וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ויתרנו. נלחמנו והוכחנו אופי"

22.2.2007 / 23:40

ביינום חזר לעצמו, ארנולד הצטיין ושארפ היה אחראי לפינישים. מכבי ת"א ניצחה 69:71 את רומא, וסוף סוף ספאחיה יכול להיות אופטימי

טוב, אז לפי הכותרת שלנו הכל טוב ויפה. מכבי ת"א ניצחה במשחק החוץ הראשון שלה בטופ 16 את רומא 69:71 והיא עדיין יכולה לחלום על משחקי ההצלבה, כשוויל ביינום חזר לשחק כדורסל.

בפועל, הניצחון הזה היה אולי יפה על הנייר, אבל בטח שלא על המגרש ובודאי כשחושבים על האריות שמחכות לסגנית אלופת היורוליג בהמשך הדרך. נבן ספאחיה החליט הפעם ללכת בדרכו של פיני גרשון, לקצר ברוטציה (וגם במקרה הזה על חשבונו של יותם הלפרין) ולשחק באחת ההזדמנויות האחרונות שלו בשיטה שונה.

קשה לקבוע עד כמה זה עבד במשחק שהיה כל כך גרוע לשני הצדדים. אצל רומא זה התבטא בערב קליעות נוראי (4 מ-25 לשלוש) ואצל המכבים, 14 איבודי בתוספת נחיתות בריבאונד וכן, גם איבוד שליטה של המאמן ספאחיה בחלקים מסויימים.

אז ברור שמה שחשוב זה מה שמופיע בטבלה ואם זה לא מספיק, לספאחיה תהיה הזדמנות מצויינת להמשיך את הנסיונות שלו בשבוע הבא מול אורטז, שהיא הקבוצה החלשה בבית. מה שכן, כמו שאומרת הקלישאה הידועה, היכולת הזאת לא תספיק בהמשך.

מהלך המשחק

וויל ביינום פתח את המשחק בשלשה והוסיף עוד אחת בהמשך כדי להוביל את מכבי ת"א ליתרון 9:12, אלא שהמארחים נהנו מלא מעט איבודי כדור של אותו ביינום וחבריו כדי לקלוע חמש נקודות רצופות ולהחזיר את היתרון אליהם. למזלה של מכבי ת"א, גם היא נהנתה מחולשה של היריבה ברבע הזה, אחוזים רעים מעבר לקשת במקרה הזה, מה שאיפשר לה להשוות ל-16:16 בסיום הרבע הראשון.

ג'יימי ארנולד רשם דקות טובות בתחילת הרבע השני ולפני שהרומאים מצאו פתרונות לשליטה שלו בצבע, הוא העלה את מכבי ת"א ליתרון 21:25. הוקינס, בודירוגה ושות' המשיכו לקלוע באחוזים רעים מהשדה וביינום ניצל את זה כדי לפתוח פער של 8 נקודות. ארנולד כבר היה קרוב להעלות את מכבי ליתרון דו ספרתי, אבל החטיא זריקת עונשין אחת ומהצד השני האיטלקים קלעו כדי לצמק ל-35:28 בהפסקה.

מיירה צ'אטמן פתח את הרבע השלישי מצויין עבור רומא ויחד עם אשקרביץ' צימק ל-37:36 אחרי ארבע דקות. לאיטלקים היו לא מעט הזדמנויות לעשות מהפך, אלא שהאחוזים מהשדה לא ממש השתפרו ויסאיטיס, שנכנס למשחק, החזיר את מכבי ליתרון של חמש נקודות. השליטה במשחק חזרה למכבי ת"א, שקיבלה עוד כמה הזדמנויות להגדיל את היתרון, אלא שאיבודי הכדור שלה עשו בדיוק את הפעולה ההפוכה ואיפשרו לבודירוגה להשוות ל-45:45 בסיום הרבע השלישי.

בתחילת הרבע הרביעי חל מפנה במשחק. הוקינס פגע הפעם מהשלוש כדי להעלות את רומא ל-49:54 ול-52:58 בהמשך. מכבי ת"א הגיבה בחמש נקודות רצופות כולל שלשה של וויצ'יץ' וצימקה למינוס 1, כשנותרו 3:20 דק' לסיום. 1:30 דק' לסיום, אחרי ששני הצדדים לא מצאו את הסל, ביינום שיחרר זריקה משוגעת והחזיר למכבי את היתרון. הוקינס הישווה, אבל דרק שארפ היה במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לצלוף מעבר לקשת ולקבוע 59:62. 40 שניות לסיום ביינום שיחרר אסיסט נהדר לארנולד שקבע מתחת לסל 61:64 למכבי. שארפ נשלח פעמיים לעונשין בשניות האחרונות וקלע 3 מ-4. 5 שניות לסיום, מכבי הצליחה להימנע מעבירה של האיטלקים והכדור הגיע לארנולד, שקבע 66:69 וסגר עניין.

קלעים

מכבי ת"א: וויל ביינום (4 מ-7 ל-2, 2 מ-5 לשלוש ו-5 אסיסטים) וג'יימי ארנולד (5 מ-7 ל-2 ו-12 ריבאונדים) 17 כל אחד, ניקולה וויצ'יץ' 14, דרק שארפ 8, גוראן ירטין 7, סימאס יסאיטיס 6, ליאור אליהו 2.

לוטומטיקה רומא: צ'אטמן 19, הוקינס 18, בודירוגה 10, אשקרביץ' 6, סטפנסון וג'יאקטי 4 כל אחד, ריגטי וקיאצ'יג 3 כל אחד, גארי ובאגיני 1 כל אחד.

השמינייה (דורון קרמר, "הארץ")

וויל ביינום

יכול להיות שספאחיה הצליח להפוך את הנער הפוחז משיקגו לשחקן מפוקס ואחראי? לפי הופעתו אתמול, נראה שהתשובה חיובית. לפיכך הפך ספאחיה למועמד הראשי לזכייה בתוכנית הטלוויזיה "הכוח" כבעל הכוחות העל טבעיים המוצלחים ביותר.

ליאור אליהו

ליכלך במקומונים? יצא לבלות עם שחקני בני יהודה? שיחק קלפים עם שחקני הנבחרת הצעירה? היה בקשר עסקי עם משפחת פריניאן? אם כל התשובות שליליות, לא ברורה הקיצוניות בה ספאחיה פשוט ביטל אותו מהרוטציה.

ג'יימי ארנולד

עם הטעיות שנראות כמו סימפטומים של תסמונת טורט, הוא הצליח לספק ריבאונד, עזרה בהגנה, איבודי כדור הכרחיים ושני סלים חשובים בסוף. ארנולד הוא כל מה שפיליקס אף פעם לא יהיה.

סימאס יסאייטיס

הפסיק לשחק כמו אחד שקוראים לו סימה, והתחיל להצדיק את המוניטין הליטאי שלו בדקות משחק גם כשהוא לא קולע. עשה סוויץ' מנטלי באגרסיוויות שלו ואפילו שני ריבאונדים בהתקפה נצפו ממנו.

גוראן יירטין

סגנון המשחק שלו אתמול נראה כמו הומאז' למוטי ארואסטי, עם כל הצער שבדבר. רכז שלא מסוגל לקנות ג'אמפ מבחוץ, מסדר את המשחק, נלחם, אבל תקוע אי שם בסוף שנות השבעים.

דריק שארפ

כמה קטן, ככה גדול. והשבוע: שלשת מומנטום גדולה וחמש זריקות עונשין בסוף. בסביבות שנת 2015 תכינו מקום בתקרת יד אליהו לגופיה שלו.

ניקולה וויצ'יץ'

גם כשחלשים צריכים לדעת לצאת עם ניצחון. וויצ'יץ' קיבל אתמול הרבה תשומת לב מהקצבים האיטלקים של רומא, אבל היה אינטליגנטי מספיק לא לכפות את עצמו ולזרום עם מה שנתנו לו.

נוון ספאחיה

בשבוע שעבר הוא דיבר על הגנה וחטף מקלחת קרה. השבוע האסימון נפל אצל הבחורים שלו; האגרסיוויות השתפרה, ואיתה התוצאה. בתפריט הקפריזות השבועי: ויתור כמעט טוטלי על השחקנים הישראלים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"הניצחון ייתן לנו ביטחון להמשך"

מאמן מכבי, נוון ספאחיה, אמר בסיום המשחק: "אני רוצה לברך את הקבוצה שלי על ניצחון גדול. זה היה קשה, הם נתנו הגנה מצוינת בסוף, אבל גם כשהיינו בפיגור 6 לא ויתרנו, והאמנו שאנחנו יכולים לנצח את המשחק הזה".

"הכי חשוב היה האופי שהוכחנו", המשיך המאמן, "חלק מהטקטיקה הייתה לא לאפשר לרומא לקלוע מבחוץ, ועמדנו בזה. השנה הפסדנו הרבה משחקים צמודים, וסוף סוף אנחנו מנצחים אחד. יש לזה משמעות גדולה עבורנו, ואני מאמין שזה יעלה את המוראל בקבוצה".

ניקולה וויצ'יץ': "רומא שיחקה מצוין בהגנה והקשתה עלינו מאוד. חזרנו יפה מהפיגור ברבע הרביעי. באופן אישי, אני שמח שהקליעות שלי נכנסו ברגעים המכריעים, כשהשאירו אותי לבד, אבל הניצחון היה מאמץ קבוצתי".

"ברגעי הסיום ידענו לשמור על קור רוח ולא לתת לרומא לשחק את המשחק שלה", המשיך הסנטר הקרואטי, "אני שמח כי הראינו הרבה רוח לחימה ונחישות במטרה לצאת עם הניצחון. זה לא היה קל, אבל זה ייתן לנו הרבה ביטחון לקראת ההמשך".

מאמן רומא, יסמין רפשה: "אני רואה את חצי הכוס המלאה. לא היינו טובים בחצי הראשון, אבל במחצית השנייה נתנו את הכל והיינו אגרסיביים. כשהובלנו 52:58 הייתה לנו הזדמנות לברוח, אבל איבדנו את הריכוז ונתנו לשלשות של וויצ'יץ' ושארפ לגמור לנו את המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully