וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבאס סואן ייעדר מול צסק"א

רומן רוזנבלט

20.2.2007 / 18:14

קשר מכבי חיפה נבדק בבית חולים לאחר שרתח מחום, והוא לא ישחק בגומלין מול הרוסים ביום חמישי. ואסילי איבנוב יורד על הקהל הישראלי

הערב (שני) התברר כי עבאס סואן, אחד המצטיינים של חיפה בתקופה האחרונה, ייעדר ממשחק הגומלין מול צסק"א עקב מחלה. סואן החל לחוש ברע כבר במשחק מול מכבי תל אביב ביום ראשון (והוחלף בדקה ה-53), והיום הוא סבל מחום של למעלה מ-39 מעלות, ואף נבדק בבית חולים מחשש לדלקת ריאות. בקבוצה אמרו שמחלתו מצריכה תקופת מנוחה מסויימת, ולכן הוא ייעדר מהמשחק מול הרוסים ביום חמישי.

רוני לוי צפוי להחליט רק לאחר האימון המסכם מחר מי יחליף את סואן בקישור האחורי - גוסטבו בוקולי, או שאבייר אנדרסון, כאשר במידה והאחרון ייבחר, יתפסו רפאל אולארה או אלון חרזי את מקומו במרכז ההגנה. גם מאור מליקסון, שהחמיץ את המשחק הראשון בין הקבוצות, לא יהיה כשיר לגומלין. כמה אלפי כרטיסים למשחק עדיין נותרו בקופות, אבל בחיפה מאמינים שבלומפילד יהיה מלא בסופו של דבר.

ואסילי איבנוב, שחקנן של מכבי חיפה ומכבי הרצליה בעבר, ששיחק בארץ שבע עונות, התראיין בתקשורת הרוסית לקראת המשחק מול צסק"א, בשל עברו גם בקבוצה הרוסית. בין הקלישאות הרגילות שפיזר, העניק איבנוב טיפ מעניין כאחד שמכיר את השחקן הישראלי ואת יושבי היציע הירוק.

"במשחק חוץ צסק"א צריכה להשתדל להבקיע גול מהיר. מעבר לעובדה שזה יקל עליה בהמשך המשחק, אוהדי הכדורגל בישראל במהותם הם אנשים ללא סבלנות. אם קבוצתם לא מצליחה להבקיע במספר הזדמנויות בתחילת המשחק או סופגת בפתיחה, אוהדיה מיד מתחילים בקללות וקריאות גנאי לעבר שחקני הקבוצה. לא מדובר בסתם העלבות, אלא בקללות ונאצות של ממש. אני זוכר שכשחקן היה קשה מאוד לתפקד עם 'תמיכה' שכזו".

איבנוב, היום סוכן שחקנים, נשאל האם הוא חושב להביא שחקנים מישראל לרוסיה ואמר: "כאחד שמכיר את המנטליות של השחקנים הישראלים מקרוב, לא נראה לי, בין היתר בשל העובדה שרבים מהם מתחילים מהר מאוד להרגיש כמו כוכבים גדולים". איבנוב מביא את מקרה יוסי בניון מסוף שנות ה-90, כשלא רצה לצאת מהמגרש ו"היו צריכים לקחת אותו ביד ולהוציא אותו החוצה".

שוערה המוכשר והצעיר של צסק"א מוסקבה, איגור אקנפייב, שמחוזר על ידי לא מעט קבוצות באירופה, ביניהן ארסנל ומילאן, הצהיר הראיון לעיתון הרוסי "איזבסטיה": "מאוד מחמיא לי שמועדונים באירופה מתעניינים בי ושמי נקשר בהם. אני מקווה להגיע בעתיד לאחד המועדונים הגדולים, לדוגמא מנצ'סטר יונייטד או ארסנל, אולם בשלב זה של הקריירה שלי אני חושב שאני צעיר מדי כדי לעזוב את צסק"א, לכן אני יכול להבטיח שלפחות בעונה הקרובה, (שנפתחת במרץ) אני אשחק בצסק"א".

בתקשורת הרוסית נכתב אתמול (שני) כי בעקבות תוצאת התיקו (0:0) עם מכבי חיפה בשבוע שעבר, ביקש מאמן צסק"א ואלרי גזאייב מהבעלים יבגני גינר, לרכוש בהקדם האפשרי חלוץ נוסף לקבוצה.

בחיפה מחנכים מחדש את ארבייטמן (מאת משה הרוש, הארץ)

בקבוצת מכבי חיפה היו מרוכזים אתמול (שני) רק בעין של יניב קטן. פציעתו במשחק מול מכבי ת"א, תשבית אותו לפחות משני משחקיה הקרובים של הקבוצה - ביום חמישי מול צסק"א מוסקבה בגביע אופ"א, ובשני מול הפועל כפ"ס.

בחיפה מנסים לשדר אופטימיות סביב פציעת הקפטן ומעריכים כי קטן זקוק למנוחה של שבועיים, למרות שיש גם כאלה החוששים כי בשל המקום בו נפצע והחתך העמוק בעפעף, מועד חזרתו עלול להתארך.

"רק בנס לא נפגעה הראייה ולא נוצר נזק בלתי הפיך", שמע אתמול קטן מהרופאים בבית החולים רמב"ם. המומחים הסבירו לשחקן כי פגיעה עמוקה במילימטר אחד יותר היתה פוגעת לו בגלגל העין ובראייה. כעת ייאלץ קטן להעביר עשרה ימים במנוחה מוחלטת. ביום חמישי יוסרו התפרים מעינו.

ואם לא די בכך, אתמול שוב התלונן מאור מליקסון על כאבים בכף הרגל, פציעה ממנה הוא סובל כשבועיים ובגינה נעדר מהמשחק בוולדיקווקאז. היום הקשר יעבור בדיקות רפואיות וטיפול ראשוני כדי להפחית את הכאבים. רק לאחר שינסה לקחת מחר חלק באימון המסכם יתברר האם יוכל לשחק ביום חמישי. כ-3,000 כרטיסים נותרו למשחק נגד צסק"א.

מי שספג את מרבית הביקורת אתמול היה החלוץ שלומי ארבייטמן, וזאת לאחר שהצליח להיתפס מול מכבי ת"א ארבע פעמים בעמדת נבדל (מתוך 12 של הקבוצה כולה), למרות ששיחק רק 50 דקות. "קשה להאמין שהוא לא מבין את חוקי הנבדל, אבל אולי מישהו צריך פשוט ללמד אותו את זה שוב", אמרו במועדון, "יותר מדי התקפות נעצרו במשחק בגלל שהוא תקוע באופסייד".

אין ספק כי רוני לוי מתכוון לקחת זאת בחשבון, בעיקר מכיוון שארבייטמן יתפוס ביום חמישי את מקומו של קטן, ויקיים עמו שיחה על מנת להבהיר את הסוגיה.

"בדרך כלל ההסבר הוא חוסר ריכוז של החלוץ בעיקר בגלל עייפות. אבל ארבייטמן לא אמור להיות עייף", הסביר גורם במועדון והדגיש כי נגד צסק"א הוא שותף רק ב-20 הדקות האחרונות. "יבוא יום בו הוא יתבגר". האמנם?

עדכון ראשון 20.2.07 8:44
עדכון אחרון 20.2.07 18:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully