וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסקואל: "מבחינתנו המשחק מול מכבי הוא כמו הגמר"

מאמן ברצלונה לא יודע למה להתכונן: להפגנות נגד ישראל ("נקווה שלא יקרה משהו חריג") או לארויו ("הוא מסוכן"). התשובה ב-20:45 (ערוץ 10)

אומנם משחק הפתיחה של מכבי תל אביב בשלב הטופ 16 הסתיים בניצחון מוחץ ב-31 הפרש על אלבה ברלין, אבל למרות השמחה והאופוריה, עם כל הכבוד ליריבה הגרמנית, ברצלונה היא כבר סיפור אחר לחלוטין. הערב (חמישי, 20:45, ערוץ 10) הקבוצה של פיני גרשון פוגשת את הקטאלונים, שרשמו את המאזן המרשים ביותר בשלב הראשון של היורוליג (1:9), עם מאזן מושלם בבית (0:5) בהפרש ממוצע של 20 נקודות. קל זה לא יהיה.

ברצלונה אומנם הפסידה את משחקה הראשון בטופ 16, אבל לא לפני שנתנה פייט עיקש לריאל מדריד, יריבתן של בארסה ומכבי על מקום בהצלבה. אז נכון שהקאטלונים ייאלצו להסתדר בלי יאקה לאקוביץ', אחד משחקני המפתח של בארסה, שייעדר שמונה שבועות בגלל הגידול שהתגלה באפו, אבל עדיין לקבוצה הזו יש מספיק כישרונות שיכולים לעשות נזק למכבים.

ארויו: "אנחנו מוכנים לאתגר"

מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון, יודע כי המשימה לא עומדת להיות קלה כלל וכלל, במיוחד כשמדובר בקבוצה שלא ראתה הפסד ביתי כבר הרבה מאוד זמן. "לכל קבוצה יש יתרונות, ואנחנו ננסה לעבוד על שלנו כדי להשיג את התוצאה שאנחנו רוצים", אמר גרשון. "ברצלונה הפסידה את המשחק הראשון, ואני מאמין שיש עליהם יותר לחץ כי אם הם יפסידו הם עלולים להיות במצב לא פשוט". גרשון התייחס גם לסגל של הקאטלונים, שמעמיד שחקנים מצויינם כמו חואן נבארו ופראן ואסקז. "יש להם גארדים שקולעים היטב וסגל עמוק מאוד ומוכשר בקו הקדמי אבל גם לנו יש שחקנים טובים, וכפי שאנחנו צריכים לחשוב איך לעצור אותם, הם צריכים לחשוב איך לעצור אותנו".

גרשון הצביע על היתרון העיקרי שיש לברצלונה על קבוצתו, אליה הגיע רק באמצע העונה: "יש להם יתרון כיוון שהם שיחקו כיחידה אחת מאז תחילת העונה, בעוד אנחנו עשינו כמה שינויים ועדיין עובדים על הכימיה הקבוצתית. זה יהיה מבחן טוב עבורנו, ואנחנו משתפרים כפי שניתן לראות מהשבועות האחרונים. עוד שבועיים-שלושה נהיה קבוצה טובה יותר, אבל המשחק הזה הוא עכשיו, ואנחנו צריכים להראות שאנחנו מסוגלים להתמודד עם זה כמו שצריך במצב הנוכחי".

גם גארד מכבי תל אביב, קרלוס ארויו מודע למשמעותו של משחק החוץ הקשה: "זה מבחן גדול עבורנו. אנחנו יודעים מי עומד מולנו ומוכנים לאתגר שלפנינו". באשר ליכולת של הקבוצה בצהוב עד כה, אמר ארויו: "אנחנו משחקים טוב לאחרונה ויש לנו ביטחון שאם נמשיך לשחק בצורה כזאת יהיה לנו סיכוי טוב לנצח. לברצלונה יש עונה מצויינת עד כה, ונצטרך לעבוד קשה כדי לא להפסיד את הכדור, ולהישאר ממוקדים בריבאונד. אם נצליח לעמוד בשני האספקטים הללו, נהיה בעמדה טובה".

פסקואל: "זה לא יהיה קל"

בברצלונה ממשיכים להתכונן בשיא הרצינות למחאות ולהפגנות שצפויים לקיים האוהדים המקומיים כנגד הקבוצה הישראלית. כזכור, יו"ר הקבוצה כבר אסר להכניס דגלי פלסטין למשחק, והזהיר את האוהדים ש"יהיה לא חכם להתייחס אליהם לא יפה, כי בקרוב גם אנחנו נצטרך להתארח בתל אביב". אבל עם כל הכבוד להפגנות של האוכלוסייה הערבית בעיר, בקבוצה בעיקר חוששים מהמשחק.

"מבחינתנו זה כמו גמר", אמר פסקואל, "מכבי היא קבוצה חזקה מאוד. השמירה האזורית שלהם יכולה לעשות לנו הרבה נזק. במצב כזה נהיה חייבים להיות רגועים ולא לאבד את הסבלנות, כי בסוף הזריקות שלנו ייכנסו. בנוסף, יש להם משחק מעבר מסוכן מאוד, כשארויו מריץ אותם מהר מאוד".

"אנחנו צריכים להתייחס לכל קבוצה שאנחנו מתמודדים מולה בשלב הטופ 16 כמשחק גמר, וכך נעשה", אמר מאמן ברצלונה, חוויאר פסקואל לקראת המפגש עם הצהובים. "ידענו שההפסד שלנו לריאל יהיה משמעותי עבור מכבי, מה שהופך את המשחק הזה לגדול עוד יותר". בשנה שעברה מכבי עברה את ברצלונה בשמונה האחרונות, אבל פסקואל יודע: "זו קבוצה אחרת לגמרי. בשנה שעברה היה להם את טרנס מוריס בצבע, ועכשיו קצת יותר דליל שם. השנה יש להם גם את ארויו שמחזיק הרבה בכדור, אבל ניזון מהרבה פיק אנד רולים".

לגבי חסרונו של לאקוביץ', אמר המאמן: "אנחנו עצובים, אבל הקבוצה מעל כל הדברים הללו, ואנחנו חייבים להתקדם קדימה ולהישאר תחרותיים". באשר להפסד של הקבוצה במחזור הקודם ליריבה המרה ממדריד, אמר פסקואל: "שכחנו מההפסד, אבל לא לגמרי, ואנחנו חייבים להוכיח את עצמנו מול מכבי. ניצחון יהיה סוג של תגובה על ההפסד במדריד, אבל זה לא יהיה קל". המאמן הספרדי גם התייחס לאפשרות שגם הפעם יהיו הפגנות כנגד הצהובים, בגלל המלחמה בעזה: "אני מקווה שלא יהיה שום דבר חריג, ושתהיה תצוגה של כדורסל שהציבור יוכל להתמקד בה ולא בדברים אחרים".

עדכון ראשון: 4.2, 20:45
עדכון אחרון: 5.2, 10:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully