וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחקי: "התעסקתי באירופה יותר מדי בתחילת העונה"

חלוץ בית"ר ירושלים חגג יום הולדת עם משחק גדול מול הפועל פ"ת. שום: "יש עוד מה לשפר". דני לוי: "מי שצריך יילך הביתה"

מגד גוזני

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

במשך 45 הדקות הראשונות הערב (שבת), נראתה בית"ר ירושלים כפי שאוהדיה, מאמניה וסביר להניח גם ששחקניה רצו שתיראה: חילופי מסירות מהירים, משחק תכליתי ויעיל והרבה ברק. ברק יצחקי. החלוץ המצוין כבש בעצמו ובישל פעמיים - לבן שושן ולעידן טל - כדי לסחוף את קבוצתו ל-0:3 כעבור 44 דקות בלבד. משם, הפועל פתח תקוה כבר לא חזרה. 45 הדקות הבאות היו לפרוטוקול בלבד, והירושלמים ניצלו את הזמן על מנת לנוח ולהעניק גם לפאולו דה לא האסה המחליף דקות ליגה ראשונות.

אין ספק: מחזיקת הגביע חוזרת לעצמה, ובגדול, ושאר קבוצות הליגה צריכות להתחיל ולחשוש מחדש. הפועל פתח תקוה, מצידה, רשמה הערב את הפסדה השלישי ברציפות, ולאחר הניצחון במחזור הראשון, דומה כאילו הקבוצה של דני ניראון בסוג של משבר, ממנו עליה לצאת בהקדם. בשבוע הבא, מול בני יהודה, זה לאו דווקא יהיה קל יותר.

שום: "היו לנו משחקים טובים יותר"

מאמן בית"ר ירושלים, יצחק שום, אמר בסיום: "היו לנו משחקים יותר טובים, לדוגמא מול הפועל תל אביב, אבל אז לא הבקענו, ובכל זאת יש לנו עוד מה להשתפר. יש לנו שחקנים טובים מאוד, הרבה צעירים, זו אולי הקבוצה הצעירה ביותר שאימנתי אי פעם עם מספר ותיקים, אבל בסופו של דבר מה שהכי חשוב זה לנצח".

כוכב המשחק, ברק יצחקי, שכבש שער ובישל שניים, חגג יום הולדת 25 בסטייל. "אני יכול לחגוג עכשיו בכיף את יום ההולדת, אין יותר משמח מזה. גם בשנה שעברה לא פתחתי טוב ואז נכנסתי לכושר, זה קורה, ואני מקווה שאני אצא לתקופה טובה יותר עכשיו".

יצחקי התייחס שוב לכך שבתחילת העונה הוא עסק הרבה במעבר שלו לאירופה: "התעסקתי בזה יותר מדי בתחילת העונה. כעת, אני רוצה לשים את זה בצד ולא להתרכז בזה אלא בהצלחה של בית"ר ירושלים ופחות בשלי".

שמעון גרשון הוסיף: "זה כיף גדול לראות את כל הילדים האלה משחקים ומצליחים, וכשמנצחים זה בכלל כיף. אני חושב שהלך לנו טוב היום ונהנו מהמשחק, הניצחון הזה היה חשוב לנו ואפשר להגיד חד משמעית שהמטרה של בית"ר היא אליפות".

איש העסקים יוסף טרוים, אשר גאידמק חייב לו כ-30 מיליון שקלים, תבע באמצעות פרקליטו שחר הררי לעצור את העברת פורטסמות מהפריימרליג לידי סולימאן אל פחים. טרוים, אשר כל רכושו של גאידמק מעוקל לטובתו עקב החובות, טען כי הקבוצה, שהייתה בבעלות אלכסנדר גאידמק, הייתה למעשה רכושו של ארקדי גאידמק ולכן אין לאשר את העברתה עד הסדרת חובותיו של גאידמק האב כלפיו.

בית המשפט המחזוי בתל אביב דחה את הבקשה, אך השופט שמואל ברוך ציין כי "יש אינדקציות כי מעשיו של אלכסנדר היו עבור אביו ובשליחותו, באמצעות והאמצעים של ארקדי גאידמק". דוברו של אלכסנדר גאידמק מסר בתגובה לתקשורת האנגלית כי "פורטסמות מעולם לא הייתה בבעלות ישירה או עקיפה של ארקדי גאידמק".

דני לוי: "מי שלא נותן את הנשמה, לא יהיה במועדון הזה"

מאמן הפועל פתח תקוה, דני ניראון המאוכזב, אמר בסיום: "המחצית הראשונה שלנו הייתה חלשה מאוד, לא הצלחנו להיכנס למשחק וספגנו גולים קלים מדי. גם בית"ר שיחקה כדורגל מצוין. לא הצלחנו להתאים את עצמנו למעמד, וחבל. כשעולים למגרש צריך לתת הכול. במחצית השניה ניסינו לצאת קדימה, אבל לא היינו חדים מול השער. אנחנו יכולים להיות קבוצה הרבה יותר טובה, ואני מקווה שכבר בשבוע הבא נראה את זה, אבל נצטרך להשתפר ביכולת שלנו.

"בעיות משמעת שקיימות אצלנו קיימות בכל קבוצה, ההפסד השלישי הרצוף שלנו זה סימפטום לא טוב, נצטרך להרים את הקבוצה ולהמשיך הלאה", הוסיף המאמן הפתח תקוואי. ניראון התייחס לרמתם של השחקנים הזרים של הקבוצה, כשאמר: "ארבעת הזרים שלנו לא היו במיטבם, כמו כל הקבוצה. הזרים צריכים לתת לנו את האקסטרה אבל הם לא עשו את זה".

במחצית המשחק, כשהיה ברור שפתח תקוה תפסיד את המשחק, נכנס דני ניראון לחדר ההלבשה וזעם על השחקנים. "תחזירו את הכבוד שלכם", אמר המאמן. "גברים לא עולים לשחק ככה. עם כל ההכנה והדיבורים לא לקחנו אף כדור ראשון. משחק ההגנה שלנו לא טוב. קודם כל ננסה לא לקבל עוד גולים. יש לנו יתרון של שחקן".

יו"ר הקבוצה, דני לוי, לא חסך בכעס שלו אחרי המשחק: "שיחקנו בושה וחרפה בחצי הראשון, ואני מתבייש להגיד את זה, אבל השחקנים שיחקו כמו כוסיות. עכשיו יום כיפור, אעשה חשבון נפש, ומי שצריך יילך הביתה. מי שלא נותן את הנשמה, לא יהיה במועדון הזה. אני מתפלא על השוטרים שלא עצרו את השחקנים שלנו ששוטטו על המגרש". על דני ניראון אמר לוי: "אם הייתי רוצה מאמן עם ניסיון הייתי מביא את שמעון פרס".

החלוץ ויקטור קאר עשוי להגיע למבחנים בשבוע הבא לאחר שסוכנו הבהיר להנהלת הקבוצה כי הוא לא מחזיק בחוזה. החלוץ הקולומביאני ג'ון פלאסיוס יגיע כנראה ביום שני הבא, כלומר בעוד תשעה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully