וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקולארי: "שמח על ההזדמנות שניתנה לי לעבוד בצ'לסי"

הברזילאי, שהחליף את אברהם גרנט, יעזוב את הקבוצה לאחר 25 מחזורים. SKY מדווחת כי גרנט והידינק מועמדים לרשת אותו בצוותא

לואיז פליפה סוקלארי, מנג'ר צ'לסי, פוטר מהקבוצה הערב (שני). המאמן הברזילאי של הכחולים לא עמד בציפיות הגבוהות שהציב לו המועדון האנגלי, השייך למיליארדר הרוסי-יהודי רומן אברמוביץ', ואחרי 25 מחזורים בפרמייליג הוא יעזוב את סטמפורד ברידג'. נראה כי סקולארי ידרוש את מלוא הסכום שנותר לו בחוזהו במועדון (עד סוף עונת 2011) שנאמד בכ-15 מיליון לירות שטרלינג.

"לואיז פליפה סקולארי שוחרר מאימון צ'לסי", זאת לשון ההודעה שפירסם המועדון האנגלי. "המועדון רוצה להכיר תודה למאמן. סקולארי הביא דברים חיוביים לא מעטים לקבוצה מאז הוא הצטרף. אנחנו חשים עצבות שדרכינו המשותפות נפרדות כה מוקדם. לצערנו, התוצאות וההופעות האחרונות הביאו להידרדרות של הקבוצה. החיפוש אחר מנג'ר חדש כבר החל, ואנחנו מקווים שנמצא מישהו בהקדם האפשרי". עוזר המאמן, ריי וויליקינס, יחליפו כמאמן זמני.

"אני מאושר על ההזדמנות שניתנה לי לעבוד בצ'לסי ובכדורגל האנגלי", אמר סקולארי בהודעה שהוציא לאחר פיטוריו. "זה היה ניסיון בעל ערך רב, צר לי על כך שזו לא הייתה מערכת יחסים ארוכה יותר".

סקולארי, 60, סיים את דרכו בנבחרת פורטוגל אחרי היורו 2008 (בו הודחה פורטוגל ברבע הגמר על ידי גרמניה), והגיע בתחילת הקיץ לצ'לסי. הברזילאי החליף את אברהם גרנט, שמונה בסוף חודש ספטמבר 2008 והוביל את הקבוצה לסגנות אליפות אנגליה ואירופה. סקולארי דיבר על כדורגל יפה, ובמועדון בנו על כך שהוא יחזיר את הניצוץ למועדון הכחול.

חוסר הצלחה בליגה ובאלופות

המיליונרים פתחו את העונה בליגה בצורה מזהירה והשיגו שישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בשמונת המחזורים הראשונים. אחר כך הגיע ההפסד הראשון לליברפול, ששבר רצף מדהים של 86 משחקים ללא הפסד בסטמפורד ברידג'. צ'לסי חזרה לנצח ולשהות בצמרת הגבוהה, אבל אחר כך הגיע הפסד לארסנל, והכחולים החלו לאבד גובה בהדרגה.

לפני שבוע ויום שוב הפסידה צ'לסי לליברפול, הפעם באנפילד 2:0, וביום שבת האחרון סיימה הקבוצה בתיקו נטול שערים מאכזב מאוד עם האל סיטי, כאשר אוהדי הקבוצה שורקים לה בוז על התצוגה המשמימה. אחרי 25 מחזורים (14 ניצחונות, שבע תוצאות תיקו וארבעה הפסדים) מדורגת צ'לסי עם 49 נקודות במקום הרביעי. לעומת המוליכה מנצ'סטר יונייטד שעם 56 נקודות ומשחק חסר. סקולארי עוזב עם 65.33 אחוזי הצלחה בליגה.

גם בליגת האלופות סקולארי לא נחל הצלחה גדולה כאשר הכחולים הבטיחו את העלייה לשלב הבא רק במחזור האחרון של שלב הבתים. צ'לסי העפילה רק מהמקום השני בבית, והיא הוגרלה למשחק שמינית הגמר נגד יובנטוס. כזכור, המשחק הראשון של שמינית הגמר ייערך בשבוע האחרון של חודש פברואר (25.2).

גרנט והידינק מועמדים בצוותא

היום גם פוטר טוני אדאמס מקבוצת פורטסמות, כאשר שמו של אברהם גרנט עלה כמועמד לרשת את הקבוצה. יצוין כי גרנט עדיין מקבל פיצויי פיטורין מצ'לסי, כך שזה לא מופרך אם המאמן הישראלי יקבל זימון חזרה לסטמפורד ברידג', על אחת כמה וכמה בגלל המצב הכלכלי הקשה בו שרוי אברמוביץ'. רשת SKY פירסמה כי גרנט מועמד לחזור לצ'לסי, בצוותא עם חוס הידינק, מאמנה של נבחרת רוסיה, כאשר ההולנדי אמור להיות המנהל המקצועי, בעוד גרנט ישוב אל ספסל הקבוצה בתור מנג'ר.

"אין לי חדשות עבורכם", אמר הידינק כשענה לשאלות הכתבים לגבי האפשרות שידריך את צ'לסי. "לא מעניין אותי מה נאמר עליי במקום אחר, אני עובד כאן", הוסיף המאמן ממחנה האימון של נבחרת רוסיה בטורקיה.

כמו כן, גם פרנק רייקארד, שאימן את ברצלונה בעבר ועזב בסיומה של עונת 2008, מועמד לקבוצה. גם ג'יאנפרנקו זולה, ששיחק במועדון הכחול ועושה חיל כיום כמנג'ר ווסטהאם, מועמד לרשת את סקולארי. סוון גוראן אריקסון, מאמן נבחרת מקסיקו ומאמן אנגליה בעבר, הוזכר גם הוא.

שם נוסף שעלה בבורסת השמות הוא של רוברטו מאנצ'יני, שסיים בסוף העונה שעברה את תפקידו באינטר ועדיין מחוסר עבודה. "לצערנו, אף אחד לא פנה אלינו, כך שמאנצ'יני לא יהיה בצ'לסי", אמר סוכנו של המאמן האיטלקי, גיורגיו דה גיורגיס, "אם הם היו רוצים אותו הם כבר היו מתקשרים".

יצוין כי ארבעת המאמנים האחרונים של צ'לסי החל מקלאודיו ראניירי, כלה בז'וזה מוריניו, אברהם גרנט ולואיז פליפה סקולארי, עולים למועדון סכום פעוט של כ-40 מיליון לירות שטרלינג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully