וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ביד המקרה

18.11.2006 / 20:43

הפועל פ"ת, שהובילה בקרית אליעזר, היתה בדרך לעשות עוד פאדיחה לאלופה, אבל נגיעת יד מטופשת של אבו ריא ברחבה (89) איפשרה לקטן להשלים צמד ומהפך ב-1:2 של מכבי חיפה, ולמסור ד"ש לקשטן

והרי לכם החדשות: מכבי חיפה של 2006/7 היא מודל נחות בהרבה מהמודלים של 2003/4-2005/6.

כל מי שהמשפט המובן מאליו שנכתב כאן למעלה מפתיע אותו, כנראה לא נמנה על הצופים במשחק בקריית אליעזר מול הפועל פ"ת החלשה והצעירה, אותה הצליחה איכשהו הקבוצה המנוסה שזכתה בשלוש אליפויות רצופות לנצח 1:2, ולמשוך לעוד שבוע את האשליה שהיא בדרך לצמרת. זה כבר לא נראה כמו חלודה, או שובע שייעלם עם הזמן, או משבר ולא בשום דבר אחר. פשוט מדובר בקבוצה שכרגע משחקת - אם נתנסח בעדינות לרגע - לא כל כך טוב, לא משנה איך נסובב את זה.

הפתיחה דווקא הבטיחה טובות, כשהירוקים תוקפים ומגיעים למצבים, אבל לא מצליחים להבקיע. ופתאום, בהתקפה הפתח תקוואית הראשונה, בדקה ה-25, הבקיע צ'ייק גדיאגה את שער הראשון העונה וקבע 0:1 מפתיע. מאותו רגע והלאה הפסיקה חיפה לשחק כדורגל. שחקניה לא חיברו יותר משתי מסירות, שפת הגוף שלהם הפגינה רפיון וייאוש, והקהל הגיב בהתאם בירידה להפסקה, כששרק בוז צורם. גוסטבו בוקולי, רוברטו קולאוטי, חאבייר דירסאו, יניב קטן, ובטח אלן מסודי - כל השמות הגדולים האלה פשוט שיחקו כדורגל רע ומפוזר.

פ"ת התגוננה במרץ, וניסתה לצאת למתפרצות, דבר שלא כל כך הלך לה. זה יצר משחק חלש מאוד, שפתאום התעורר עם שער של קטן בדקה ה-60, שקבע 1:1, תוצאה הוגנת לכל הדעות. אבל בדקה ה-89 הגיע מהראן אבו ריא והכניס לאלופה קצת תנופה בלי שום קשר לנעשה על הדשא. המגן קפץ באוויר ונגע בידו בנגיחה של אלון חרזי בקצה הרחבה. קטן כבש מהנקודה הלבנה, ובספרי ההיסטוריה יהיה כתוב שהשחקן שלא הוזמן לנבחרת למשחק מול קרואטיה ענה למאמן הלאומי בצמד במשחק הבא. אבל זה רק כי ספרי ההיסטוריה לא ראו את המשחק הזה.

מחצית ראשונה

דקה 3: כדור ארוך של מסודי מצא את קולאוטי במצב בעיטה נוח, אבל חיימוביץ' גלש היטב והכריח את הארגנטינאי להחזיר אחורה את הכדור. הסכנה חולפת.

דקה 7: מסודי שוב מצא את קולאוטי עם כדור עומק, ושוב הארגנטינאי חמק קדימה, הפעם רפי כהן היה זה שמנע שער בטוח, עם יציאה מתוזמנת היטב. ההתקפה לא נגמרה, וקולאוטי קיבל עוד הזדמנות, אבל הבעיטה שלו מתוך הרחבה הלכה החוצה.

דקה 9: חיפה נראית בכושר. מסודי חטף כדור מההגנה הפתח תקוואית, התקדם ובעט מ-20 מטר, כדור שרפי כהן הדף מצוין לקרן.

דקה 19: מסודי חתך לרחבה, התקדם על הקו והרים כדור לאורך קו השער, אבל לא הייתה רגל מסיימת. כדור רוחב בכיוון ההפוך גם הוא לא מצא אף אחד.

דקה 25: גול! ההתקפה הראשונה של פ"ת הפכה איכשהו לשער מפתיע. ההגנה הירוקה לא הצליחה להרחיק היטב, וגדיאגה היה שם כדי לנעוץ מ-11 מטר בפינה של דוידוביץ', שעד כה היה מחוסר תעסוקה. 0:1 לפ"ת.

דקה 36: המשחק החל להתחמם. מקאסי נתן לנו פריביו קטן למה שהוא מסוגל לעשות, כשפרץ לרחבה ובעט לידיים של דיודוביץ'. השוער החיפאי, לפני ששיחרר את הכדור קדימה, שיחרר גם מרפק קטן לחזהו של אבו חצירא, מה שלא מנע ממנו להתגלגל בכאבים עזים. פרוסט פיספס את האירוע ודוידוביץ' ניצל מאדום.

מחצית שנייה

דקה 57: קטן הגביה כדור לכיוונם של קולאוטי ומסודי, שהיה מאחורי הארגנטינאי. הראשון ניסה לנגוח, השני לבעוט וולה יומרני פנימה, ובסוף מה שיצא זה נגיחה רעה גבוה מעל השער.

דקה 60: גול! רפאלוב חתך למרכז, התקרב לרחבה, השאיר לקטן, וזה בעט שטוח מ-18 מטרים לפינה הרחוקה של רפי כהן. 1:1.

דקה 80: יציאה רעה של רפי כהן, יותר מ-30 מטר מהשער, כמעט הסתיימה באדום כשפרוסט הוציא לו אדום על נגיעה ביד. הקוון קרא לו וטען שהשוער לא נגע ביד, והטכנולוגיה הידועה כהילוכים חוזרים הוכיחה שהצדק אכן היה עם הקוון.

דקה 88: גול! אבו ריא עבר לשחק כדורעף, והדף בידו נגיחה לא מאיימת של חרזי בתוך הרחבה. פנדל. קטן לא התבלבל, וקבע 1:2 לחיפה.

הרכבים:

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, דקל קינן, רפאל אולארה, חיים מגרלשוילי; שאבייר אנדרסון (ליאור רפאלוב, 46), חאבייר דירסאו (עבאס סואן, 64), גוסטבו בוקולי, אלן מסודי, יניב קטן; רוברטו קולאוטי.

הפועל פ"ת: רפי כהן; עמרי קנדה, הרצל לוי, זאב חיימוביץ', מהראן אבו ריא; עידן סרור, צ'ייק גדיאגה, אחמד קסום, מאור בוזגלו; סעיד מקאסי, שמעון אבו חצירא.

"רדפנו אחריהם" (רומן רוזנבלט)

מאמן הפועל פ"ת, אייל לחמן, סירב להתאכזב מהתוצאה. "באנו במטרה להמר על התקפה, ועלינו עם ארבעה חלוצים כדי לצאת עם הפנים קדימה ממרכז השדה", אמר. "אחרי פתיחה טובה של חיפה שיחקנו מהר, ומעבר לתוצאה אני לוקח בחשבון ששיחקו בו כל כך הרבה שחקנים בני 20 ובני 18. זה היה משחק הרואי, וגם קצבי יחסית לליגת העל שלנו. יש לשחקנים המוכשרים האלה לב גדול".

מאמן הכחולים התייחס בקצרה לגם לשיפוט במשחק: "לפני שאנחנו מסתכלים על הפנדל שנשרק נגדנו, צריך להיזכר בדקה ה-30 במרפק של דוידוביץ' ואם השופט היה שורק על זה, אז מדובר בכרטיס אדום ופנדל שהיינו צריכים לקבל. אני לא בא בטענות לשופט אבל יתרון של 0:2 היה מנצח לנו את המשחק. בכל מקרה, הפועל פ"ת הולכת מכאן עם ראש מורם".

השוער רפי כהן ניסה למצוא את הסיבה להפסד: "יכול להיות שמדובר בחוסר הנסיון אבל רק כך השחקנים יצברו את הנסיון. כעסתי על ההגנה מתוך אינסטינקט אחרי הפנדל. אם לא הפנדל הם לא היו מנצחים, לכן זה חבל. אני מאמין בקבוצתי ושנצליח במטרה שלנו - להשאר בליגה. שחקני הפועל פ"ת היו מאוד עצבניים בסיום המשחק.

רוני לוי, מצידו, ניסה למצוא נקודות אופטימיות ביכולת של חניכיו. "אני רוצה לקחת את הדברים הטובים, ואחד מהם זה המהפך מפיגור לניצחון", טען לוי. "נקלענו למשחק לא טוב, ואחרי שלא הבקענו במצבים הראשונים שלנו, נענשנו במצב הראשון שלהם. רדפנו אחריהם כשהיה להם בטחון, וזה יותר קשה".

"אני בטוח שכשנגיע לתקופה הטובה נעשה דברים יפים מאוד, ואני רוצה שלא נהיה רחוקים מהמקום הראשון כשזה יקרה. חשובה לי היכולת. כוח ההרתעה עצמו לא מנצח משחקים, לכן היה חשוב לשמור על פער קטן מהצמרת לקראת התקופה בה נכנס לכושר טוב יותר ונציג את יכולתנו האמיתית".

יניב קטן הסתכל קדימה: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לאבד נקודות, אנחנו בכל זאת האלופה בשלוש השנים האחרונות. "אחרי משחק אחד טוב שלי אומרים שאני מצויין, אחרי משחק אחד לא טוב אומרים שיניב קטן לא בכושר. אני מתרכז רק בעבודה שלי. אני עדיין לא בכושר המקסימלי, אבל אגיע אליו. לא עשיתי דבר כדי להוכיח משהו למישהו".

חביאר דירסאו סובל ממתיחה במפשעה ומחר (ראשון) בערב הוא יעבור בדיקה על מנת להעריך אם היה כשיר למשחק גביע אופ"א מול פרטיזן בלגרד. במחצית המשחק עודד רוני לוי את שחקניו ואמר "המשיכו להניע כדור, אתם מנצחים את המשחק הזה". למרות שהיתה אכזבה מהיכולת של מספר שחקנים, הניצחון שיחרר לחץ ובמועדון ינסו לנצל את המומנטום החיובי ולעסוק פחות באותם שחקנים.

יכולתם של חביאר דירסאו ורפאל אולרה צוינה לטובה בקבוצה לאור יכולתם במשחק. ליאור רפאלוב שקיבל היום הזדמנות ושיחק כל המחצית השנייה, צפוי לשקול, במידה וימשיך לקבל דקות בהרכב חיפה, לשנות את דעתו ולהמשיך בשורות הירוקים. השחקן רצה לעזוב את הקבוצה בינואר.

איתי מרדכי, מאמן הנערים של מכבי חיפה, יצפה במשחק של פרטיזן בליגה הסרבית ויעביר את רשמיו למאמן רוני לוי. המגן אדורם קייסי עשוי לחזור להרכב הקבוצה מול פרטיזן.

* פיזיולוג הקבוצה, ד"ר בוקי ירון, יצא הלילה לארה"ב שם ירצה בכנס מיוחד של נייקי. החברה האמריקאית מאגדת בכנס את כל אנשי המקצוע העוסקים בבריאות שחקני הכדורגל באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully