וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות בית 2: יוון הביסה 2:5 את לטביה

יוון הביסה את לטביה 2:5, עם רביעייה ענקית של גקאס, וביססה עצמה במקום השני בבית 2. שוויץ עם רגל וחצי במונדיאל

בזמן שנבחרת ישראל נאבקה עם מולדובה היא חלמה, אולי, אולי תתרחש הפתעה לא קטנה, הלטבים יצליחו לסיים את משחק החוץ שלהם באתונה נגד יוון בתיקו, דבר שהיה מעלה את ישראל (עם ניצחון שלה על מולדובה) למקום השני בבית, כשיוותר מחזור אחד לסיום.

המחצית הראשונה במשחק בבירת יוון נראתה טוב מאוד עבור ישראל, כאשר הלטבים עשו מהפך (אחרי שער של גקאס) והובילו בסיום המחצית הראשונה 1:2. אלא שמחצית שנייה נהדרת של היוונים, הרבה לאור יכולתו הגבוהה של פאניס גקאס, שכבש רביעייה במשחק, הביאו את יוון לניצחון ענק 2:5. יוון מבססת עצמה במקום השני בבית 2, וכאשר נותר מחזור אחד לסיום, כל שנשאר זה לנצח את לוקסמבורג החלשה בבית.

במידה ויעשו כך ירוצו היוונים למקלטי הרדיו לשמוע מה עשתה שוויץ, שתארח את ישראל. רק איבוד נקודות של יוון (תיקו או הפסד), במקביל לניצחון ישראלי יוביל את הנבחרת שלנו למקום השני, דבר שנראה רחוק כמו השמש בערך.

נבחרת שוויץ המשיכה את הקמפיין המוצלח שלה, שדווקא לא נפתח טוב, כשהביסה בחוץ בקלילות רבה 0:3 את לוקסמבורג. השוויצרים צריכים נקודה אחת במשחק נגד ישראל כדי להיות תלויים רק בעצמם ולהעפיל מהמקום הראשון למונדיאל. במידה וישראל תנצח את שוויץ ויוון תגבור על לוקסמבורג, אז יחס שערים הוא שיכריע בבית ולפיו תקבע העולה ומי שתלך לפלייאוף. ללטביה וישראל לא נותרו סיכויים רבים לעלות, אבל המשחקים הבאים שלהם חשובים מבחינת המיקומים לקראת הקמפיין הבא. מה שיכול לבוא לטובתנו זו העובדה שבמשחקים ללא לחץ אנחנו גדולים.

טבלת בית 2:

1. שוויץ 20 נקודות (+10 הפרש שערים)
2. יוון 17 (+9)
3. ישראל 15 (+10)
4. לטביה 14 (+2)
5. לוקסמבורג 5 (-20)
6. מולדובה 3 (-11)

יוון - לטביה 2:5

יוון הגיעה למשחק בידיעה שהיא חייבת לנצח כדי להתקרב מאוד להעפיל למונדיאל. המאמן אוטו רהאגל העלה הרכב התקפי מאוד עם שלושה חלוצים מסוכנים. כבר אחרי ארבע דקות זה השתלם לו, כשפאניס גקאס עלה מצוין להגבהה של סייטראידיס ונגח לקורה ופנימה את הראשון של יוון. אבל לטביה הוכיחה שהיא לא פראיירית והתוצאות שהוציאה עד כה לא היו בכדי. שמונה דקות אחרי שער היתרון של גקאס, שגתה ההגנה של יוון בהרחקת כדור, קולסניצ'נקו ירה, צורבאס הדף, אבל ורפקובסקיס השתלט על הריבואנד ושלח בחצי מספרת כדי להדהים את היוונים עם 1:1.

בדקות הבאות היוונים מסוכנים יותר, אבל לא הצליחו להגיע למצבים מוחשיים, הלטבים הגנו וגם ניסו את מזלם בבעיטות מרחוק לשער של צורבאס. בדקה ה-39 סמראס שלח כדור חלש, אבל שהיה רחוק סנטימטרים מהשער. דקה אחר כך התקפה נהדרת של לטביה הניבה להם את השני. רובינס הוציא רוחב משמאל, קרלסונס השאיר אחורה עם העקב, ו-ורפקובסקיס שלח פנימה את השני מכ-10 מטרים, מהפך ענק ו-1:2 מדהים ללטבים בסיומה של המחצית הראשונה.

רהאגל ערך שני חילופים בהפסקה, ויוון עלתה אליה בטירוף כמו בתחילת הראשונה. אחרי שתי דקות קיבלו היוונים פנדל בתואנת עבירה שספק אם הייתה של קלאבה על סמראס ברחבה. גקאס המצוין כבש בפנדל את שערו השביעי בקמפיין. הלחץ של יוון נמשך, ואחרי 10 דקות הגיע המהפך השני במשחק רב התהפוכות. טורוסידיס הרים משמאל, גקאס הנפלא השתחל ברחבת לטביה ונגח את השלישי שלו במשחק והשמיני בקמפיין.

המשחק המשיך להתנהל במחצית המגרש של הלטבים, כשבדקה ה-73 קראגוניס הכניס כדור עמוק לרחבה. סמראס ניסה פעם אחת, את השנייה הוא שלח בקלילות במספרת משני מטרים פנימה, 2:4. בדקת הסיום של המשחק, גקאס המשיך את המשחק האדיר שלו, הוא שלח רגל מהירה לכדור תועה, ומשלושה מטרים הרשית את השער הרביעי שלו במשחק והתשיעי בקמפיין.

הרכב נבחרת יוון: אלכסנדרוס צורבאס, גיורקאס סייטראידיס, סוקראטיס פאפאסטטופולוס, ונגליס מוראס, אלכסנדרוס ציוליס (חריסטוס פצצוגלו, 46), קונסטנטינוס קצוראניס, גאורגיוס קראגוניס (וסיוליוס פליאציקוס, 89), וסיליוס טורוסידיס, תפואניס גקאס, גאורגיוס סמראס, דימיטריוס סלפינגידיס (איוניס אמנאטידיס, 46).

הרכב נבחרת לטביה: אנדריס ואנינס, אוסקרס קלאבה, דניס איבנובס, דניס קקנובס, קספארס גורקס, ולדימירס קולסניצ'נקו, אנדרייס רובינס, אלכסנדרס קאונה (גנדיס סולוניסינס, 78), יוריס לייזנס, מריס ורפקובסקיס (אנדריס פרפלוטקינס, 84), גירטס קרלסונס (קריסטפס גרביס, 71).

לוקסמבורג - שוויץ 3:0

במחזור השני של המוקדמות הדהימה לוקסמבורג את כל אירופה והעולם, כשניצחה את שוויץ במגרשה 1:2. אחרי שני מחזורי הפתיחה הייתה שוויץ עם נקודה אחת בלבד ומצבה נראה קצת עגום. אלא שמאז עברה יותר משנה. היוצרות, מן הסתם, התהפכו ושוויץ הראתה לכל הנבחרות בבית מי הטובה ביותר, כשאספה עד המשחק הערב 16 נקודות משישה משחקים.

אוטמאר היצפלד יצא עם הנבחרת הממושמעת שלו למשחק נגד לוקסמבורג, בידיעה שניצחון יקרב אותה מאוד לגביע העולם. בלם מילאן והנבחרת פיליפ סנדרוס עשה את עבודתו נאמנה, ועם ראשו האיתן שלח שתי נגיחות, משני כדורים חופשיים, לרשתה של לוקסמבורג בדקה הששית והשמינית, ובכך הפך את המשחק לטיול קליל עבור השוויצרים. בדקה ה-22 בנג'מין הוגל הבקיע שער נוסף עבור האורחים, גם הוא בראש, והתפאר בכיבוש השער ה-1,000 בתולדות הנבחרת השוויצרית. במחצית השנייה השוויצרים הורידו את הרגל מהגז והסתפקו ב-0:3.

קודם כל שוויץ סגרה את החשבון שלה עם לוקסמבורג. שנית, לנבחרת שהגיעה במונדיאל הקודם לשמינית הגמר, 20 נקודות והיא קרובה מאוד להגיע לדרום אפריקה בעוד שמונה חודשים. אחרי השביעייה שחטפה מישראל, לוקסמבורג יכולה להיות מרוצה מהתוצאה, הרי לא כל יום הם פוגשים את ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully