וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון: "כולם רוצים לקחת אליפות, אנחנו צריכים"

17.5.2009 / 11:32

שנה לאחר שהפסידו את התואר בשנייה האחרונה, מאמן מכבי תל אביב פיני גרשון שואף להשיב את האליפות, ושוב רטן על השיטה: "זו לא הדרך לקחת אליפות". עודד קטש: "למדתי הרבה ואני אשתדל לא לעשות את אותן טעויות, אלא אחרות"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

יומיים לפני פתיחת הפיינל פור ביד אליהו, ערכה היום (ראשון) מנהלת הליגה מסיבת עיתונאים חגיגית בהשתתפות נציגי ארבע הקבוצות שעלו לחצי הגמר. המשחק שיפתח את חצאי הגמר ביום שלישי יפגיש בין הפועל ירושלים, שעברה ברבע הגמר את עירוני נהריה בסוויפ חלק של 0:3, ומכבי חיפה, שגברה על בני השרון 1:3. לאחר מכן יעלו לפרקט מכבי תל אביב, שהתגברה על ההפסד המפתיע במשחק הראשון לעירוני אשקלון וניצחה אותה 1:3, והפועל גלבוע/גליל עליון, שעמלה קשה לפני שהדיחה את האלופה הפועל חולון עם 2:3 בסדרה.

פיני גרשון: "השיטה לא הוגנת כלפינו"

"בשנתיים האחרונות לא היו אותם שחקנים ולא אותו מאמן", התייחס המאמן פיני גרשון למכבי תל אביב. "נבנתה קבוצה חדשה. האבסורד הוא שהמסקנה היא שקבוצה שלוקחת אליפות, שנה אחרי זה כמעט מתפרקת, ושחקנים שלא לוקחים אליפות המשכורת שלהם עולה. אז המסקנה שלי היא שעדיף לא לקחת אליפות.

"היו לא מעט שינויים תוך כדי העונה, והיום אנחנו מוכנים למאבק", הוסיף גרשון. "אני זוכר באיזה מצב הגעתי לכאן, אני יודע באיזה מצב סיימנו את הליגה. היה לנו חודש להתכונן למעמד הזה, השחקנים מבינים את גודל המעמד. יש פה הרבה שחקנים שלא לקחו אליפויות ואני בטוח שהם רעבים לקחת את האליפות הזאת.

"מהדברים שאתם שומעים, ואני מכבד את כל הקבוצות, הם רוצים לעשות את המקסימום שלהם ולקחת את האליפות ואנחנו צריכים לקחת את האליפות", המשיך גרשון. "יכול להיות שאני מוריד מהם לחץ, אבל הם יבואו כדי לקחת. אנחנו הקבוצה הכי טובה בארץ, זה הוכח בליגה. השיטה הזו היא שיטת גביע למעשה, יכלו לקרוא לזה גם גביע הליגה, כי אליפות מוכרעת בליגה ארוכה. לא במשחק אחד.

"זה לא הוגן כלפינו, אליפות יכולה להיות מוכרעת על יום אחד ששחקן נפצע באימון או לא ישן טוב בלילה. לדעתי זו לא הדרך לקחת אליפות. אני חושב שזו גם דעתם של חלק מהיושבים פה. העובדה שקבוצות מתקרבות אלינו צריכה להיות מוכחת לאורך זמן ולא במשחק אחד", חתם גרשון את דבריו.

"בהתחשב בכל העליות והירידות שעברנו השנה, עשינו עבודה טובה בלהישאר מרוכזים ולהבין שהמטרה שלנו היא לזכות באליפות", אמר שחקן מכבי תל אביב קרלוס ארויו. "אנחנו צריכים לדבוק במה שאנחנו יודעים, להביא הרבה אנרגיה ולדאוג לכל משחק בפני עצמו. החלק הטוב בקונספט של הפיינל פור הוא שאתה תמיד קרוב למטרה, אסור לך לעשות טעויות. אני רגיל לזה מהמשחקים של הנבחרת שלי, ואני יודע שבמצבים כאלה אין מחר".

קטש: "רוב הטעויות שנעשו בעונה שעברה הן מחוץ למגרש"

מאמן הפועל גלבוע/גליל עליון, עודד קטש, הצליח להעפיל שוב לאחר שנתיים עם הקבוצה הצפונית לפיינל פור. קטש יפגוש בחצי הגמר את מכבי תל אביב, הקבוצה שהדיחה אותו בשנה שעברה בבושת פנים באמצע העונה.

"אני חושב שלמדתי הרבה", אמר קטש, "ואני אשתדל מאוד לא לחזור על אותן טעויות שעשיתי, אלא כל פעם לעשות טעויות אחרות. רוב הטעויות שנעשו בעונה שעברה הן מחוץ למגרש. לא היו באמת קשורות לכדורסל באופן ישיר, כחלק מההתנהלות של מאמן.

"ברמה הזאת קיבלתי שיעור יפה וטוב. הקטע שיצאתי הכי מחוזק ממנו הוא שאחרי כל המפח נפש האש הזו של הכדורסל עוד בערה בי והיה לי ברור שאני רוצה להמשיך במקצוע הזה. נוצרה אצלי מחוייבות אחרת. אני מאוד שמח במקום שאני נמצא בו וגאה", הוסיף המאמן.

שחקנה של הקבוצה, שנבחר אמש בתואר תגלית העונה, גל מקל, אמר: "כיף מאוד להיות במעמד הזה. כמובן שיש הרבה שאלות סביב הקטע של מכבי שגדלתי שם, אבל מבחינתי אני אעשה טוב לעצמי אם אתרכז בקבוצה שלי ובאופן שבו אנחנו נגיע למשחק. אם יישארו עדיין השאלות האלו אפשר לדון בהן אחרי הפיינל-פור".

אוהדי גלבוע/גליל יוכלו לרכוש כרטיסים עד 17:00 במשרדי מחלקת הספורט של מועצת גלבוע.

גודס: "אין שום קשר בין הליגה לפיינל פור"

נציגה של הפועל ירושלים במעמד, הרכז מורן רוט, אמר: "אני מביא הרבה מהניסיון שלי, המטרה שלי היא להפוך לחלק מקבוצה מצליחה. הוכחנו לאורך כל העונה שמגיע לנו להגיע למעמד הזה. יש חיבור מצוין בין השחקנים למאמן, כמו בשנה שעברה בחולון. יהיה פיינל פור מהנה ופתוח".

מאמן הקבוצה גיא גודס: "אין שום קשר בין הליגה שהייתה לפיינל פור, דוווקא בפלייאוף עשינו שינוי מנטלי, כשניצחנו בנהריה למרות שאף אחד לא האמין שנעשה את זה. עכשיו אנחנו מוכנים להגיע ביום שלישי ולא סתם להיות נוכחים, אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעשות את הדברים שאנחנו רוצים. יש לנו חצי גמר מאוד קשה נגד אותה קבוצה שהפסדנו נגדה בחצי גמר גביע המדינה, ואנחנו מקווים הפעם לסרט עם סוף שונה".

אשכנזי: "מקווה לעשות משהו היסטורי"

מאמנה של מכבי חיפה אבי אשכנזי: "אנחנו חייבים להאמין במה שאנחנו מסוגלים לעשות. בערב נתון כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה. היינו בסיטואציות של חצי גמר וגמר הגביע באותו אולם ואני מקווה שזה יעזור לקבוצה במעמד זה. אנחנו יכולים להתמודד עם כל קבוצה ואני מקווה שנצליח לעשות משהו היסטורי".

הקפטן עידו קוז'יקרו אמר: "היינו במעמד הזה לפני חודשיים, והלחץ הוא אותו לחץ, הרצון אותו הרצון, ואני מקווה שהתוצאה תהיה אותה תוצאה. אני בטוח שכל ארבע הקבוצות מוכנות, אין ספק שזה הולך להיות אירוע כדורסל יוצא מן הכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully