וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דשאן יאמן את מארסיי

שחקן העבר שזכה עם הקבוצה בצ'מפיונס ב-93', יחליף את אריק גרטס שהודיע על עזיבה. פריס סן ז'רמן אישרה את הפרידה מפול לה גואן

דידייה דשאן ימונה למאמנה של מארסיי החל מהעונה הבאה, זאת אחרי עזיבתו הצפויה של אריק גרטס שהודיע שלא ימשיך בקבוצה, על אף שהוא מוליך אותה לעונה נהדרת ואולי לאליפות. הבוקר (שלישי) דיווח העיתון "לה פרובנס" על המינוי הצפוי ומאוחר יותר המועדון אישר אותו באתרו הרשמי, בו נכתב ש"דשאן חתם על חוזה לשנתיים".

דשאן בן ה-40 הוא אחד מגדולי שחקני צרפת בשנות ה-90 והיה קפטן נבחרת הטריקולור זוכת הגביע העולמי ואליפות אירופה בשנים 1998 ו-2000. קשר העבר גם שיחק במדי מארסיי כשזו זכתה בליגת האלופות ב-1993, לפני שרשם המשך קריירה מוצלח ביובנטוס ובצ'לסי.

כמאמן הוליך דשאן את מונאקו לגמר ליגת האלופות ב-2004 והעלה את יובנטוס מליגת המשנה באיטליה לסריה A. אתמול הודה נשיא מארסיי, פאפה דיוף, שדשאן הוא אחד מהמועמדים והיום כאמור, אושר המינוי.

המהלך המהיר בהשלמת הצוות המקצועי נעשה לאחר שבמארסיי נואשו מהניסיונות לשכנע את גרטס להמשיך בתפקידו. המאמן הבלגי, שהפך אליל אוהדי מארסיי מאז הפציע בעיר הדרומית במהלך העונה שעברה ושידרג את הקבוצה מהמקום ה-18 לשלישי, נעלב מביקורת שמתח עליו עוד בינואר בעל המניות העיקרי של המועדון, רובר-לואי דרייפוס, נטר לו טינה והחליט לא להמתין להצעת הארכת החוזה.

על פי דיווחים בתקשורת הצרפתית, גרטס מחזיק בהצעות מפתות ממדינות המפרץ וכבר סרב לנבחרת בלגיה ובאיירן מינכן. האוהדים התמרמרו על הוויתור הקליל, לטעמם, של ההנהלה על גרטס, וערכו מפגן תמיכה אדיר במאמן במשחק הבית האחרון מול טולוז (2:2). כעת נראה שדבר הידיעה על מינוי דשאן ירגיע את הרוחות ויאפשר לכולם להתרכז בהמשך המירוץ לאליפות.

בפ.ס.ז' נפרדים מלה גואן

לא רק מארסיי תערוך חילופי גברא על הקווים בעונה הבאה. היום אישרה היריבה הגדולה, פריס סן ז'רמן, כי גם היא נפרדת בסיום העונה ממאמנה פול לה גואן, שהגיע בינואר 2007. ההחלטה התקבלה בליל ראשון, לאחר הפסד הליגה הביתי לראן (1:0), ובמועדון הודיעו רשמית: "אנחנו מודים לפול לה גואן על כמעט שלוש שנים של עבודה מצוינת. הודות לתרומתו, ממשיכו בתפקיד יגיע למועדון מבוסס מבחינה אנושית, כלכלית ומקצועית".

הסיבה העיקרית לשחרורו של לה גואן היא השארתם של אלן רוש, האחראי על הרכש במועדון, וברונו סקרופטה - שניים איתם לה גואן לא רוצה לעבוד. פרט לכך, האמצעים הכלכליים בעונה הבאה יהיו מצומצמים, כאלה שלא עולים בקנה אחד עם תוכניותיו של לה גואן. המועמד העיקרי להחליפו הוא אנטואן קומבוארה, מאמן ואלנסיין ושחקן פ.ס.ז' בעברו, שייפגש עם ראשי המועדון בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully