וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל: גאנה ניצחה 1:2 את ארה"ב ועלתה לרבע הגמר

גאנה הגנה על כבודה של אפריקה עם העפלה לרבע גמר המונדיאל אחרי 1:2 על ארה"ב בהארכה. היריבה הבאה: אורוגוואי

אמרו שהיא גמורה, שהיא איכזבה מיליונים, שהיא לא מה שהיא היתה פעם ועוד דווקא כשהמונדיאל נמצא אצלה בבית, אבל הערב (שבת) זכתה אפריקה לנפח את החזה שלה בגאווה. בסיום קרב נהדר שנמשך 120 דקות, גברה הנציגה האחרונה של אפריקה, גאנה, על ארצות הברית 1:2 בשמינית הגמר, וסידרה לעצמה מפגש פיקנטי במיוחד עם אורגוואי בשלב הבא. הגנאים שוב הראו שהם לא מפחדים מאף נבחרת, ופתאום נראה שאפריקה יכולה בהחלט לחלום על שליחה משלה שתתברג בין ארבע הטובות בעולם. וארצות הברית? היא שוב חזרה מפיגור, אבל הפעם הקסם של שחקניו של בראדלי לא הספיק, והם נאלצים לחזור אל ארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות, מבלי שתינתן להם ההזדמנות להעפיל אל חצי הגמר.

שחקן נבחרת גאנה, אסמואה גיאן, חוגג שער. רויטרס
שער נהדר ששלח אותו ואת חבריו אל רבע הגמר. גיאן חוגג בפתיחת ההארכה/רויטרס

האמריקאים ניסו לאותת בפתיחה שהם הגיעו אל שמינית הגמר מהמקום הראשון בזכות, ולא בחסד, כשפתחו עם לחץ נהדר על שערה של גאנה, במטרה לכבוש ראשונים. אלא שאת שחקניו של ראייבץ' זה לא הרשים, ובהזדמנות הראשונה שניתנה להם, הם היכו בצד השני: קווין פרינס בואטנג ניצל איבוד אמריקאי, והחל בדהרה ממרכז המגרש, כשאיש כמעט ולא מפריע לו עד שהוא מגיע לרחבה, ומשם הוא שלח כדור שטוח אל הרשת, כדי להעלות את הגנאים ליתרון בדקה ה-6. המומנטום באותן דקות היה של גאנה, שניסתה לכבוש את השני, אבל נבחרתו של בראדלי החלה אט אט לצאת מההלם, והצליחה לסכן את שערו של קינגסון מספר פעמים, אך לא מצאה כדור ברשת עד להפסקה.

האמריקאים עלו בטירוף אל המחצית השניה, ומהרגע הראשון תקפו את שערה של גאנה בחיפוש אחר השיוויון. הזדמנות קורצת מאוד של פילהאבר, שנכנס במחצית מצאה את ידיו של קינגסון, אבל בדקה ה-62 הם חזרו למשחק ובגדול. דמפסי הוכשל ברחבה על ידי ג'ונתן מנסה, ודונובן, הגיבור של ארצות הברית מהמשחק הקודם, הכניע את השוער הגנאי מהנקודה הלבנה. המומנטום עבר אל הלבנים של בראדלי, שחיפשו לסגור את המשחק עם שער שני, אבל עצירות נהדרות של קינגסון, ועייפות לקראת הסיום של האמריקאים, קבעה שיוויון 1:1 בסיום 90 הדקות, ושלחה את שתי הקבצות להארכה הראשונה במונדיאל 2010.

בדיוק כמו בפתיחת המשחק, שחקניו של בראדלי היו אלה שלחצו וניסו יותר, אבל הגנאים היו אלה שחגגו מוקדם מאוד: כדור ארוך מצא את גיאן בין מגיני ארצות הברית, הגנאי השתלט מצויין על הכדור ומול הווארד הקפיץ את כל האוהדים של גאנה ביציע, כדי להעלות את נבחרתם ליתרון חשוב ויקר. האמריקאים ניסו להמשיך ולהזרים כדורים אל חלקה של גאנה, אבל האוויר החל להיגמר לשחקנים שלהם, הזדמנויות קורצות התפספסו, ומנגד הצליחו הגנאים לשמור על הכדור והיתרון, בדרך לחגיגות הנהדרות והמרגשת של שחקניה על הדשא. גבירותיי ורבותיי: גאנה ברבע גמר המונדיאל.

מחצית ראשונה

דקה 1: המשחק יצא לדרך. מי תעשה את דרכה אל אל רבע הגמר?

דקה 2: כבר מיני הזדמנות לאמריקאים, כשדונובן קיבל את הכדור באגף ושלח רוחב אל הרחבה, אבל לא מצא איש מחבריו.

דקה 5: עוד התקפה טובה של האמריקאים, כשהפעם דמפסי ירה טיל מ-30 מטרים, אבל שוערה של גאנה היה במקום.

דקה 6: שער! לא ייאמן! בניגוד למהלך הדקות הראשונות, הגנאים עולים ליתרון. בואטנג פרץ מכיוון מרכז המגרש, המגינים האמריקאים רק ליוו אותו עד לרחבה, ובואטנג ירה כדור שטוח אל הפינה השמאלית כדי לקבוע 0:1 לגאנה.

דקה 10: נראה שהשער הימם מעט את האמריקאים, והגנאים מנסים ללחוץ ולכבוש את השני.

דקה 18: התקפה טובה של הגנאים הסתיימה בעבירה מחוץ לרחבה. אסמואה גיאן ניגש אל הכדור ובעט טיל נהדר שנהדף על ידי הווארד.

דקה 22: מהלך טוב של ארה"ב כשדונובן מצא את בראדלי, אבל כדור הרחוב שלו נעצר על ידי קינגסון.

דקה 27: טעות גדולה הגנת ארצות הברית איפשרה לבואטנג לחלץ את הכדור ברחבה, אבל אינקום שקיבל את הכדור ניסה לבעוט במקום להחזיר לבואטנג, והכדור הלך החוצה.

דקה 31: בראדלי לא ממתין שיעבור הרבה זמן, ומבין שעשה טעות כששיבץ את קלארק בהרכב. הוא מכניס את אדו שהיה אמור לפתוח בהרכב מלכתחילה.

דקה 35: הנה ההזדמנות לה חיכו האמריקאים כשהגנאים איבדו כדור בחצי שלהם, דונובן שלח לפינדלי שפרץ אל הרחבה, אבל סחט עצירה טובה מאוד של קינגסון.

דקה 37: איזה חור נוראי בהגנה של ארצות הברית, כשאסמואה פרץ אל הרחבה, אף אחד לא שמר עליו, הווארד לא יצא, והגנאי היה פנוי כדי לירות טיל, אלא שהווארד הצליח להדוף.

דקה 45: האמריקאים מנסים לייצר לחץ על שערה של גאנה, אבל רק מגיעים לאזור הרחבה, ולא יותר. והנה שריקת המחצית, עדיין 0:1 לגאנה.

מחצית שניה

דקה 46: נפתחה המחצית השניה, האם יצליחו שחקניו של בראדלי לתפוס מחדש את המומנטום ואת שער השיוויון?

דקה 47: איזו הזדמנות מבוזבזת של ארה"ב! טעות בהגנה של גאנה איפשרה לאלטידור לקבל כדור ברחבה, והוא שלח בנגיעה אל פילהאבר, ששלח את עצמו מעט חזק מדי, ואת הבעיטה שלו הדף קינגסון בצורה נהדרת.

דקה 52: למרות הלחץ האמריקאי, שחקניו של ראייבץ' ממשיכים בחיפושם אחר השער השני, כשהפעם גיאן מנסה בעיטה מרחוק.

דקה 57: התקפה נהדרת כשאיוו מקבל כדור נהדר באגף ימין כשהוא לא מכוסה. הוא פורץ אל הרחבה, מחפש זוויתץ למסור כדור רוחב, ולבסוף שולח לכיוונו גיאן, אבל הצלה של אחד ממגיני ארצות הברית מצליח להרחיק מצויין ולמנוע שער בטוח.

דקה 62: שער! דמפסי פרץ נהדר עבור ארה"ב, נכנס אל הרחבה והוכשל על ידי מנסה, שאף ראה את הצהוב. דונובן ניגש לבעוט את הפנדל, שלח את הכדור ימינה, אל קינגסון שמאלה, וקבע שיוויון 1:1.

דקה 68: בעיטה חופשית לזכותה של גאנה הופכת לטיווח ישיר לכיוונו של האוורד, אבל האמריקאי נמצא במקום.

דקה 75: גאנה לא ממש מצליחה להתקרב לשער, ורק מנסה להכות מרחוק. הגבהה לרחבה מוצאת את ראשו של גיאן, אבל הוא נגח מעל לשער.

דקה 76: אלטידור קיבל כדור בקצה הרחבה ומסר נהדר אל בראדלי, שהגיע משמאל, אבל הכדור השטוח שלו הלך חלש מדי, והיישר אל קינגסון.

דקה 80: עוד הזדמנות פז לארצות הברית, כשכדור ארוך מאוד לאלטידור כמעט והלך לאיבוד, אבל החלוץ האמריקאי נאבק עליו, ורגע לפני שהוא נמשך אל הקרקע ושוערה של גאנה הגיע אליו, הוא שלח בנגיעה כדור שחלף ליד הקורה, והלך החוצה.

דקה 86: האמריקאים לוחצים, אבל האם יש להם מספיק אוויר בריאות כדי למצוא את שער הניצחון לפני ההארכה?

דקה 92: גאנה מקבלת כדור קרן. כל שחקניה ברחבה האמריקאית. האם הם יצליחו להשיג שער ניצחון? לא, הכדור עולה טוב, אבל מורחק בנגיחה, והשופט שורק לסיום, ושולח את השתיים להארכה הראשונה במונדיאל.

הארכה

דקה 91: נפתחה ההארכה, האם נקבל כאן גם את קרב בעיטות העונשין הראשון של הטורניר?

דקה 93: שער! אולי לא נגיע לפנדלים! גאנה עם שער דרמטי, כשכדור ארוך אל גיאן מצא אותו לא מוכן, הגנאי הוריד את הכדור עם החזה, שמר על ריכוז, ותחת לחץ ההגנה ויציאתו של הווארד הוא שלח טיל נהדר מעל לשוער היישר אל הרשת, 1:2 לגאנה.

דקה 96: האמריקאים יודעים שאין להם זמן. כדור קרן טוב אל הרחבה מצא את ראשו של אדו, שנגח מבעד לידיו של קינגסון, אבל הכדור הלך החוצה.

דקה 109: עבירה מחוץ לרחבה של גאנה יצרה הזדמנות טובה לארצות הברית, אבל קיגסון הדף טוב את ההגבהה של דונובן אל הרחבה.

דקה 115: עוד הגבהה אל הרחבה של גאנה, הכדור ננגח לאחור על ידי אחד המגינים, אבל קינגסון נותר מרוכז, וקלט היטב.

דקה 120: עוד קרן לארה"ב הווארד עולה גם הוא לרחבה ומנסה להגיע לכדור מול קינגסון, הכדור נהדף אל מחוץ לרחבה, ודרמיט כמעט ומצליח להגביה מעל השוער הגנאי, אך הכדור הולך מעל למסגרת.

הרכב נבחרת ארצות הברית: טים הווארד, סטיב צ'רונדולו, ג'יי דמריט, קרלוס בוקנגרה, ג'ונתן בורנסטין, מייקל בראדלי, ריקרדו קלארק (מוריס אדו, 31), קלינט דמפסי, לנדון דונובן, ג'וזי אלטידור (הרקולס גומז, 90), רובי פינדלי (בני פילהאבר, 46).

הרכב נבחרת גאנה: ריצ'רד קינגסון, ג'ון פיינטסיל, ג'ון מנסה, ג'ונתן מנסה, האנס סארפיי (לי אדי, 72), אנתוני ענאן, סמואל אינקום (סולי מונטארי, 113), קווין פרינס בואטנג (סטפן אפייה, 78), קוג'ו אסמואה, אנדרה איוו, אסמואה גיאן.

שחקן נבחרת ארצות הברית לנדון דונובן. רויטרס
הדרך שלו הגיעה לסיומה. דונובן וארצות הברית הולכים הביתה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully