וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא לא נחמד

10.3.2011 / 10:34

גם מי שמפקפק בדרכיו של שמעון מזרחי יודע שהוא גדול מנהלי הספורט המקומי בכל הזמנים. אודי הירש על זוכה פרס ישראל

האינסטינקט הראשוני של כל אדם שבגופו יש אפילו עצם ביקורתית אחת הוא למחות נגד הענקת פרס ישראל לשמעון מזרחי. הרי לא יתכן שיו"ר ועדת הפרס יהיה טל ברודי, בשר מבשרה של מכבי תל אביב. מעבר לכך, מזרחי זוכה בפרס כשעננת מוני פנאן עדיין מרחפת מעליו ומעל מפעל חייו, ודווקא לאחר השנים הגרועות ביותר בתולדות הקבוצה. אי אפשר לשכוח גם את ההשתתפות בפיינל פור במהלך יום הזיכרון, את ההשתלטות על כל כישרון מקומי ואת העובדה שהקבוצה מנוקיה משחקת בגופיות צהובות, לא כחולות-לבנות.

מצד שני, בואו נפרוט לפרוטות את שתי הטענות המרכזיות שעלו נגד מזרחי לאורך השנים: הרס הכדורסל הישראלי והכוחניות. כל הישגיו הגדולים של הענף, פרט למקום השני של נבחרת ישראל באליפות אירופה ב-1979, רשומים על שמו. מזרחי אינו אחראי לדמויות חסרות הכישרון שניהלו את המתחרות, וגם לא לשוק הישראלי הקטנטן שמאפשר פריחה של קבוצה אחת בלבד. נכון, הכדורסל הישראלי התכווץ והצטמק מאז שנות ה-80' העליזות, אבל כך קרה גם במדינות כמו איטליה וצרפת. אמריקניזציה? לא יותר מאשר בכל מדינה אחרת. וכן, מזרחי הרס את התחרותיות: הוא ניהל את קבוצתו מצוין, בעוד יריביו עשו זאת הכי רע שאפשר.

גם טענת הכוחניות לוקה בנאיביות ובעיוורון. איזה מועדון ספורט מוביל בעולם לא דורס את יריבותיו ולא גונב שחקנים מתחת לאפן? האם מכבי תל אביב כוחנית יותר מריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד והבוסטון סלטיקס? נכון, הקרבה של שופטים למכבי תל אביב לאורך השנים מרתיחה, אבל גם במקרה הזה אין כל הבדל מהנורמות המקובלות במדינות ספורט מפותחות יותר. המשיכה לכוח ולשררה היא תכונה אנושית ידועה, גם אם נפסדת, והשופטים הישראלים הם בני אדם. עד שיוכח אחרת, מזרחי אשם רק בכך שעשה הכל כדי לנצח.

מעל הכל, יש לשים לב שהוויכוח אינו נסוב סביב השאלה אם להעניק את הפרס למזרחי או לעסקן ספורט אחר, פשוט כי אין לו כל אלטרנטיבה. כך שאפשר להעריך אותו ואפשר לתעב אותו, אבל קשה להתווכח עם כך ששמעון מזרחי הוא גדול מנהלי הספורט בישראל בכל הזמנים, בפער עצום. וכן, הוא לא נחמד. אולי אתם מכירים אנשים מצליחים ונחמדים. לי עוד לא יצא לפגוש הרבה כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully