וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילטון: "זה עוד צעד גדול לקראת החלום"

ירון אדרי

19.10.2008 / 10:54

לואיס המילטון הגדיל את הפער ממאסה אחרי הניצחון בסין וצריך לסיים בין חמשת הראשונים בברזיל כדי לזכות באליפות. מאסה: "זה עדיין לא גמור"

עונת הפורמולה 1 מתקרבת לקיצה, כשעוד מירוץ אחד נותר להשלמתה. לואיס המילטון (מקלארן), עם נצחון משכנע, עשה עוד צעד אחד גדול לקראת אליפות העולם הראשונה שלו. מנגד, הנהג היחיד אשר יכול לקלקל את תוכניותיו של המילטון הוא פליפה מאסה (פרארי) שנאלץ להיעזר בבן קבוצתו על מנת לסיים את המירוץ במקום השני באופן מלאכותי.

עם הזינוק, שמר המילטון על מקומו הראשון והחל לפתוח פער מקימי רייקונן (פרארי) ומאסה. מאחור, נאבקו הייקי קובליינן (מקלארן) ופרננדו אלונסו (רנו) על המקום הרביעי. מכאן ועד לסוף המירוץ לא נרשמו אירועים מיוחדים פרט לפאנצ'ר במכוניתו של קובליינן בהקפה ה-35 עת מוקם חמישי. קובליינן חזר כשהוא במקום האחרון, רק בשביל לפרוש לבסוף 6 הקפות לסיום.

עם 10 נקודות בקופה, יגיעו הנהגים בעוד שבועיים אל מסלול הבית של מאסה בברזיל. הפער בצמרת עומד כעת על 7 נקודות לטובת הילטון שמבטיחים לו אליפות עולם גם אם יסיים את המירוץ במקום החמישי. אולם, לאור התסריט אותו קיבלנו בעונה שעברה, הדבר היחיד אותו ניתן לקבוע כרגע הוא כי שום דבר אינו סגור.

"זה עוד צעד לעבר האליפות, לעבר החלום שלי", אמר המילטון המאושר לאחר המירוץ. "אלוהים היה איתנו לכל אורך סוף השבוע, כמו תמיד. אחרי העצירה השניה שלי די שייטנו לניצחון. היה ברור שקימי ייתן למאסה לעקוף אותו, אז רק הייתי צריך לשמור על המצב כמו שהוא".

מאסה המאוכזב, שייזדקק לנס במירוץ הביתי שלו בעוד שבועיים כדי לגנוב את תואר האליפות, אמר: "לא זינקתי טוב, ולואיס התחיל לברוח. ניסינו לסגור את הפער במשך כל המירוץ אבל זה לא היה אפשרי. חשוב לזכור שזה עדיין לא גמור, והכל יכול לקרות בספורט".

תוצאות סיום וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי שנגחאי, סין:
1. לואיס המילטון, מקלארן
2. פליפה מאסה, פרארי
3. קימי רייקונן, פרארי
4. פרננדו אלונסו, רנו
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו
6. רוברט קוביצה, ב.מ.וו
7. טימו גלוק, טויוטה
8. נלסיניו פיקה, רנו

אליפות הנהגים לאחר מירוץ 17:
1. לואיס המילטון, מקלארן - 94 נק'
2. פליפה מאסה, פרארי - 87 נק'
3. רוברט קוביצה, ב.מ.וו - 75 נק'
4. קימי רייקונן, פרארי - 69 נק'
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 60 נק'
6. פרננדו אלונסו, רנו - 53 נק'
7. הייקי קובליינן, מקלארן - 51 נק
8. סבסטיאן ווטל, טורו רוסו - 30 נק'

אליפות היצרנים לאחר מירוץ 17:
1. פרארי - 156 נק'
2. מקלארן - 145 נק'
3. ב.מ.וו - 135 נק'
4. רנו - 72 נק'
5. טויוטה - 52 נק'
6. טורו רוסו - 34 נק'
7. רד בול - 29 נק'
8. וויליאמס - 26 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully