וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר: "חזרתי ממצב קשה"

השוויצרי, שפיגר 2:1 נגד דל פוטרו אבל בהמשך השלים עלייה בפעם הרביעית ברציפות לגמר הרולאן גארוס, מאושר: "יש עוד צעד אחד"

רוג'ר פדרר (2 בטורניר), הפייבוריט הגדול לזכייה ברולאן גארוס, כבר נראה היה בדרך הבטוחה להדחה בחצי גמר הטורניר, אלא שאז השוויצרי הענק הראה שוב מאיזה חומר הוא קורץ, חזר מפיגור וניצח 6:3, 6:7, 6:2, 1:6, 4:6 את חואן מרטין דל פוטרו (5 בטורניר). הארגנטינאי אגב, יסתפק בשתי מערכות ראשונות בקריירה שלקח לפדרר. דל פוטרו הציג בפתיחה טניס משובח מהקו האחורי והותיר את פדרר בצל, אבל השוויצרי התעלה במאני טיים והעפיל לגמר בפעם הרביעית ברציפות.

דל פוטרו הגיש סרבים אדירים מהפתיחה והפציץ בעוצמה מהקו האחורי. פדרר נשבר ראשון במצב של 2:2 והארגנטינאי הוסיף עוד שבירה במשחקון התשיעי כדי לנצח את המערכה הראשונה 3:6. המערכה השניה הייתה שקולה, כששני הטניסאים שומרים בקלות על משחקוני ההגשה שלהם ומציגים טניס נפלא. דווקא שובר השוויון היה חד צדדי והלך לשוויצרי שניצח 2:7 ו-6:7 במערכה כולה. פדרר לא עלה למערכה השלישית, נשבר וביצע טעויות לא מחויבות. דל פוטרו מצידו נראה חד מתמיד, הריץ את השוויצרי במגרש והשיג שתי שבירות כדי להשיג ניצחון קליל במערכה 2:6.

את פדרר אסור אף פעם להספיד. למרות שאיבד שבירה שהשיג במשחקון ההגשה הראשון, הוא חזר מצוין ובעזרת טניס חכם שבר שוב ל-1:3. דל פוטרו נראה המום, לא הצליח לחזור למשחק ואיבד את הריכוז. פדרר שמר בקלות על ההגשה, שבר שוב וגמר את הסיפור עם משחקון חלק בדרך ל-1:6 במערכה הרביעית.

עם כל המומנטום, פדרר יצא כמו מלוע של תותח למערכה המכרעת. השיג שבירה מהירה ולא הסתכל לאחור. פדרר היה חד, והקהל קם לא אחת כדי להריע לו על מהלכים נפלאים. אבל פדרר היה חייב קצת דרמה. הוא נשבר חזרה ל-3:3, ובמשחקון הבא איבד יתרון 0:40 ובכל זאת השיג שבירה מיוחלת, והמשיך לניצחון 4:6 בדרך לגמר מול רובין סודרלינג.

"זו הרגשה מצוינת לצלוח משחק קשה כמו זה", אמר פדרר. "זה יותר מרגש ויותר מספק. יש עוד צעד אחד", אמר השוויצרי שעשוי להשוות את שיאו של פיט סמפראס עם תואר גרנד סלאם 14, במידה ויזכה ברולאן גארוס. "ככל שהמשחק נמשך, הרגשתי ביטחון ביכולות הפיזיות והמנטליות שלי", סיכם פדרר את המשחק המתיש והוסיף: "חזרתי ממצב קשה".

דל פוטרו המפסיד גילה ספורטיביות ואמר: "בירכתי אותו ואיחלתי לו בהצלחה. אמרתי לו שכולם רוצים לראות אותו מניף את הגביע. אישית אני מרגיש רע, רציתי להיות בגמר, אבל איאלץ לראות אותו בטלוויזיה".

סודרלינג נכנס לקבר, ויצא ממנו

רובין סודרלינג המשיך היום (שישי) את הטורניר הנהדר שלו והעפיל לגמר הרולאן גארוס, לאחר שגבר בחמש מערכות על פרננדו גוזנאלס. השבדי (23 בטורניר) ניצח 3:6, 5:7, 7:5, 6:4, 4:6, את הצ'ילאני (12 בטורניר) בקרב חזיתי בין שני שחקנים מפתיעים למדי.

גונזאלס גבר ברבע הגמר בקלות מפתיעה יחסית על אנדי מארי, המדורג 3 בעולם, כך שהוא הגיע לחצי הגמר כפייבוריט, גם לאור העובדה שהוא טוב על משטחי החימר. אלא שגונזאלס התייצב מול השבדי (23 בטורניר), שעל שמו נרשמה הסנסציה של הטורניר והשנה כשהדיח את רפאל נדאל בשמינית הגמר. אחר כך הוא השליך מדרכו גם את ניקולאי דוידנקו, תוך כדי שהוא מפסיד לרוסי חמישה משחקונים בלבד.

סודרלינג הפסיד לגונזאלס בכל ארבעת המפגשים האחרונים שלהם, אבל הכושר המצוין שלו הביא אותו לנצח את שתי המערכות הראשונות (3:6, 5:7) ולעלות ליתרון מבטיח בדרך לגמר טורניר רולאן גארוס וגראנד סלאם ראשון בקריירה. אלא שאז גונזאלס התעורר והבין שסיכוי כמו שיש לו כעת, להגיע לראשונה בקריירה לגמר הרולאן גארוס, ובפעם השנייה לגמר טורניר גראנד סלאם, לא יחזור על עצמו אולי בקרוב.

הצ'ילאני חזר למשחק כשניצח את המערכה השלישית 5:7 תוך 40 דקות. במערכה הרביעית שמרו השחקנים על ההגשות. במצב של 4:5 לגונזאלס הוא שבר וניצח את המשחקון העשירי בדרך לניצחון ולהשוואת מניין המערכות. את החמישית פתח הצ'ילאני מצוין וכבר עלה ל-0:3. אלא שאז השבדי המפתיע חזר לחיים, איזן ל-4:4 ושבר ל-4:5. בסך הכול הוא נטל שישה משחקים, לעומת אחד בלבד של גונזאלס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully