וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון: "האליפות הכי קשה שלי"

פיני גרשון, מאמן מכבי ת"א שזכתה בתואר לאחר שנה, נשמע לוחמני: "לא אתן שידברו על מכבי כמו שדיברו השנה". שמעון מזרחי: "עברה עליי עונה קשה, אין מאושר ממני". כספי: "היינו חייבים את זה בשביל הגאווה שלנו ובשביל מה שאנחנו מייצגים"

ברני ארדוב

צילום וידאו: נועם אשל, עריכת וידאו: יותם רונן

אחרי הפסקה בת שנה זכתה הערב (חמישי) מכבי תל אביב שוב באליפות המדינה לעונת 2008/9, מספר 48 בתולדות המועדון הצהוב. משחק האליפות של הצהובים נגד מכבי חיפה החל צמוד, המשיך עם יתרון של הירוקים שבשיאו הגיע ל-12 נקודות (20:32), אלא שאחר כך מכבי, הרבה בזכות השועל הוותיק דרק שארפ חזרה בגדול למשחק. הצהובים עשו קאמבק אדיר, ובריצה של 7:23 ירדו למחצית ביתרון. חיפה עוד ניסתה לצמצם ולחזור במחצית השנייה, אבל החבורה של פיני גרשון הייתה גדולה עליהם. בסיום ניצחה מכבי 72:85 והניפה את הצלחת.

גרשון: "מכבי זו אימפריה שלא נופלת כל כך מהר"

"לא רציתי להיכנס לרשימה של אלה שמפסידים אליפות", אמר בסיום פיני גרשון, ששב למכבי באמצע העונה והחזיר לקבוצה את התואר. "אני אעשה הכל כדי שדברים כאלה לא יקרו. אנחנו מועדון מפואר, יש לנו אמצעים לעשות את זה. קיצוצים לא קיצוצים, תהיה לנו כל שנה את הקבוצה הכי טובה שיש. אני לא אתן שאף אחד לא ידבר כמו שדיברו השנה. זה נתן ביטחון ליריבות שלנו. אני מודה לאל שעזר לי לזכות באליפות. אני לא יודע כמה אליפויות יש לי, אבל זו האליפות הכי קשה שלי.

"עברנו פיינל פור לא קל מקצועית", הוסיף גרשון. "זה הלך קשה וידענו שיהיה קשה. הם קבוצה ששומרת טוב והיינו צריכים לשמור יותר טוב. ידענו שיבוא המפנה. ב-12 הפרש למטה גור שלף (מנהל הקבוצה - א.ג.) לחש לי באוזן משהו והיה מהפך. אני נותן לו קרדיט. ניצח אותם שחקן שלא התאמן שלושה חודשים. בכל השבועות האחרונים אני אומר לו: 'ישראלים לוקחים אליפות, אתה יודע מה זה לקחת אליפות', הוא אמר לי: 'תן לאחרים לתרגל'. אתם לא יודעים איזה נשמה גדולה יש לו. הוא הביא את המפנה. אנשים פתחו את הפה ודיברו על להפיל אימפריות. מכבי זו אימפריה שלא נופלת כל כך מהר".

"שארפ: "זו האמונה והרצון להישאר חיובי"

"אין לי הרבה מה לומר, מלבד העובדה שאני מאוד שמח. הקבוצה הטובה ניצחה", אמר בסיום הקפטן המאושר והוותיק של מכבי, דרק שארפ. לגבי התפני שחולל במשחק אמר שארפ: "זו לא אנרגיה, זו האמונה והרצון תמיד להישאר חיובי. זו המהות שלי, כך אני גם בחיים. הקבוצה נראתה קצת ישנונית, ורציתי להעיר את החבר'ה".

שארפ גם ענה לשאלה כמה עוד מתכוון להמשיך: "אני לא יודע, כל עוד תבער בי הלהבה והרגליים שלי יסחבו אותי אמשיך לשחק". המתאזרח הוותיק בחר את טל בורשטיין להניף ביחד איתו את הצלחת. "שנינו משמשים כקפטנים של הקבוצה", הסביר.

"קשה לתאר כמה מתוק זה להחזיר את האליפות", אמר עומרי כספי, שקלע 15 נקודות. "עברנו הרבה דברים השנה, אבל אנחנו הכי טובים וזה מגיע לנו. היה לנו מאוד קשה והיינו חייבים את זה בשביל עצמנו, בשביל הגאווה שלנו ובשביל מה שאנחנו מייצגים".

קרלוס ארויו: "אני חייב לתת קרדיט לחברי לקבוצה. עברנו הרבה מאוד העונה. חילופי מאמנים, חילופי שחקנים. אבל נשארנו כקבוצה והיינו ממוקדים במטרה. מגיע לכולם הרבה קרדיט. זה מראה על אופי, ולכן אנחנו חוגגים כפי שראיתם בחדר ההלבשה. יש לנו הרבה כבוד אחד כלפי השני. זה היה מתוק מאוד.

"כמה קשה הייתה העונה שלי? לא יודע. בסוף קיבלתי את מה שרציתי", הוסיף הפורטו-ריקני. "קצת התאכזבנו ביורוליג, כי הציפיות שלנו היו גבוהות יותר, אבל ככה זה בכדורסל. עברנו העונה הרבה דברים, כולל כאלו שלא היו קשורים לכדורסל, אבל אם סיימנו את העונה בצורה הזו, זה אומר הרבה עלינו. לעולם לא אשכח את הקבוצה הזו".

"זאת הרגשה מדהימה", סיפר ליאור אליהו. "זה היה הכי מתוק שיש. לפני המשחק, בחדר ההלבשה, היינו בטירוף מרוב שרצינו לזכות בתואר הזה. חיכיתי לסיום המשחק כדי להגיד שהפיינל פור היא פשוט שיטה לא הוגנת כדי להכריע אלופה. זו צריכה להישאר השיטה בגביע, אבל אליפות צריכה להיות מוכרעת בפלייאוף".

"הצלחת הזו תשלים את סט הסרוויסים שלנו", אמר היו"ר הוותיק של המועדון, שמעון מזרחי. "עברנו עונה קשה, וגם עליי עברה עונה קשה, היו משחקים לא קלים וזו אליפות מתוקה מאוד. אין מאושר ממני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully