וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרה ספנסר: "פנאן פשוט היה מספק את הסחורה"

שחקן העבר ששיחק בהפועל תל אביב ומכבי ראשון לציון בראיון ל"מעריב": "מוני היה כמו השקעה בטוחה בבורסה"

החשד כי מוני פנאן ניהל "בנק" בימיו כמנהל מכבי תל אביב, קיבל חיזוק נוסף בראיון שהעניק שחקן העבר אנדרה ספנסר לעיתון "מעריב". ספנסר, ששיחק חמש קדנציות בישראל ולבש את מדי מכבי ראשון לציון והפועל תל אביב אך לא את אלו של מכבי תל אביב, הצהיר בראיון כי ניהל חשבון אצל פנאן.

"הכל התחיל בערך בשנתי השנייה בישראל, בערך בשנת ‭,1990‬ ונמשך שלוש-ארבע שנים בסך הכל‭,"‬ סיפר ספנסר. "פעמים רבות, שחקנים לא היו מקבלים שכר במשך חודשים. מוני לפעמים היה פונה לקבוצות אחרות כדי לברר מתי הן התכוונו לשלם לשחקנים שלהן, אם בכלל. השחקנים היו פשוט פונים למוני, כי המוניטין שלו ברחבי הליגה היה של בחור מכובד שיודע להשקיע. הוא פשוט היה מספק את הסחורה. כמו השקעה בטוחה בבורסה. הייתי עושה אצלו השקעות קטנות,‭18-15 ‬ אלף דולר, והיינו מקבלים עליהן בין 10 ל-20 אחוז ריבית. 14-15 אחוז בערך‭."‬

כשנשאל ספנסר כיצד הרגיש כששיחק נגד מכבי תל אביב, השיב: "שיחקתי אותו דבר בדיוק. אחרי הכל, את הכסף שלי עשיתי מלשחק כדורסל". ‬המראיין ערן סורוקה שאל את ספנסר האם לדעתו יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי ידע על פעולותיו של פנאן, וזה השיב: "שמעון היה עסוק מכדי לדעת מה מוני עושה. היו לו יותר מדי דברים לעשות".

אחד החשדות בפרשן פנאן היא כי שופטי כדורסל השקיעו כספים אצל המנהל המיתולוגי. "אני לא ידעתי שום דבר על שופטים שמשקיעים אצל מוני. אני רק ידעתי שהשופטים אוהבים את מכבי ואת השחקנים שלהם", התייחס ספנסר לסוגיה.

לכתבה התראיין שחקן אחר המתגורר בארצות הברית, שטען כי היו גם שופטים שהשקיעו אצל פנאן, בנוסף למאמנים ושחקנים שלא היו חלק ממכבי תל אביב. כשנשאל אותו שחקן האם לדעתו מזרחי ידע על פעולותיו של פנאן, השיב: "בחייך. כל מה שהוא ומוני עשו זה לדבר. הם היו חברים טובים. אלה היו החיים של מוני מחוץ לכדורסל. לא אהיה מופתע אם יתברר שגם שמעון עצמו היה מושקע‭."‬

  • עוד באותו נושא:
  • מוני פנאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully