וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צסק"א מוסקבה ניצחה 78:82 את ברצלונה ועלתה לגמר היורוליג

ברצלונה הובילה ברוב שלבי חצי גמר הפיינל-פור, אבל ריימונאס שישקאוסקס הוביל את צסק”א מוסקבה כמעט לבד למהפך מדהים, בדיוק במאני טיים. אלופת אירופה העפילה לגמר רביעי רצוף

בשנים האחרונות התרגלנו לראות את מכבי תל אביב במעמד הפיינל-פור, אלא שהשנה הקבוצה הצהובה הייתה רחוקה מאוד מלהגיע למעמד ארבע הגדולות, והעניין של הישראלים במשחקים די ירד. אלא שהפיינל-פור העונה זימן לנו ארבע קבוצות מצוינות, כך שחובב כדורסל אמיתי בהחלט יכול למצוא עניין במשחקים. אגב, למי שכמה למצוא את הזווית הישראלית, הרי שסמי בכר שפט במשחק.

המשחק הראשון של המעמד הפגיש את אלופת אירופה, צסק"א מוסקבה, וברצלונה, כאשר החבורה של אטורה מסינה הוכיחה אחרי המשחק הזה, בפעם המי יודע כמה, איזה קבוצה קטלנית (לא קטלאנית) היא. בסיומו של המשחק צסק"א ניצחה 78:82 והעפילה לגמר רביעי ברציפות, הישג מדהים השמור לשלוש קבוצות עד כה (וארזה, ריאל מדריד וריגה). בניצחון הנהדר של צסק"א היה גלום הרבה אופי וריימונאס שישקאוסקס אחד.

בארסה הובילה ברוב שלבי המשחק, עד שלוש דקות וחצי בתוך הרבע הרביעי. דייויד אנדרסן, שרק בשנה שעברה הניף גביע עם צסק"א, הוביל את הקבוצה הקטלאנית. הפתיחה של בארסה הייתה מצוינת, אבל אחר כך צסק"א הצליחה לשמור את עצמה במשחק.

לקראת הסיום ריימונאס שישקאוסקס נכנס לפעולה. לא בכדי הגארד הנהדר מועמד לחמישיית העונה ביורוליג, הוא קבר כמה שלשות והוביל ועשה ריצה של 0:8 לבד. הכדורים של צסק"א כמעט כולם הלכו אליו, והמשחק קיבל תפנית דרמטית כשברצלונה לא ויתרה כל כך מהר והחזירה מלחמה שערה, אבל צסק"א הצליחה להחזיק ביתרון, רבות הודות לשישקאוסקס.

מהלך המשחק

צסק"א מוסקבה פתחה בחמישייה שלה עם מתיאס סמודיס, ג'יי אר הולדן, טרג'ן לנגדון, ויקטור חרייפה וארזם לורבק. מן העבר השני ברצלונה העלתה לפרקט את החמישייה הבאה: ג'יאנלוקה באזילה, יאקה לאקוביץ', דייויד אנדרסן, דניאל סנטיאגו וחואן קרלוס נבארו.

בארסה פתחה חזק ועלתה במהרה ליתרון 4:8, אחרי שלוש דקות. לאקוביץ' ואנדרסן תפרו שלשות והזניקו את בארסה ל-4:14. צסק"א התקשתה מאוד בקליעה, וירדה להפסקת הרבע בפיגור תשע, 21:12.

אלופת אירופה פתחה מצוין את הרבע השני, וסלים של סמודיס, קאון וחריאפה, הורידו את היתרון לשלוש בלבד, 21:18. בארסה עצרה את הסחף עם שני סלים של גרימאו ואנדרסן. מכאן ואילך התפתח משחק של חתול ועכבר, כשבארסה מגדילה את היתרון וצסק"א מצמצמת וחוזר חלילה. הרוסים הצליחו לצמק עד סיום המחצית לארבע נקודות בלבד, ובהפסקה 32:36 לקטלאנים.

אנדרסן פתח את הרבע השלישי עם שלשה והעלה את בארסה ליתרון שבע, שעלה עוד, אבל שוב צסק"א הצליחה לצמק לארבע. שישקאוסקס קבר שלשה ואיזן ל-52 לכל, אנדרסן, במשחק נהדר, שמר על היתרון של בארסה, זרק על הבאזר וקלע, שישקאוסקס שוב איזן ל-54 לכל. בארסה ירדה ביתרון שתי נקודות להפסקת הרבע, 54:56.

אחרי שלוש דקות וחצי ברבע האחרון, בדיוק בזמן, שישקאוסקס קלע שלשה ענקית והעלה את צסק"א ליתרון ראשון במשחק, 61:62. שישקאוסקס קלע עוד חמש נקודות (שתיים מהקו ושלשה). צסק"א אחזה בהובלה, ושישקאוסקס המצוין קלע כמעט מכל הבא ליד. 20 שניות לסיום, צסק"א הובילה 74:80, גמור? עוד לא. בארסה הורידה לשלוש, אבל לא יכלה לעשות יותר מכך, ובסיום 78:82 לצסק"א, שהעפילה לגמר רביעי ברציפות.

סטטיסטיקה

לצסק"א מוסקבה: ריימונאס שישקואסקס היה נהדר וסיים את המשחק עם 29 נקודות ב-24 דקות בלבד (4 מ-8 ל-2, 4 מ-6 ל-3, 9 מ-10 מהקו). טרג'ן לנגדון סיים עם 15 נקודות, מתיאס סמודיס וויקטור חריאפה קלעו 9 נקודות כל אחד, חריאפה הוריד גם 10 ריבאונדים. ג'יי אר הולדן וארזם לורבק הוסיפו 8 נקודות כל אחד, סאשה קאון עם 4.

את ברצלונה הוביל דייויד אנדרסן עם 24 נקודות (6 מ-6 ל-2, 3 מ-6 ל-3, 3 מ-3 מהקו). יאקה לאקוביץ' וחואן קרלוס נבארו קלעו 13 נקודות כל אחד, דניאל סנטיאגו 9 נקודות, פראן ואסקז 6, ג'יאנלוקה באזילה 5, רוג'ר גרימאו 4, לובוש בארטון וארסן איליאסובה הוסיפו 2 נקודות כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully