וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט חוזר להיכל

מכבי ת"א זכתה להגרלה קלה ביותר ותשחק ביורוליג מול אפס פילזן של המאמן הישראלי, וכן מול מלאגה ולה מאן. גרשון שוב מול מסינה וצסק"א

הגרלת הבתים המוקדמים של עונת 2007/8 ביורוליג התקיימה אחר הצהריים (שבת) בג'סולו, איטליה.

האלופה הישראלית, מכבי תל אביב, נהנתה מהגרלה קלה ביותר ותשחק בבית ב', שעל הנייר נראה כקל ביותר מבין השלושה. מכבי תפגוש את אוניקאחה מלאגה, אפס פילזן, אריס סלוניקי, ציבונה זאגרב, לה מאן, ריטאס וילנה, ארמאני מילאנו.

הצהובים יפתחו את משחקיהם ב-25.10 בבית מול לה מאן. שבועיים לאחר מכן יגיעו בלאט ואפס פילזן להיכל נוקיה.

סדר משחקי מכבי ת"א:

25.10 מכבי ת"א - לה מאן
1.11 ריטאס וילנה - מכבי ת"א
8.11 מכבי ת"א - אפס פילזן
15.11 מלאגה - מכבי ת"א
22.11 מכבי ת"א - ציבונה זאגרב
29.11 מילאנו - מכבי ת"א
6.12 מכבי ת"א - אריס סלוניקי
13.12 לה מאן - מכבי ת"א
20.12 מכבי ת"א - ריטאס וילנה
3.1 אפס פילזן - מכבי ת"א
10.1 מכבי ת"א - מלאגה
17.1 ציבונה זאגרב - מכבי ת"א
24.1 מכבי ת"א - מילאנו
31.1 אריס סלוניקי - מכבי ת"א

אולימפיאקוס של פיני גרשון הוגרלה לבית א', שם תשחקנה צסק"א מוסקבה וטאו ויטוריה. אלופת אירופה פנאתינייקוס תשחק בבית ג' עם ברצלונה וריאל מדריד.

חוקי ההגרלה ושיטת המשחקים ביורוליג נותרו כמו בשנים הקודמות. הקבוצות חולקו לשלושה בתים, כאשר קבוצות מאותה מדינה לא הוגרלו לאותו בית עד שלא התאפשר אחרת (לאיטליה ולספרד ארבע נציגות).

חמש הקבוצות הראשונות מכל בית ימשיכו לשלב הטופ-16, אליהן תצטרף הקבוצה שסיימה שישית עם המאזן הטוב ביותר. לאחר מכן יחולקו הקבוצות מחדש, ויוגרלו לארבעה בתים בני ארבע קבוצות. השתיים הראשונות מכל בית יעפילו לשלב רבע הגמר, שם יתמודדו בסדרה של שלושה משחקים על הכרטיס לפיינל פור, שייערך ב-2 במאי במדריד.

כל בתי היורוליג:

בית א': צסק"א מוסקבה (רוסיה), טאו ויטוריה (ספרד), אולימפיאקוס (יוון), פרוקום סופוט (פולין), אולימפיה לובליאנה (סלובניה), ז'לגיריס קובנה (ליטא), מונטפסקי סיינה (איטליה), וידי ויצ'י בולוניה (איטליה)

בית ב': מלאגה (ספרד), מכבי ת"א (ישראל), אפס פילזן איסטנבול (טורקיה), אריס סלוניקי (יוון), ציבונה זאגרב (קרואטיה), לה מאן (צרפת), ריטאס וילנה (ליטא), ארמאני מילאנו (איטליה)

בית ג': פנאתינייקוס אתונה (יוון), ברצלונה (ספרד), פרטיזן בלגרד (סרביה), רומא (איטליה), פנרבחצ'ה איסטנבול (טורקיה), ריאל מדריד (ספרד), באמברג (גרמניה), רואן (צרפת)

אוניקאחה מלאגה

מלאגה של 2006/7 הייתה קבוצה במאניה-דפרסיה. היא פתחה את העונה בצורה קטסטרופאלית ואת הכרטיס לטופ-16 הבטיחה רק ברגע האחרון, אבל ניצלה את שיטת המשחקים ואיפוס המאזנים כדי לפתח מומנטום חיובי ולרכב על הגל עד המקום הראשון בבית ז', משם לסדרת רבע גמר היורוליג מול ברצלונה עם יתרון ביתיות והעפלה היסטורית לפיינל פור באתונה. אבל מלאגה, עם הארכיטקט סרג'יו סקאריולו על הקווים, הבטיחה והוכיחה שלא הגיעה ליוון כדי לנפוש: היא מתחה קשות את צסק"א בחצי הגמר וניצחה את טאו ויטוריה במשחק על המקום השלישי, שהעניק לה, לראשונה, מקום של כבוד בקבוצת האיכות הראשונה בהגרלת שלב הבתים. בליגה הספרדית מצבה היה פחות מזהיר, כשהבאסקים נקמו בה עם סוויפ 0:3 ברבע גמר הפלייאוף. מלאגה עדיין מצויה בשלבי התארגנות לקראת העונה הבאה, אולם כבר הספיקה לחטוף את בויאן פופוביץ' הכישרוני מדינמו מוסקבה. דניאל סנטיאגו צפוי לעזוב. זו אומנם לא פנאתינייקוס, גם לא צסק"א, ומלאגה אף עשויה להתברר כקבוצה החלשה ביותר מבין שתי קבוצות האיכות הראשונות, אבל הירוקים-לבנים אף פעם לא עשו חיים קלים למכבי תל אביב וגם לא יעשו בעונה הבאה.

אפס פילזן

סביר להניח שכשעזב את מכבי בקיץ 2004, האמין דיוויד בלאט שבפעם הבאה שיבוא בשערי ההיכל יעשה זאת מהדלת הראשית, עם סווטשירט צהוב-כחול לגופו ומשרוקית המאמן על הצוואר. אילו מכבי פתחה את הכיס בלאט היה חוזר הקיץ הביתה, אלא שהגורל הועיד לו בכל זאת ביקור ביד אליהו, רק במדי קבוצה אחרת. אבל אל תשלו את עצמכם: הסיפור בין פילזן למכבי בעונה הבאה יהיה יצרי מאוד, ובעיקר אישי. אם יש דבר אחד שבאמת יעשה לבלאט טוב על הלב זה להוכיח לשמעון מזרחי שמאמן טוב, גם אם בכסף גדול, שווה בהכרח הרבה יותר מהמשכורת שנכנסת לחשבון הבנק שלו. בלאט חתם בפילזן רק לפני כשבועיים וכבר הספיק להנחית שני שמות שהוזכרו הקיץ בהקשר למכבי – רשאד רייט, רכזה של אוסטנד בעונה החולפת, ולורן וודס, הסנטר המצוין של ז'לגיריס קובנה. אנדריי האדסון, פורוורד פאניוניוס, צורף גם הוא. בפילזן הבטיחו לאוהדים שינויים משמעותיים נוספים בסגל הקבוצה, שהוכתה שוק על ירך בפלייאוף הטורקי על ידי פנרבחצ'ה-אולקר, ולשם כך מעמידים לרשותו של בלאט תקציב גבוה במיוחד. צפו לשני פרקים מעניינים במיוחד בטלנובלה הטורקית-ישראלית המתהווה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אריס סלוניקי

אריס, שמוזכרת כאחת האופציות הבולטות עבור נוון ספאחיה, שבה בעונה אשתקד לקדמת הבימה האירופאית לאחר שנים רבות בצלן של פנאתינייקוס, אולימפיאקוס ולעיתים, רחמנא לצלן, גם בצל אחותה החורגת והשנואה, פאו"ק. פיקנטריה תהיה גם במפגש הזה בשפע: צביקה שרף, מנכ"ל מכבי, עשה קסמים כמאמן אריס בתחילת שנות ה-90' וזכה עימה בגביע אירופה למחזיקות גביע ב-93'. שרף נחשב עד היום לאחד מאנשי המקצוע המוערכים ביותר ביוון, וצפויה לו לקבלת פנים לוהטת ב"אלכסנדריו" המאיים. במגרשה הביתי תמיד נחשבה אריס לקבוצה כמעט בלתי ניתנת לפיצוח, אף שאשתקד הפסידה ארבע פעמים בבית, שלוש מהן בשבע נקודות ומטה. לכשתמנה מאמן, תחל אריס במסכת ההחתמות. היום הם עדיין מחפשים.

ציבונה זאגרב

אך שלשום הודיע קואץ' דראזן אנזולוביץ' המוערך כי החליט לעזוב את זאגרב לאחר ארבע שנים מוצלחות למדי בזירה המקומית והאירופאית, וחתם באוראל גרייט הרוסית. ציבונה זכתה אשתקד באליפות קרואטיה נוספת לאחר מאבק עיקש מול זאדאר, אולם ביורוליג לא צלחה את שלב הבתים. הקבוצה טרם מצאה מאמן מחליף, ועד אז לא תבצע שינויים בסגל.

לה מאן

אל הישראלים של מכבי תל אביב יצטרף בעונה הבאה נציג כחול-לבן נוסף במפעל הכדורסל הבכיר ביבשת: רביב לימונד, שחקן העונה הישראלי בליגת העל. פרט ללימונד, הספיקה לה מאן להחתים את הפורוורד סאם קלנסי. למרות שהתקשתה להתמודד עם האינטנסיביות של שני משחקים קשים בשבוע, אחד ביורוליג והשני בליגה המקומית, וכשלה לחלוטין בשתי המסגרות, תנסה הקבוצה לחלק את העומס טוב יותר בעונה הבאה, שכן היא משוריינת ביורוליג עד תום עונת 09'. לה מאן צפויה לדגדג את מכבי בצרפת, תנסה לשחק בונקר ביד אליהו. לא שזה יעזור לה.

ריטאס וילנה

לאדון ויינאוסקאס, המנכ"ל הכל יכול של סגנית אלופת ליטא, יש יותר מזל משכל. האיש מפטר מאמנים סדרתי, אבל גם זה לא מנע מקבוצתו להיות הראשונה אי פעם שמגיעה ליורוליג מהמקום השני ביול"ב קאפ. כל זאת הודות לאלופה של המפעל, ריאל מדריד, שזכתה באליפות ארצה. לפני שנתיים גברה ריטאס פעמיים על מכבי תל אביב, עלתה לטופ 16 ושלחה בעונה שלאחר מכן את מאמנה נוון ספאחיה ליד אליהו. לאלכסנדר טריפונוביץ', המאמן של ריטאס נכון לכתיבת שורות אלו, יהיה פחות מזל.

ארמאני מילאנו

זוכרים את ריס גיינס? אותו גארד אמריקאי שהופך מדי קיץ למבשר בואה של עונת המלפפונים? אז הבחור הוא הרכש החדש של קבוצת הג'ינס מאיטליה, שחוזרת ליורוליג ולמפגש עם מכבי אחרי הפוגה של שנה, ולא בגלל הגשמים. זארה מרקוביסקי הגיע מבולוניה כדי לתפוס את עמדת המאמן, והוא ינסה להוביל את החבורה המוכרת של נייט גרין, ג'וזף בלייר, קיוויין גאריס, דנטה קלאבריה וטראביס ווטסון למקום גבוה יותר מהשמיני והאחרון בבית המוקדם - בו סיימה מילאנו לפני שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully