וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוצץ משחקה של בני השרון בטורקיה

6.1.2009 / 19:30

דקות ארוכות של חרדה עברו על בני השרון, אחרי שאוהדי אנקרה פרצו למגרש ולא איפשרו לקיים את משחק היורוקאפ, שהופסק עוד לפני שנפתח

בני השרון אמורה הייתה להתארח הערב (שלישי) אצל טלקום אנקרה במסגרת היורוקאפ, אך עוד לפני שהמשחק החל הוא לא יצא אל הדרך על רקע המלחמה בדרום והכניסה של צה"ל לעזה. לפני שאמור היה להתחיל המשחק חדרו האוהדים הטורקים למגרש ולא איפשרו את קיומו, כשבמקביל שחקני בני השרון וההנהלה נמלטו לחדרי ההלבשה. אחרי שבחימום למשחק זרקו האוהדים הטורקים נעליים ומצתים לכיוון המגרש, קיוו השופטים שאפשר בכל זאת יהיה לקיים את המשחק, אך מהר מאוד התברר כי לא ניתן יהיה לשחק.

עם נחיתת בני השרון בטורקיה, ליוו את הקבוצה כוחות שיטור טורקים מתוגברים במטרה לאבטח אותם ואף אסרו על הקבוצה לצאת מפתח המלון, מלבד לאימונים. אמש נערכה בטורקיה הפגנה גדולה לתמיכה בפלסטינים ונגד המלחמה בעזה.

בבני השרון ידעו לספר אמש על הפחד הגדול שיש מאז שנחתו באדמת טורקיה ועל האווירה הקשה שם. עם הגעת הקבוצה לאולם באתא טורק, התפרצו לעברם מאות טורקים, אך כוחות שיטור חצצו בין בני השרון למתפרעים. עם תחילת החימום שערכה הקבוצה במגרש השליכו 5,000 אוהדים של אנקרה מצתים ונעליים לכיוון הפרקט, אך אנשי בני השרון ניסו להמשיך בחימום.

שניות ספורות לפני תחילת המשחק הצליחו כ-2,000 מאוהדי הקבוצה לפרוץ את כוח השיטור, שכלל כ-1,500 שוטרים, ופרצו למגרש. לבסוף השוטרים הצליחו לחצוץ בין הצדדים ולהבריח את בני השרון ואת הקבוצה הטורקית לחדרי ההלבשה. מחדרי ההלבשה יצרו קשר אנשי הנהלת היורוקאפ לבני השרון בבקשה לחדש את המשחק, גם כשהאולם פונה, אך בבני השרון חששו והשיבו בשלילה.

בהמשך האירוע המשטרה הטורקית הוציאה את רוב המתפרעים משטח האולם, אך גם אז המשטרה החליטה לא לאפשר את יציאת הקבוצה מחשש שהאוהדים ממתינים להם מחוץ לאולם. מנכ"ל הקבוצה, איזי צ'יניו, שנשאר בארץ, שמר על קשר רציף עם אנשי השגרירות בטורקיה ועם אנשי הקבוצה בניסיונו להוציא את הקבוצה בבטחה מהאולם. רק כשעתיים לאחר המועד המקורי של המשחק יצאו אנשי בני השרון מהאולם ועשו את דרכם אל המלון בדרך לטיסה הלילה.

אקוניס: "מעולם לא קרה לי דבר כזה"

"עוד לפני תחילת המשחק פרצו 2,000 אוהדים עם דגלי פלסטין בצרחות 'אללה אלאכבר' אל המגרש", אמר יושב ראש בני השרון, אלדד אקוניס, שדיבר מחדר ההלבשה. "ברחנו מיד אל חדרי ההלבשה. בכל השנים שאני בכדורסל לא קרה לי כזה דבר מעולם. אנחנו מקווים לצאת מפה מהר. יש לנו עוד דרך ארוכה הביתה, אבל אנשים פה עדיין לחוצים".

מאיר טפירו, קפטן הקבוצה, נשמע מבוהל דקות אחרי הפסקתו של המשחק עוד לפני שהתחיל, ואמר: "אנחנו מקווים לצאת מפה כמה שיותר מהר. כדורסל אי אפשר לשחק ככה".

מהנהלת המפעל נמסר בתגובה על האירועים: "המשחק לא היה צריך להיות מבוטל, כמו שמשחקים בישראל לא היו צריכים להיות מבוטלים. נחקור את האירוע, מדובר באירוע חמור, ונהיה בקשר עם השלטונות הטורקים על מנת להבין מה בדיוק קרה שם. אנחנו מנסים לדאוג לביטחון שחקני הקבוצה הישראלית על מנת שתצא מהאולם בשלום".

אקוניס התייחס לעניין ההפסד טכני, עליו דיברה הנהלת המפעל, כמו גם על העובדה שהם לא חזרו לשחק, ואמר: "מי שלא היה פה, לא מבין מה קרה פה. לא היה ערך ספורטיבי לחזור, השחקנים כולם רעדו מהלחץ".

* במשחק נוסף בבית של בני השרון גברה פאנליניוס על אריס סלוניקי בדרבי יווני 72:77 בחוץ. את פאנליניוס הוליכו שני קלעים על 15 נקודות כל אחד, דז'ורו אוסטואיץ' ומנוליס פאפאמאקריוס, את אריס הוביל דימיטריוס צאלדאריס עם 22 נקודות, לזארוס אגאדקוס וניקוס ארגירופולוס הוסיפו 13 נקודות כל אחד. בעקבות התוצאה נוצר מצב שבו ניצחון של בני השרון על אנקרה היה מעביר את ההכרעה על הכרטיס השני בבית למשחק בשבוע הבא בין בני השרון לאריס סלוניקי במטרווסט, שבו ניצחון של בני השרון ב-14 נקודות הפרש היה שולח אותם לסיבוב השני של היורוקאפ.

* דינמו מוסקבה גברה בביתה 74:84 בארונש ריגה. את הקבוצה של דייויד בלאט ועוזרו דן שמיר הוליך טראוויס הנסן עם 22 נקודות, הקלע המוביל בריגה דימיטריוס אלכסנדר עם 25 נקודות. גם קבוצתו של מולי קצורין, נימברוק, השיגה ניצחון 63:66 על בודוצ'נוסט. ג'סטין גריי הוביל את המנצחים עם 19 נקודות, ולדימיר מיקוב הוליך את המנוצחים עם 17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully