וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר: "אפילו ברוסיה מופתעים"

22.2.2007 / 22:35

שחר יודע שה-0:1 של חיפה על צסק"א העדיפה, למרות המחלות והעונה האומללה בליגה, הוא הישג מרשים. קולאוטי הבקיע בדקה ה-13

מכל הקבוצות שחיפה פגשה העונה במסע שלה בגביע אופ"א, צסק"א היא הטובה ביותר. במשחק הראשון הרוסים זילזלו וסיימו ב-0:0 ביתי, אבל למשחק השני הם באו מפוקסים ונחושים, ולמרות שהיו טובים בהרבה, הגיעו לכמה וכמה הזדמנויות קורצות, ומולם עמדה קבוצה חולה, פצועה, חבולה, עייפה ומותשת - האימפריה הרוסית לא יכלה לאימפריה המזרח תיכונית ע"ש מכבי חיפה, וזו ניצחה 0:1 בבלומפילד ועלתה לשמינית הגמר. שם תחכה לה אספניול הספרדית (ראו קישור), הקבוצה היחידה שניצחה בכלל ששת משחקיה, משלב הבתים ועד הלום.

הרבה סופרלטיבים אפשר לשפוך על הירוקים אחרי התצוגה הזו, אבל המתאים ביותר יהיה שמדובר בניצחון הירואי. לא פחות. מול יריבה עדיפה שמחזיקה סילונים באגפים וברחבה ובעלת כושר משחק עדיף, הספיק שער אחד - חצי מקרי - של רוברטו קולאוטי בדקה ה-13 כדי לעשות את ההבדל. ערבוביה ברחבת צסק"א הסתיימה בבעיטה של אלן מסודי לקורה, וקולאוטי דחק ממילימטר את השער היקר ששווה שמינית.

חיפה רגילה להפסיד משחקים כאלה בדקות האחרונות, כפי שקרה נגד מאלמו ורוזנבורג, אבל הפעם יצטרכו לנתח את המנטליות הרוסית, שהובילה את האורחים לאימפוטנטיות כזו מול השער, בין אם מצד ז'ו ובין אם מצד קארבליו. הפעם תור חיפה לשחק טוב פחות ולנצח בשיניים, בקושי, עם הרבה מלחמה והצטיינות של אלילת המזל. מי היה מאמין שסדרי העולם האלה ישתנו דווקא בעונה הקשה ביותר שזוכרים בצפון מזה זמן רב, שעתידה להוביל לאיבוד תואר האליפות אחרי שלוש שנים של שליטה מקומית בלתי מעורערת.

עם רשימת פצועים שכוללת את עבאס סואן, רפאל אולארה, אדורם קייסי, יניב קטן ומאור מליקסון, נתן כל שחקן ירוק את כל הנשמה, ורובם גם שפכו מנוע בדקות האחרונות. רוני לוי בילה את אותן דקות בצריחות על חניכיו, שהתרכזו בהסתגרות בהגנה, פלוס איזו מתפרצת או שתיים של גוסטבו בוקולי הבלתי נלאה וקולאוטי. הם לא הצליחו להגדיל את התוצאה, והרוסים המשיכו ללחוץ ולהגיע להזדמנויות. אבל כנראה שהמנטליות הרוסית דפקה אותם. אתם יודעים איך זה עובד.

מחצית ראשונה

דקה 7: קינן החזיר אחורה לא טוב לדוידוביץ' עם הראש כמעט איפשרה לז'ו להבקיע, אבל החלוץ לקח מקדמה גדולה מדי שמאלה, מה שאיפשר להגנה הירוקה להתעשת בזמן ולעצור את הסכנה.

דקה 12: ז'ו נכנס לרחבה מצד שמאל, מנער את משומר ובועט לזווית הקרובה, אבל לרשת החיצונית.

דקה 13: גול! קולאוטי נכנ ס לרחבה, אבל ברזוצקי גלש מצוין והרחיק לקרן. ההרמה הגיעה למסודי, שניסה בבעיטה מהאוויר, ואחרי הדיפה לא טובה של השוער אקינפייב בעט מ-7 מטרים שטוח לקורה. הכדור עבר על פי השער, וקולאוטי היה במקום כדי לדחוק ממטר ושייבה. 0:1 לחיפה.

דקה 26: תרגיל של צסק"א בכדור חופשי סידר לאיגנשביץ' בעיטה מ-18 מטרים, אבל הכדור השטוח שלו יוצא החוצה.

דקה 29: שוב ז'ו, שוב פריצה מצד שמאל של הרחבה, שוב בעיטה לפינה הקרובה. הפעם דוידוביץ' הדף וההגנה הרחיקה.

דקה 31: הרוסים ממשיכים ללחוץ. הרמה לרחבה מצאה את הראש של ז'ירקוב, והנגיחה שלו חלפה במעט מעל למשקוף.

דקה 41: עוד הזדמנות לצסק"א. הכנסת כדור לקראבליו לרחבה מסתיימת בבעיטה חלשה לידיים של דוידוביץ'.

מחצית שנייה

דקה 51 - צסק"א שברה את מלכודת הנבדל של חיפה, ז'ו פרץ לרחבה, אבל דוידוביץ' הצליח להציל.

דקה 53 - הכדור הוגבה אחרי פריצה מצויינת מצד ימין. קרבאליו התרומם לנגיחה, אך לא הצליח לנתב את הכדור לשער.

דקה 76: בוקולי קיבל כדור קטן מקולאוטי, וירה מ-20 מטרים, אבל השוער הרוסי התעופף והדף.


הרכבים:

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, אלון חרזי, דקל קינן, חיים מגרלשווילי; דירסאו, אנדרסון, גוסטבו בוקולי, אלן מסודי (רביד גזל, 74), ליאור רפאלוב (שלומי ארבייטמן, 88); רוברטו קולאוטי.

צסק"א מוסקבה: איגור אקינפייב; סרגיי איגנשביץ', אלכסיי ברזוצקי, ואסילי ברזוצקי; דייוידה שמבראס, ייבגני אלדונין (רמון, 70), אלביר רחימיץ', יורי ז'רקוב, דודו; ז'ו, דניאל קרבאליו.

"אפילו ברוסיה השתוממו מההישג שלנו" (רומן רוזנבלט)

רוני לוי, שעבר בשבועות האחרונים תקופה קשה מאוד, ושמע מה אחרון האוהדים חושב עליו, סירב לצאת מגדרו. "זה הישג מכובד מאוד, אבל אני לא יודע אם זה ההישג הכי גדול בקריירה שלי", אמר. "כל מי שבא לבלומפילד לכל המשחקים שלנו באירופה ראה הצגות טובות בכל אחד מהמשחקים".

גם יעקב שחר לא שיחרר יותר מדי חיוכים. "אני שמח בפנים", אמר. "נהניתי מהמשחק. נתנו הצגה, הקבוצה לא איבדה את הראש, שיחקה במתינות ושמרה על התוצאה. צסק"א זו קבוצה שיודעת לשחק כדורגל, ולכן ההישג גדול. אפילו ברוסיה ישנה השתוממות על ההישג הזה. הקהל שלנו היה נפלא, אבל אני יודע שרובו הגיע מהמרכז, ורק 7,000 אלפים עשו את הדרך מחיפה".

ומכיוון שפיני גרשון כרגע בגולה, תפס שחר את מקומו בכך שעירב את בורא עולם בענייני כדורגל ישראלי. "היושב במרומים כנראה הפיל את המחלה על השחקנים, והוא זה שקבע את ההרכב", קבע הבעלים. "מי ששיחק היה צריך לשחק".

מאמן צסק"א ואלרי גזאייב פירגן לירוקים. "אני רוצה לברך את מכבי חיפה, שנלחמה בשני המשחקים ושיחקה עם הרבה מוטיבציה", אמר, "זה מה שנתן לה את הכרטיס לשמינית הגמר. אני מאוד מרוצה מצורת המשחק שלנו, אבל הבעיה הייתה ניצול מצבים. זה משחק שלישי ברציפות שאנחנו לא מבקיעים, וככה אי אפשר לנצח. זה הכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully