וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחיל להתקרב לפדרר

רפאל נדאל, שראה את פדרר דורס, חיקה אותו עם 0:3 חלק על סימון, בחצי הגמר מחכה לו ורדאסקו המפתיע. גם דמנטייבה וסרינה עלו לחצי

לפני שלוש שנים זה היה מרכוס בגדאטיס שהגיע מאחור והפתיע את אוסטרליה, לפני שנתיים פרננדו גונזאלס דהר בצורה מרשימה עד לגמר, בשנה שעברה היה זה ג'ו ווילפריד צונגה שפירק את כל יריביו עד שנעצר בגמר, ועכשיו פרננדו ורדסקו תוהה לעצמו - האם אני הבא בתור? בכושרו הנוכחי, יכול מאוד להיות שכן. הטניסאי הספרדי, שכבר הדיח את אנדי מארי, העפיל היום (רביעי) לחצי הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה, לאחר שגבר בארבע מערכות על צונגה, הפינאליסט מאשתקד, תוך תצוגת טניס מרשימה נוספת. בחצי הוא יפגוש את רפאל נדאל, שגבר על ז'יל סימון הצרפתי בשלוש מערכות.

ארבעת הכרטיסים האחרונים לחצאי הגמר באליפות אוסטרליה
חולקו במהלך היום. את יום המשחקים המרתק ברוד לייבר ארינה פתחו שני משחקי רבע הגמר של הנשים, שבסיומם העפילו סרינה וויליאמס ואלנה דמנטייבה למפגש מסקרן בחצי הגמר.

גברים: ורדאסקו ממשיך לדהור

משחק הגברים הראשון, כאמור, הפגיש בין ג'ו ווילפריד צונגה לפרננדו ורדסקו. צונגה, המדורג חמישי, עבד קשה בסיבובים המוקדמים, כולל מול דודי סלע, אבל נראה מצוין בשמינית הגמר מול ג'יימס בלייק אותו ניצח בשלוש מערכות. אלא שברבע התייצב מולו טניסאי מוכשר ורעב בדמותו של ורדסקו, המדורג 14, שהדהים את אנדי מארי בסיבוב הקודם.

הספרדי העולה והצרפתי ברוך הכישרון שמרו על ההגשות והמערכה הראשונה הלכה לשובר שוויון בה ניצח ורדסקו. צונגה חזר למשחק עם ניצחון במערכה השנייה 3:6, שהשווה את מניין המערכות ל-1:1. אבל ורדסקו לא נשבר. הספרדי, שזכה השנה עם נבחרתו בגביע דייויס אחרי תצוגות משכנעות שלו, שבר את צונגה בדרך לניצחון 3:6, 2:6 במערכות השלישית והרביעית, והבטיח ניצחון אחרי שעתיים ו-48 דקות. הצרפתי בוודאי יתחרט על כך שלא ניצל את ההזדמנויות הרבות שהיו לו (השיג רק 2 מתוך 13 נקודות שבירה), וגם על 40 טעויות לא מחויבויות.

במשחק שסגר את היום רפאל נדאל עבד קשה נגד ז'יל סימון, שניצח אותו בטורניר מדריד בסוף השנה שעברה, אך זה השתלם לספרדי כשהפרס הוא כרטיס לחצי הגמר, מפגש עם בן ארצו ורדאסקו והתקרבות נוספת למשחק נגד יריבו, רוג'ר פדרר, בגמר. המדורג 1 בעולם המשיך להפגין יכולת גבוהה והשלים משחק חמישי ברציפות שבו הוא לא מאבד מערכה. סימון הצרפתי, שנהנה מפרישתו של גאל מונפיס בסיבוב הקודם, לא ממש נתן פייט במערכה הראשונה, שהסתיימה עם שלוש שבירות של נדאל, שניצח 2:6.

אלא שמכאן המשחק הפך להיות צמוד, לסימון עוד הייתה נקודת מערכה בסיום המערכה השנייה, אבל נדאל ידע לצאת מפיגור 5:4 ואף להשיג שבירה חשובה שזיכתה אותו ב-5:7. המערכה השלישית הייתה דומה כשנדאל השיג את השבירה שוב במצב של 5:5 והשלים ניצחון 5:7 לאחר שעתיים ועשרים. המדורג ראשון עדיין מחפש תואר גרנד סלאם ראשון על משטחים קשים, וכעת הוא עושה צעד נוסף לעבר המטרה.

נשים: דמנטייבה קטעה לנבארו את החלום

במשחק הראשון של הלילה נפגשו אלנה דמנטייבה וקרלה סוארז נבארו. החום הכבד במלבורן שהגיע עד ל-40 מעלות צלזיוס הכביד מאוד על שתי השחקניות, אבל הרוסייה, המדורגת 4 בטורניר, התגברה עליו, המשיכה בכושרה המרשים וחלפה על פני הספרדייה בדרך לחצי הגמר בשתי מערכות קלות 2:6, 2:6.

דמנטייבה, שהתקשתה במשחקה הראשון בטורניר, אבל מאז מיצבה את מעמדה כפייבוריטית לזכייה עם סדרת ניצחונות מרשימה, ניצחה את ארבעת המשחקונים הראשונים במערכה הראשונה, גם במערכה השנייה היא הצליחה לפתוח פער מרשים מנבארו בדרך ל-1:5 וניצחון במשחק כולו אחרי 93 דקות בלבד.

"היה קשה מאוד לשחק בתנאי מזג האוויר האלו", אמרה בסיום דמנטייבה, שעדיין יכולה בהחלט לחלום על הנפת תואר גרנד סלאם ראשון בגיל 27. "היא חזקה מאוד פיזית. זו הפעם הראשונה שאני משחקת נגדה, לא ידעתי למה לצפות", המשיכה דמנטייבה.

נבארו בת ה-20, עשתה, כזכור, הפתעה גדולה כאשר העיפה בסיבוב השני את ונוס וויליאמס והעפילה בפעם השנייה שלה בקריירה לרבע גמר גראנד סלאם. הפעם הקודמת הייתה ברולאן גארוס, בעוד מספר חודשים היא תנסה לשחזר זאת שוב. "היו לי הרבה נקודות שיכולתי לשבור, אבל לא לקחתי אותם", אמרה נבארו המאוכזבת בסיום המשחק.

לאחר מכן עלו סרינה וויליאמס וסבטלנה קוזנצובה. האמריקאית המדורגת שנייה הוכיחה את גדולתה במשחק מול הרוסייה, התעלתה על עצמה וניצחה 7:5, 5:7, 1:6. בדרך למפגש מול דמנטייבה. החום הכבד במלבורן גרם להפסקה במשחק, והשחקניות ירדו לחדר הלבשה עד אשר הגג על הרוד לייבר ארינה נסגר.

קוזנצובה (8 בטורניר) פתחה טוב ועלתה ליתרון 0:1 במערכות אחרי ניצחון 5:7. במערכה השנייה הוליכה הרוסייה 3:5 והייתה קרובה להדיח את האחות השנייה לבית משפחת וויאלימס, אחרי שוונוס הודחה בסיבוב השני. מכאן ואילך המשטח הכחול היה נתון בשליטתה הבלעדית של וויליאמס, שהפכה את הקערה ושמטה עד הסיום רק משחקון אחד מול 10 משחקונים שהיא לקחה. סרינה מובילה במאבקים על קוזנצובה 1:5, וכעת היא היא כבר לוטשת עיניה לתואר רביעי באוסטרליה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

רם ודשי בחצי גמר הזוגות המעורבים

אנדי רם, הנציג הישראלי האחרון באוסטרליה, העפיל הבוקר לחצי גמר טורניר הזוגות המעורבים, ביחד עם בת זוגו הצרפתייה, נטלי דשי. הצמד הישראלי-צרפתי גבר בשתי מערכות, 5:7, 1:6 על יורגן מלצר האוסטרי ודומוניקה סיבולקובה הסלובקית. כזכור, רם את דשי כבר זכו בתואר גראנד סלאם אחד, היה זה ברולאן גארוס ב-2007, וכעת הם רחוקים שני ניצחונות מזכייה נוספת בתואר סמלי זה.

בחצי הגמר הם יתמודדו נגד הצמד הספרדי, אנבל מדינה גאריגס וטומי רוברדו, שגבר על פאטי שנידר השוויצרית ו-ווסלי מודי הדרום אפריקאי 5:7, 4:6. בחצי הגמר השני יתמודדו הצמד ההודי, סאניה מירזה ומהש בופאטי, נגד הצמד הצ'כי, איבטה בנשובה ולוקאש דלוהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully