וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לקטש אינטרס להרוס את עומרי"

27.12.2007 / 12:55

לאחר שבקשתו לשחרר את בנו ממכבי ת”א נענתה בשלילה, תוקף שמעון כספי את המועדון בצורה חסרת תקדים: השקרים של קטש, החפיפניקיות, וגם: האכזבה משרף, התשובות המוזרות של פדרמן וסתימת הפיות של שמעון מזרחי

שמעון כספי לא מתרגש בקלות. בטח שלא מכדורסל. כלוחם וכקצין ימ"מ בעבר ובעל משרד חקירות גדול בהווה, שראה וחווה על בשרו אינספור מצבי קיצון, מעט מאוד דברים יכולים לגרום לו לאבד את שלוותו. אם כי כאשר נדרש לדבר על שעבר בשנתיים האחרונות בנו, עומרי, כיום פורוורד מכבי תל אביב המועמד להיבחר בסיבוב הראשון בדראפט ה-NBA הקרוב, אפילו כספי השקול מתקשה לברור את מילותיו. לאחר שבחודשיים האחרונים צפה בעומרי קמל על ספסלה של מכבי, ביקש לעזוב ונענה בשלילה, החליט כי "אין עוד סיבה לשמור דברים בבטן", לדבריו.

עכשיו שובר כספי האב שתיקה, ובשיחה עם וואלה! ספורט יוצא במתקפה חסרת תקדים על אנשי המועדון בו גדל בנו. דיוויד פדרמן, שמעון מזרחי, צביקה שרף ועודד קטש – איש מהם לא יוצא זכאי בדין. ראיון עם אבא זועם, המצייר תמונה עגומה למדי של הנעשה מאחורי הקלעים במועדון הגדול במדינה.

"עומרי אמר לעודד: אתה פשוט לא מגיע לאימונים"

"לפני שבועיים פניתי לצביקה שרף", פותח שמעון כספי. "נפגשנו בשמונה בבוקר, במשרדים של מכבי. אמרתי לו 'צביקה, אני פונה אליך כמאמן לאומי ולא כמנכ"ל, ואני מבקש – תעזור לי לשחרר את הילד. הוא לא יכול להתקדם במכבי כי אין שם דרך, אין שיטה, אין בעל בית וקטש עושה ככל העולה על רוחו, כפי שעשה בגליל'. הוא אומר לי: 'מה, איך זה יכול להיות, מכבי ת"א זה לא גליל'. אמרתי לו שהוא טועה. מכבי ת"א היא בדיוק כמו הגליל, כי כך קטש רוצה.

"לפני שנה, סיפרתי לו, עומרי רצה ללכת לגליל. למה? כי קטש שכנע אותו שהוא מגדל שחקנים צעירים. הוא נסע לגליל כי הבטיחו לו הרים וגבעות וגם חשבנו שזה הצעד הנכון בשבילו, עם כל הקושי. והקושי כמשפחה היה גדול מאוד. עומרי עשה הכנת עונה נהדרת. שיחק 20-30 דקות, קלע 20-25 נקודות למשחק. התחילה הליגה, וככל שהוא שיחק טוב יותר, כך דקות המשחק שלו ירדו. כשצביקה היה פרשן בטלוויזיה הוא גם אמר את זה בעצמו. אמרתי שמשהו פה לא הגיוני. ואז, באחד המשחקים, מגיעים אלי כמה מראשי הגליל. הם אומרים לי: 'כספי, אנחנו רוצים לדבר איתך. אתה בטח מרגיש מה קורה, שעומרי משחק טוב וזה לא מתבטא בדקות המשחק'. שאלתי אותם מה הם עושים בנידון, והם אמרו לי – 'דיברנו עם קטש ושאלנו אותו למה עומרי משחק מעט כאשר הוא טוב, והוא ביקש שלא נתערב'".

מה קרה אחר כך?

"השבתי שאם זה מה שקטש אמר, אז בואו נמשיך הלאה. אחר כך שוב פעם עומרי נקלע למצב לא טוב. אמרתי לו – בני, גש, דבר עם קטש. תפתחו את כל הקלפים. ואז הוא הולך לדבר איתו. עומרי אמר לו באותה שיחה 'עודד, באתי לגליל גם בגללך, גם כי אמרו לי שאתה מקדם צעירים'. ומה קטש אומר לו? 'אדון עומרי, מי שאמר לך שאני מגדל צעירים, תלך אליו'. הייתי בשוק. בכל זאת, המלצתי לעומרי להמשיך, לא לעשות פיצוץ. ואז שוב דקות המשחק יורדות, ושוב עומרי לא משחק, ועולים לפניו שורה של שחקנים בעמדה מספר 3. ביקשתי מעומרי שישאל את קטש למה הוא לא משחק כסמול פורוורד. ואז קטש עונה לעומרי: 'אתה לא משחק בעמדה 3 כי זה לא התפקיד שלך'. עומרי מסתכל עליו ואומר לו 'תגיע לאימונים מדי פעם ותראה שאני משחק בעמדה מספר 3. אתה פשוט לא מגיע לאימונים ולא יודע. שאל את אורן עמיאל'. התקשרתי להנהלה של הגליל ואמרתי להם 'חבר'ה, לא ייתכן שמאמן לא ידע באיזו עמדה משחק שחקן שלו. מה, כל הקיץ רדפתם אחרינו והמאמן לא יודע באיזו עמדה משחק עומרי?'. החלטנו שאנחנו רוצים לעזוב. חשבנו על אשקלון, אבל זה לא יצא לפועל. ואז בדיוק סאשה בראטיץ' נפצע, הכל התהפך ועומרי הפך לכוכב בגליל. זה לא קרה בגלל קטש.

"הגיע משחק נגד הפועל ירושלים. עומרי כספי, בן 18, מקבל זימון לנבחרת הבוגרת מצביקה שרף. אתה חושב שקטש ניגש אליו? אפילו לא דיבר איתו. לא שאני מבקש שיחות, אבל בכל זאת, השחקן היחיד מהגליל שזומן לבוגרת זה עומרי כספי. קטש אפילו לא מואיל בטובו להגיד 'עומרי, סחתיין, כל הכבוד'. במשחק הזה קטש נותן לו דקת משחק אחת ואומר לעומרי: 'יותר מזה אתה לא משחק, נגמר הסיפור'. שאלתי את קטש בסיום המשחק: 'למה אתה עושה את זה לילד? הוא זומן לבוגרת, היה קשה לך לאחל לו בהצלחה? מה הקנאה הזו?'. אז קטש שתק, והלך".

"אמרתי לצביקה: אתה לא מסוגל להחזיק בשני התפקידים? תעזוב אחד"

"אני חוזר לשיחה עם צביקה. אמרתי לצביקה: 'אתה מאמן לאומי שעובד 12 חודשים, לא מאמן שמגיע לחודש והולך הביתה. לכן עכשיו, כשקטש עושה טעות עם שחקן נבחרת, מאמן לאומי לוחש לו באוזן מה צריך להיעשות'. אותו דבר אם היה מדובר על שחקן נבחרת בירושלים או בנהריה. אמרתי לצביקה שקטש פשוט הורס את הילד. צביקה אמר לי 'שמע, כספי, אני זה שהמלצתי שעומרי יהיה בחמישייה'. 'חבל שהמלצת', אמרתי לו, 'הייתי מעדיף שעומרי יהיה שביעי-שמיני ברוטציה, אבל לפחות שישחק. הרי כולם אומרים שהוא אחד הצעירים הטובים באירופה'. צביקה פתאום אומר לי 'תרשה לי לתקן אותך, עומרי הצעיר הכי טוב באירופה'. אמרתי שזה רק עוד יותר ממחיש את הנקודה".

איך הוא ענה?

"צביקה חשב ואמר 'תשמע, זה שני כובעים, גם מנכ"ל מכבי וגם מאמן הנבחרת. אחר כך יגידו ככה וככה'. אמרתי לו שאם הוא לא מסוגל להחזיק בשני התפקידים, שיעזוב אחד מהם. יותר מזה, אמרתי לו שכשהוא היה פרשן, הוא אמר בשידור על יותם הלפרין, בזמנו, שהוא נמצא בעמדה בה הוא צריך להציל את הקריירה שלו. אז הנה, אמרתי לצביקה, עומרי אצלך ביד. לך לקטש. 'אתה לא מבין', הוא השיב, 'אצל יותם הייתה בעיה אחרת, הוא היה שרוף אצל פיני גרשון'. אגב, שים לב מה קרה מאז שדיברתי עם אדון צביקה שרף ב-9 בדצמבר: נגד חולון עומרי ישב על הספסל 30 דקות, קיבל 0 דקות בלה-מאן, 14 דקות נגד אשקלון, שוב פעם 0 דקות מול ריטאס ורק 7 דקות מול הגליל. וזה למרות שעשיתי איתם חוזה כדי להבטיח שהבן שלי לא יהיה כמו יותם הלפרין. אני בכלל מצטער שפניתי לצביקה. תשובה ממנו לא קיבלתי. הוא אמר לי, במפורש, 'תן לי לבדוק את הנושא מול הנהלת מכבי ת"א, תוך יומיים-שלושה אחזור אליך'. אחר כך הוא ביקש עוד יום, עוד יומיים. אני עדיין מחכה".

"פדרמן אמר לי שהוא מעדיף לגדל מאמן מאשר לגדל את עומרי"

"פניתי בעניין לפדרמן, שאמר לי שהוא מעדיף לגדל מאמן מאשר לגדל את עומרי כספי. לפני שבוע פורסמה כתבה שפדרמן אמר בה ש'זה שכר הלימוד של המאמן'. התקשרתי אליו ביום שישי שעבר. אמרתי לו: 'פדרמן, שמעתי את מה שאמרת ואני חושב שאתה טועה'. הוא אמר לי: 'אני לא חושב כמוך'. אמרתי שבעוד שנתיים, כשאדון קטש יצבור ניסיון בכדורסל וילך לאמן קבוצה אחרת, הוא יציג בפניה רזומה שייכתב בו שהוא אימן עונה וחצי בגליל ובמכבי ת"א שלוש עונות. ומכבי לא תקבל אגורה אחת. לעומת זאת, אם תגדלו את עומרי והוא ילך בעוד שנה-שנתיים ל-NBA, תקבלו שני מיליון דולר.

"פדרמן שאל לאן אנחנו חושבים ללכת. חשבתי כבר שהנה, בא עזרי. אמרתי לו: 'לגליל, לבני השרון, אשקלון, לאן שאני רוצה'. ואז הוא אומר: 'למה שנעביר אותו לשם? הרי בקבוצות האלה הוא ישחק 8-10 דקות, גם אצלנו הוא משחק 8-10 דקות'. הסברתי לו שבשנה שעברה הוא שיחק 20 דקות בגליל, בהיותו בן 18. 'ואצלך', אמרתי לו, 'אין שום דרך. המאמן שלכם לא עושה כלום, לא תורם כלום, אין שיטה, אין קבלת החלטות. והוא מקנא בעומרי, פשוט מקנא'. עברתי איתו על כל המשחקים ביורוליג. כל מה שעבר על עומרי, משחקן שעולה בחמישייה, משחק 7 דקות ונשכח על הספסל, ועד למשחקי יורוליג שלמים בלי דקת משחק אחת. אמרתי לו: 'למה לפגוע? שחררו אותנו עכשיו, הרי ממילא לא תעמדו בחוזה' (שמבטיח לכספי מקום בין השמונה הראשונים ברוטציה, א.ג.). 'אם לא נעמוד בחוזה, אז שבסוף העונה הילד ילך הביתה', הוא אמר. אמרתי תודה רבה וניתקתי. אם פדרמן בעצם אומר שהוא מעדיף לגדל מאמן על שחקן, אז שיבושם לו. דיברנו גם עם מוני פנאן, עם שמעון מזרחי. ואני שואל: למה? ריבונו של עולם, למה להכשיל? למה לחכות לחודש יוני?" .

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"קטש מפחד שיגדל שחקן טוב ממנו"

"מול לה-מאן עומרי שיחק שלוש דקות. קטש נותן לעומרי רק כמה דקות בנהריה, ארבע דקות וחצי נגד ריטאס ופתאום, מול גליל, עומרי עולה בחמישייה ומשחק 25 דקות. ואז מגיעה פילזן, ושוב עומרי משחק רק 6 דקות וחצי. מול ירושלים הוא עולה בחמישייה ומקבל 25 דקות. נגד מלאגה מכבי נראתה על הפנים, ואת מי קטש מכניס למערכה? את עומרי כספי. ועומרי שיחק נהדר. מה קטש אומר לו אחר כך? 'טעיתי שלא הכנסתי אותך לפני כן'. ואז מגיעה עפולה, עומרי משחק בחמישייה ואחרי כמה דקות קטש משבית אותו עד הסיום. אחרי עפולה מגיעה ציבונה, וקטש שוב נותן לו 14 דקות ואז שוכח אותו לגמרי. אותו הדבר מול בני השרון. בכל פעם שעומרי פותח בחמישייה, באופן קבוע הוא משחק 7 דקות, ואז יורד לספסל ולא חוזר יותר".

אסור לשכוח שקטש משחק עם רוטציה רחבה מאוד.

"אחרי בני השרון הייתה שיחה קבוצתית וקטש אומר לפני כל השחקנים: 'אני מאמן את עומרי כבר שנה שנייה והיחיד שמגיע לו לשחק זה כספי'. ואז מגיע המשחק מול מילאנו ועומרי משחק רק 4 דקות. מגיעים למשחק הזה סקאוטים ואומרים שהם לא מבינים למה עומרי לא משחק. הגענו למשחק מול אריס סלוניקי. בדרך למשחק, קטש אומר למוני פנאן, בנוכחות עומרי – 'כספי הולך לחגוג היום, לקלוע 40 נקודות'. אם מאמן אומר דבר כזה לשחקן לפני משחק, סימן שהוא מתכנן לתת לו 30 דקות, לא? כנראה שלא. כמה דקות עומרי שיחק? 5. ואני שואל, האם ב-5 דקות ניתן לקלוע 40 נקודות? אחרי המשחק מול גליל, בתחילת השבוע, עומרי בא אלי ואמר 'אבא, כבר לא אכפת לי'. למה הילד צריך להגיע למצב כזה? אני מרגיש חסר אונים, מה שלא הרגשתי בימ"מ. אולי רק בקרב אחד, בקו 300, היה כזה חוסר אונים. אבל להרגיש ככה במכבי, במקום שהיה אמור להיות הבית של עומרי?".

מה עומד מאחורי ההחלטות האלה, לדעתך?

"אדון קטש לא מוכן שיהיה ישראלי טוב ממנו. אמרתי לו בעונה שעברה, אחרי משחק ליגה מול הפועל ירושלים: 'אתה קנאי ופוחד שיקום שחקן גדול ממך, אבל לא יעזור לך, עומרי יהיה טוב יותר ממך'. אמרתי לו ש'היום הבן שלי קיבל זימון לנבחרת הבוגרת ואפילו לא לחצת לו את היד. זה ילד בן 18 שעשה משהו שאפילו אתה לא עשית'".

איך הוא הגיב?

"הוא שתק. נכנס לאוטו, ונסע. עומרי לא מקבל יחס. קטש מרמה את הילד כל הזמן, אומר לו במהלך משחקים 'תתכונן, תתכונן, תהיה חם, אתה עולה'. הוא משגע אותו. קטש פשוט משקר. הוא שיקר בשנה שעברה ומשקר גם השנה. זה מה שאמרתי גם לשרף. האינטרס של קטש הוא להרוס את עומרי, חד וחלק, כי הוא מקנא בו. זה מה שהוא עשה בגליל, וזה מה שהוא עושה לנו היום במכבי ת"א. אני לא היחיד שאומר את זה. זו בגידה, אבל מה לעשות, זה קטש. הוא אומר לעצמו 'הולך לגדול פה שחקן טוב יותר ממני', והוא מפחד. תראה לאיזה מצב הגענו, ששחקן אומר למאמן 'אתה לא מגיע לאימונים, אתה אומר לי להגיע בעשר וחצי בבוקר לאימון ואתה בעצמך לא מגיע. אתה לא יודע באיזו עמדה אני משחק כי אתה לא מגיע לאימונים'.

"בשנה שעברה עוד חשבתי – לא הגיוני שהוא מקנא בילד. ואז אני שומע את זה מאנשי הגליל, שעודד מקנא בו! לצערי, אלו לא סיפורים מהאגדות. ובמכבי קטש מתנהג בדיוק כפי שהתנהג בגליל. במילאנו הוא מסתובב שעה לפני משחק ועושה קניות, או מגיע למשחק מול בני השרון באיחור, אחרי שהוא יושב באיזה בית קפה. זה עודד קטש. מה שמצחיק הוא שקטש עצמו, כשהיה שחקן בתחילת הדרך, בא למכבי ואמר שהוא רוצה ללכת לרמת גן, ואכן הלך. כי הוא ידע שאין לו סיכוי להתקדם שם. גם במסיבת העיתונאים בסוף השנה שעברה הוא אמר בפירוש שלדעתו עומרי לא צריך להגיע למכבי. מה השתנה מאז? אני רוצה לשאול אותך שאלה: מי גידל את קטש במכבי? וינקו ילובאץ. מי גידל את ליאור אליהו במכבי? נוון ספאחיה. עצוב שמאמן זר מקדם ישראלים, בעוד שמאמן ישראלי לא עושה את זה. חבל מאוד. למה זה קורה, לעזאזל? בשנה הבאה נלך לדראפט, ואם לא נגיע לשם, כולם יידעו מה הסיבה לכך. כשסקאוטים באים לראות את עומרי והוא מקבל בקושי 3-4 דקות, הם לא יכולים להתרשם ממנו. אם זו המטרה של קטש, שבעצם עומרי לא ילך לדראפט, אז הוא טועה.

"אשתי בכתה השבוע ביד אליהו, אחרי המשחק. ואני שואל – זה שווה את זה? אז באו האוהדים וחיבקו ונישקו אותה וניסו להרגיע אותה. וכולם שאלו – למה קטש עושה את זה? היו לי רגעים של שבירה בשנה שעברה בגליל. בתקופה האחרונה שוב הגעתי למצב שאני לא יכול יותר. לכן יזמתי את השיחה עם צביקה, לפני שהכל יוצא לעיתונות. לצערי, חוסר הרצינות של קטש בגליל הגיע לתל אביב. אני משוכנע שאם דיוויד בלאט היה במכבי, הכל היה נראה אחרת. היה מאמן על הקווים. אתה מצפה מאדם שמאמן שנה וחצי שתהיה לו דרך, פילוסופיה, שיטה? שמתוך התקופה הזו, בעונה שעברה הוא כמעט התפטר והחליף כמעט את כל הקבוצה".

"מכבי לא גידלו שחקן 20 שנה וגם לא יגדלו"

"ביום רביעי שעבר, לפני המשחק מול ריטאס, באימון הערב, קרה משהו נדיר", מספר כספי האב. "פעם ראשונה ששמעון מזרחי מפסיק את האימון, ומכולם דווקא לעומרי הוא לוחץ את היד. אתה יודע מה מזרחי אומר לו? 'עומרי, כל הכבוד לך, אתה משחק נהדר'. כולם אמרו שזה יוצא דופן, מה ששמעון אמר. אחר כך, כשעומרי חזר הביתה, אמרתי לו שמה ששמעון עשה זה יפה, אבל הכי חשוב זה מה שיקרה מחר במשחק. ומה קרה? שוב עומרי קיבל 0 דקות. אז בשביל מה אני צריך את לחיצת היד הזו של שמעון מזרחי? למה, כדי לסתום לי את הפה? כדי לסתום לילד את הפה?".

הבנת עוד בקיץ שזה מה שהולך לקרות במכבי. למה לא נלחמת אז?

"נלחמתי, צעקתי, אבל היה חוזה. אמרתי לעצמי שאולי השנה כן יהיה משהו שונה במכבי, כי צביקה מגיע ואולי בכל זאת כן יהיה שינוי, אבל התברר שכמו שלא גידלו שם שחקנים 20 או 30 שנה, כך גם לא יגדלו בעתיד".

זה הבית שלכם, בכל זאת.

"תאמין לי שזה כואב במיוחד בגלל הסיבה הזאת. אבל מה אני יכול לעשות אם הבית לא טוב? מה אני יכול לעשות אם מאמן לאומי לא מפקח? לא הייתי ממליץ לאף אחד להגיע למכבי בגילאים האלה. מכבי לא יודעת לגדל שחקנים".

"עומרי לא יבוא לאימונים"

"יש עוד משהו חשוב. יש כמה קבוצות NBA שרוצות את עומרי. אבל קיימת בעיה אחת – הן לא רוצות לבחור אותו בסיבוב הראשון בגלל שהוא בצבא. אז עכשיו אנחנו נלחמים על חוק בן סהר. ואני שואל: מה קורה עם ספורטאי כמו עומרי, שכבר נמצא בשירות וקבוצת NBA רוצה אותו? הוא הורס את הקריירה שלו בגלל הצבא? מה עומרי עושה היום, גנן? גם בגזרה הזו אנחנו נלחמים. מישהו יודע? אף אחד לא יודע. אז אני צריך להילחם מול מכבי, מול קטש, מול חוק סהר. זה מתיש. ועדיין לא שמעתי שום פרגון מאף אחד. אבל אנחנו חזקים, ונלחם. חינכתי את ילדיי אף פעם לא להרים ידיים, אלא להגיד הכל ביושר".

ומה אם המצב יחמיר בעקבות הראיון?

"אם המצב יחמיר ועומרי לא ישחק בכלל, אז הוא לא יבוא לאימונים ולא למשחקים. אם זה מה שבמכבי רוצים, זה מה שיהיה. בדיוק אני נזכר שהייתה עוד שיחה עם קטש, לפני שבועיים, והוא אמר בה: 'אל דאגה, הכל ישתנה'. הוא צודק. הכל הולך להשתנות".

* תגובת אנשי מכבי תל אביב: בלינק המצורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully