וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזוטרי וטוב לו

27.3.2007 / 14:56

ערוצי הספורט החדשים הם עילה לעבור לראות קצת ענפים שוליים. למה? כי עליהם לא לוקחים כסף. קמפיין הנגד של וואלה! ספורט נמשך

לפני קצת יותר משנתיים התמניתי לעורך מדור הספורט האמריקאי בוואלה!, עם חלום שכבר אז ידעתי שהוא בלתי ניתן להגשמה: בתוך מספר שנים, שלוש לכל היותר, תדבר כל הארץ פוטבולית מתקדמת ותדע מה זה "בסיס גנוב" בבייסבול. שכן, אם לכם מה שעושה את זה הוא להקניט את אוהדי הפועל אחרי הפסד בדרבי או לרדת על אוהד בית"ר בעקבות תיקו ביתי עם מכבי פ"ת, אני מעדיף לתפוס מישהו שתומך בניו יורק יאנקיז רגע אחרי שהפסיד בוורלד סירייס. ופה בישראל, כידוע, אין יותר מדי אוהדים לניו יורק יאנקיז. וגם לא יהיו.

במרוצת השנתיים הללו דווקא נרשמה התקדמות מסוימת בתחום הפוטבול, כשהשיא היה בסיקור הסופרבול האחרון, שכוסה בצורה יוצאת דופן באמצעי התקשורת הישראלים. עם זאת, היה ברור שזוהי פיקציה ולא יותר מכך, כי רוב הכיסוי התמקד באלמנט הבידורי (ידעתם שהפרסומות בסופרבול נורא יקרות?!) ולא במקצועי, ויום לאחר סיום העונה כמעט שלא שמענו מילה. בעונת הפוטבול הבאה זה יהיה זהה בתכלית – חמישה חודשים יחלפו בלי שתרגישו, ובסופרבול שוב רעש והמולה. על בייסבול אני בכלל לא רוצה לדבר.

במקביל לאי התממשותו הצפויה של החזון האוטופי שלי, המשיכו ערוצי הטלוויזיה השונים לעשות כסף על הגב שלנו. מה שהחל בהורדת ערוץ ה-NBA המשיך בגבייה של 300 ¤ עבור המונדיאל ועכשיו מגיע לשיאים חדשים – עוד שניים, שלושה, ארבעה ערוצים בתשלום. חמש פלוס, חמש פלוס לייב, ספורט 3, ספורט 4, ספורט 8 – מי סופר, מי עוקב? פתאום משחק מליגת העל בחמש פלוס לייב, הנבחרת הצעירה עוברת לצ'רלטון, שלושה משחקי NBA בשבוע (וואלה? לא מכרתם לנו פעם את הלוקש ההוא שמותר לכם לשדר רק אחד?). אל תתפלאו אם כבר בעונה הבאה לא תוכלו לראות משחקים מליגת האלופות בלי שתתחברו לאחד הערוצים הללו. למעשה, כבר עכשיו הופכת ליגת האלופות בלעדית ליס, בעוד הכדורסל עובר להוט. הקרקע נשמטת במהירות, ואין זמן אפילו לצעוק "הצילו".

בכל שבוע בעונת הפוטבול יש 13 עד 16 משחקים. בין חמישה לשישה מהם מועברים בשידור חי דרך ערוצי הלוויין - ESPN, FOX ו-METV. בפלייאוף מועברים רוב משחקי הבייסבול והפוטבול בלייב, ככה שאוקטובר, אחד מחודשי השיא של הספורט האמריקאי, הוא חגיגה לעיניים לכל אוהד. לקחת מאיתנו יותר כסף? הצחקתם אותם. את מי זה בכלל מעניין?

בספורט 5 ובצ'רלטון לא יקנו את הזכויות של משחקי ה-NFL או ה-MLB ויהפכו את השידורים ל"שלם וצפה", כי למה להם בכלל להתעסק עם נתח שוק אפסי שכזה? הם יביאו לכם את כל הביצועים היפים של קובי בריאנט, את המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל ואת כל הטורנירים החשובים באמת בכל ענף שרק תעזו להתעניין בו. ואנחנו, הגיקים, נישאר עם לועסי הטבק של הבייסבול ושוברי הצלעות של הפוטבול והראגבי. החלום המטופש שהענפים הללו יהפכו אי פעם לפופולאריים כאן נגוז, אבל היי - אנחנו מקבלים יותר, ובפחות כסף.

אז אותנו לא יחשיכו. ולא, זו לא שמחה לאיד, זו פשוט עובדה שצריך להשלים איתה. כי במצב שנוצר האפשרויות היחידות שתהיינה לי בקרוב מאוד הן להתמכר עוד יותר לאיזוטריה. לשלם להם? הצחקתם אותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully