לשורות הקבוצה לאחר 55 ימים בחוץ. הכוכב הפורטוגלי פתח על הספסל, וריאל, שידעה שניצחון בסנטיאגו ברנבאו מול אוהדיה יביא אותה קרוב מאוד לשמינית הגמר, עלתה ליתרון אחרי 21 דקות. קאקה הזין את גונזאלו היגואין, שנמצא לאחרונה בכושר מצוין, בכדור נהדר, החלוץ הארגנטינאי הרשית בקלות מול ג'וני לאוני.

בדקה ה-70 זה קרה. אחרי שכל אוהדי ריאל מדריד חיכו 55 ימים ארוכים, ללא שינה, כשהם טרוטי עיניים, הם קיבלו בחזרה את הכוכב הגדול שלהם שוב על המגרש. רונאלדו, שהתחמם והתחמם, נכנס כמחליף. פלגריני הצהיר שהוא ישחק 30 דקות, אז הוא קיצץ לו עשירייה והכניס אותו ל-20 דקות בלבד במקומו של ראול. בדקה ה-90 קיבל כדור רונאלדו כדור בתוך הרחבה מגראנרו, שגם נכנס כמחליף, אבל הפורטוגלי, שהיה יכול לעשות חזרה חלומית למגרשים, לא היה חד מספיק, כששלח כדור חלש לפינה, לאוני הדף טוב לקרן.

ריאל מוליכה את הבית עם 10 נקודות, כאשר למילאן 8 ואילו למארסיי 7, אולם היא עדיין לא הבטיחה את העלייה שלה לשמינית הגמר. במחזור האחרון היא תצא למשחק חוץ קשה בסטאד ולודרום של הצרפתים. לריאל אסור להפסיד בפער של שלושה שערים ויותר, אז היא תעלה לשלב הבא. אבל חשוב לה גם להבטיח את המקום הראשון בבית, שאז היא תוכל לקבל הגרלה קלה יותר.

מעתה הראש של שחקני ריאל יהיה נתון במקום אחד - הקלאסיקו.

מילאן - מארסיי 1:1

הרוסונרי הגיעו למשחק בידיעה שניצחון יקנה להם מקום בשמינית הגמר של המפעל. האיטלקים ניצחו במארסיי, ולאחר התיקו 1:1 עם ריאל מדריד בסן סירן הם רצו לשמח את האוהדים שלהם. אחרי 10 דקות סידר פאטו כדור מצוין בתוך הרחבה למרקו בוריילו. החלוץ האיטלקי מזווית לא קלה שלח לפינה הרחוקה של מנדאנדה וכבש את הראשון למקומיים. רק שש דקות עברו ולוצ'ו גונזאלס איזן. ניאנג ניצל טעות של אודו, חטף ושלח רוחב, דידה הדף רע מאוד, ולוצ'ו הגיח מאחור כדי לשלוח טיל משבעה מטרים פנימה ולהשוות ל-1:1.

במחזור האחרון מילאן תצא למשחק חוץ בציריך. על הנייר זה משחק שאמור לא להוות בעיה לקבוצה של לאונדרו, אבל כזכור הרוסונרי נוצחו במשחק המקביל על ידי השוויצרים בסן סירו, כך שהם צריכים להיזהר מהמשחק הזה, בטח לאור העובדה שהם גם לא הבטיחו את העלייה שלהם. אם הם ינצחו הם יעלו, אולם תיקו ומטה בתוספת ניצחון של מארסיי על ריאל ישאיר את האיטלקים בבית, בעוד הקבוצה מדרום צרפת תעלה לשלב הבא.

בית ד'

פורטו - צ'לסי 1:0

הקרב על ראשות בית ד' התקיים בדרגאו של פורטו, כאשר אלופת פורטוגל התעמתה עם מוליכת הבית והצועדת בראש הליגה האנגלית. שתי הקבוצות כבר הבטיחו את מקומן בשלב הבא, אבל הכחולים של קרלו אנצ'לוטי רצו להבטיח את המקום הראשון לפני מחזור הסיום, שכן הוא מקנה הגרלה נוחה יותר בשמינית הגמר.

המחצית הראשונה נותרה מאופסת, וכך גם 24 הדקות הראשונות של המחצית השנייה, עד שהגיעה התקפה נאה מאוד של צ'לסי, שהניבה לה את השער. יורי ז'ירקוב דהר בצד שמאל, והעביר שמאל לקו למאלודה, שהכניס רוחב בחצי גובה. ניקולה אנלקה הקדים את בטו, שוער פורטו, ונגח פנימה את הכדור.

צ'לסי הוכיחה בפעם המי יודע כמה העונה שהיא קבוצה עם אופי ונחישות רבה, ושהיא רוצה ללכת חזק עד הסוף בכל המפעלים. הכחולים הבטיחו את המקום הראשון בבית עם ניצחון החוץ הנאה בפורטו. הקבוצה של ז'סואלדה פאריירה תעלה מהמקום השני.

אפואל ניקוסיה - אתלטיקו מדריד 1:1

שתי הקבוצות הגיעו למשחק כאשר המאבק ביניהן הוא על המקום השלישי, המוביל לליגה האירופית, לאחר שצ'לסי ופורטו הבטיחו את עלייתן מהבית. כבר אחרי חמש דקות עלתה הקבוצה הקפריסאית ליתרון, אלכסנדרו שלח כדור רוחב אליו הגיע מירוסבאלייביץ' ראשון והרשית.

אתלטיקו, שהפסידה בצורה דרמטית בשבת לדפורטיבו לה קורוניה ונותרה מתחת לקו האדום בספרד, נמצאת בעיצומה של פתיחת העונה הגרועה שלה זה 56 שנים. בדקה ה-62 סימאו סברוסה הציל קצת מהכבוד של הקולצ'ונרוס, כאשר קון אגוארו פרץ משמאל והעביר רוחב, השוער חיוטיס הדף לא טוב לאמצע הרחבה, סימאו הגיע בריצה מאחור ושלח בפס פנימה, אתלטיקו השוותה ל-1:1.

שתי הקבוצות עדיין תמשכנה להתחרות על המקום השלישי בבית. אפואל, עם שתי נקודות במקום האחרון, תצא למשחק חוץ קשה מאוד בסטמפורד ברידג' שלא תעשה לה חיים קלים ובטח תרצה לנצח גם את המשחק הבא, אתלטי תארח בוויסנטה קלדרון את פורטו, שוב במטרה לפחות לתפוס את המקום השלישי ולהגיע משם לליגה האירופית. אולי שם היא תוכל למצוא נחמה בעונה הקשה שעוברת עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully