וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוי: "צורת המשחק לימדה שבאנו לנצח"

19.8.2009 / 23:57

מאמן מכבי חיפה, לוי, לא הופתע מניצחון החוץ על זלצבורג במוקדמות ליגת האלופות. קטן: "מקווה שנמשיך את העבודה"

בשנים האחרונות, כל האלופות הישראליות שיצאו אל מוקדמות ליגת האלופות, במטרה להגיע לשלב הבתים היוקרתי, הוכיחו במהלך הדרך שמקומן לא שם. היכולת והניסיון תמיד היו חסרים, ובעיקר ההיבט המנטלי. הערב (רביעי) לעומת זאת התקרבה מכבי חיפה אל אותו מקום אותו עזבה בעונת 2002/3, עם ניצחון חוץ 1:2 על רד בול זלצבורג במשחק הראשון בשלב הפלייאוף, ואותתה בדרך שעם יכולת שכזאת, היא בהחלט ראויה להיות שם.

את עיקר המחמאות צריך לקבל אלישע לוי, שהכין את קבוצתו מצויין לקראת האוסטרים, ושינה גישה אצל הירוקים, שהיבאה אותם ללחוץ על לזצבורג כבר משריקת הפתיחה. "אנחנו מעכלים את זה", אמר לוי בסיום, חיוך מבוייש על פניו. "אני חושב ששיחקנו טוב מאוד היום. בחצי הראשון הגענו להרבה מאוד הזדמנויות, ולמרות שספגנו בחצי השני, ידענו להחזיר את השליטה אלינו ולשחק בסבלנות".

בחיפה יעבדו על התיאום בין מימון לטשיירה

עתה ינסו הירוקים לשמור את רגליהם על הקרקע, ולשמור על ריכוז, כדי לסיים את המלאכה ברמת גן, והדבר יהיה קשה עוד יותר ללא דקל קינן, שייעדר בגלל כרטיסים צהובים. לוי אמנם היה מאושר מהתוצאה, אך גם הוא יודע כי מדובר רק בחמישים אחוז מהעבודה.

"עשינו תוצאה יפה מאוד וצריכים לעשות הכל כדי לשמור עליה", אמר לוי. "למדנו אותם, ידענו בדיוק איך הם משחקים. אפשר לשאוב עידוד מהמשחק, אבל צריכים לבוא למשחק השני ולגמור את המלאכה. אמרתי אתמול שאנחנו באים כדי לנצח, וצורת המשחק שלנו לימדה שבאנו לנצח". עם זאת, לוי, שהודה לשחקנים, ביקש מהם לשמור על צניעות ואמר להם: "עשינו רק חצי עבודה, צריך להישאר עם הרגליים על הקרקע".

לאור העובדה כי קינן ייעדר מהמשחק הבא, בחיפה מתכוונים לתרגל במהלך כל השבוע, מרגע הנחיתה בארץ ועד למשחק הגומלין, את הציוות של שי מימון וז'ורז'ה טשיירה בעמדות הבלמים, לאחר שאלו לא שיחקו עדיין בצוותא בכלל.

בחיפה אמרו בסיום המשחק שהם מרוצים מההופעה של שי מימון, כאשר שני השחקנים שזכו למירב המחמאות היו אייל גולסה וג'ון קולמה. ליאור רפאלוב, שנראה מאוכזב על הספסל של חיפה, קיבל עידוד בסיומו של המשחק משחקני הקבוצה, ובמיוחד מהקפטן יניב קטן על שער הניצחון שבישל לשלומי ארבייטמן.

ארבייטמן: "יש לנו מאמן מצוין"

שוער מכבי חיפה, ניר דוידוביץ', עמד תחת הלחץ הכבד שהפעילו האוסטרים במחצית השניה, והודה בסיום: "זה היה משחק קשה במיוחד, בגלל שידענו במצבים נייחים הם מאוד מסוכנים. במשחקים שראינו אותם הם נתנו המון גולים, ובדרך כלל כשאנחנו משחקים באירופה זו נקודת התורפה שלנו. אני מקווה שגם במשחק הבא נוכל לשמור על ריכוז במצבים הנייחים". על המשחק הבא אמר דוידוביץ': "לצערי אני מנוסה ויודע שעוד לא עשינו כלום. אמנם התוצאה לטובתנו, אבל מחכה לנו עוד עבודה קשה, במיוחד כשדקל קינן ופיטר מסיללה לא ישחקו בגלל צהובים. נצטרך להתכונן היטב ונקווה שגם ברמת גן יהיה בסדר".

כובש שער הניצחון שלומי ארבייטמן אמר בסיום: "עוד לא עשינו כלום. נהיה עם הרגליים על הקרקע ולא נשמח יותר מדי. יש לי פתיחת עונה נחמדה מאוד, אני מקווה להמשיך עם זה ומקווה שהגולים שלי יעזרו. יש לנו מאמן מצוין שמכין אותנו בכל משחק בצורה הטובה ביותר. הוא הכין אותנו למשחק הזה בצורה בלתי רגילה, היתה לנו מחצית ראשונה יוצאת מהכלל. אין לי מילים להגיד לקהל, לצוות, ליענקל'ה, לאלישע".

קפטן מכבי חיפה, יניב קטן, היה מאושר בסיום. "כשאתה מגיע למשחק חוץ מול קבוצה עם תקציב ענק, צריך להאמין. באנו ועשינו את העבודה כמו שצריך. מגיע כל הכבוד לשחקנים, עשינו משחק יוצא מהכלל היום ואני מקווה שנמשיך את העבודה גם בשבוע הבא". לאחר מכן התפנה הקפטן לדבר גם על השחקנים הצעירים, שעמדו במרכז הניצחון הנפלא. "אם הצעירים לא היו כל כך טובים המאמן לא היה נותן להם לשחק. הם שחקנים ברמה גבוהה, ואני שמח לראות שהם מוכיחים את עצמם גם ברמות האלה. כשאתה יודע כדורגל, לא צריך לדבר יותר מדי. צריך לעלות למגרש ולשחק, והם עושים את זה כמו שצריך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully