וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכר לא הושעה, הדיון יהיה ביום שלישי

איתן נוח

28.1.2010 / 17:05

השופט ינהל הערב משחק בליגת העל לנשים, לאחר שדיונו נדחה. ועדת בורוביץ' תדון בהטלת סנקציות על איגודים שנחקרים

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

איגוד הכדורסל התכנס היום (חמישי) לדיון בעניינו של שופט הכדורסל סמי בכר, לאחר שביום שלישי הוגש כתב אישום לבית הדין של האיגוד כנגד השופט, בשל "הפרת אמון הציבור והצופים במגרשי הכדורסל". בסיום הדיון החליטו לא להשעות זמנית את השופט, והדיינים העבירו את הדיון בעניינו ליום שלישי. בכר ישפוט הערב במשחק ליגת העל לנשים, בין הפועל תל אביב לאליצור רמלה.

בכר נחקר, כזכור, במשרדי מס הכנסה בחשד להעלמות מס ממשחקים בהם שפט בחו"ל, הושעה זמנית אולם חזר לשפוט במסגרת האירופית ולאחר מכן הוחזר גם על ידי יו"ר איגוד השופטים ראובן וירובניק, כנגד עמדת איגוד הכדורסל. באיגוד ביקשו להשעות את בכר עד מיצוי החקירה המתנהלת נגדו.

איגוד הכדורסל ביקש לדחות את הדיון עקב טענתה של פרקליטות מחוז תל אביב לשיבוש ראיות ודרישתה להעביר את הדין למועד אחר. היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד שוקי קרמר, אמר במהלך הדיון כי אם לא יוגש כתב אישום פלילי נגד בכר, האיגוד ימשוך את כתב האישום שלו. קרמר אמר כי מבחינתו דין סמי בכר הוא כדינו של כל שופט אחר, משמע אם בכר יושעה, כך יהיה גורלם של שופטים אחרים שיקלעו למצב דומה. לאחר ההחלטה אמר קרמר כי אם בכר לא הושעה וישפוט הערב, הוא ייצא זכאי גם ביום שלישי.

יו"ר האיגוד שי שני מסר בתגובה: "אני מצר על החלטת בית הדין המשמעתי. מדובר בעניין ציבורי עקרוני ממדרגה ראשונה וחבל שבית הדין לא שיגר מסר מרתיע וברור בעניין חשוב זה. אני מאמין שבעתיד, לאחר שהרשות לאתיקה מקצועית בראשות אריה עמית, שהחלה כבר בעבודתה, תנסח כללי אתיקה חדים וברורים, ייחסכו מאיתנו גם מקרים מסוג זה".

ועדת בורוביץ' תתכנס ביום ראשון לדיון מיוחד בהחלת הנחיות היועץ המשפטי לממשלה על כספי הטוטו-וינר. הדיון נערך בעקבות פנייתה של שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת, ליו"ר הוועדה, פרופ' איזי בורוביץ'. ועדת בורוביץ' מתווה את חלוקת כספי הטוטו-וינר לספורט בישראל. על פי ההנחיות, מוסדות הנתמכים על ידי המדינה ונושאי משרות בהם שנחקרים או הורשעו בפלילים, לא יוכלו ליהנות מתמיכה תקציבית. זאת, בכפוף להליך מוסדר הקבוע בהנחיות היועץ. כיום הנחיות אלה חלות על תקציב משרד התרבות והספורט, אך הכספים שמקצה המועצה להסדר ההימורים גבוהים בהרבה מכספי מינהל הספורט לאיגודי הספורט השונים והם המשמעותיים יותר בספורט הישראלי. הוועדה תתכנס ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00 במשרד התרבות והספורט בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully