וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אין להם חוזה?

איך יכול להיות שאלי גוטמן ואלישע לוי, שהצליחו עם קבוצותיהם מעבר לציפיות, עדיין לא חתמו על חוזה לעונה הבאה? בקבוצות מתפתלים

מי זוכר עכשיו שמכבי חיפה והפועל תל אביב פתחו את העונה עם ציפיות מינימליות? בקיץ הקודם הפרשנים העריכו שמכבי תל אביב של אלכס שניידר ובית"ר ירושלים של ארקדי גאידמק יהיו אלה שייתנו את הטון בליגה, אבל שני המאמנים שמוליכים את הליגה – אלי גוטמן ואלישע לוי – הצליחו לנצל את המקסימום מהסגל הלא נוצץ שהועמד לרשותם, ומעבר לכל הציפיות הריצו את קבוצותיהם למאבק צמוד על האליפות. האבסורד הוא ששלושה מחזורים לסיום העונה, לצמד המאמנים – שללא ספק מועמדים לתואר מאמן העונה – עדיין אין חוזה לעונה הבאה, כל קבוצה וסיבותיה שלה. איך זה קורה?

הפועל תל אביב: מה טביב רוצה?

אין ספק, העובדה שטרם נתקבלה הודעה רשמית על המשך העסקתו של אלי גוטמן בהפועל תל אביב מעלה הרבה סימני שאלה. בוולפסון אומנם מהללים את העבודה שעשה העונה גוטמן בקבוצה, בעיקר לאור העובדה שבקיץ בקבוצה הסתפקו בלא להסתבך במאבקי התחתית, ובטח שלא חלמו על מאבק על האליפות. אז למה גוטמן עדיין לא חתום על חוזה?

בקבוצה מתעקשים בכל תוקף שהמאמן יחתום על חוזה חדש בימים הקרובים, ולראיה ההכנות שהוא ועוזרו יוסי אבוקסיס החלו לקראת העונה הבאה – בין אם זה בחיפוש אחר שחקנים זרים לחיזוק, ובין אם זה בסגירת מחנה אימון לקבוצה. מעבר לכך, בהפועל טוענים כי החוזה של גוטמן לא נחתם רק מבחינה מנהלתית, ושהפגישות בינו לבין הבעלים מוני הראל נדחו בשל חוסר זמן. מנגד, בקבוצה החליטו בשלב הזה לדחות את כל החוזים עד לתום העונה. אז מי יודע מהן התוכניות של האדומים לקראת השנה הבאה?

אין ספק שגוטמן ימשיך בתפקידו אם הפועל תזכה באליפות, אבל קריסה במחזורים האחרונים וסיום מביך של העונה עלולים לשנות את התמונה. זה לא סוד שאלי טביב, האיש החזק במועדון החל מהעונה הבאה, אינו נמנה על מעריציו הגדולים של גוטמן והיה מעדיף לראות טיפוס אטרקטיבי יותר על הקווים. לצערו, נדמה כי רוב האוהדים כבר התאהבו בגוטמן, ויש לחץ גדול גם מהקהל וגם משאר הגורמים במערכת לראות את גוטמן ממשיך. כרגע ההסבר הרשמי של המועדון הוא שההנהלה לא רוצה לחתום על חוזים חדשים עד אשר תדע באיזה מפעל אירופאי תשחק הפועל בעונה, אבל אף אחד לא יתפלא שאם גוטמן יפסיד את התואר בצורה לא מכובדת – יהיה מי שירצה לראות אותו מפנה את מקומו, כשסביר להניח כי טביב יהיה זה שעומד מאחורי המהלך.

בחיפה טוענים: אלישע ימשיך גם בלי אליפות

לפני כחודשיים רמז נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, כי הוא החליט להמשיך את ההתקשרות עם אלישע לוי לעונה הבאה, אולם מאז המאמן עדיין לא חתם על חוזה. לטענת גורמים בחיפה, הסיבה לכך היא "מדיניות של המועדון בשנים האחרונות לפיה מאמנים מקבלים את ההודעה על המשך דרכם רק בתום העונה".

בחיפה הזכירו כי במהלך השנים האחרונות שחר לא מיהר להחתים מאמנים לפני סוף העונה. "רוני לוי, שזכה באליפות הרבה לפני שהליגה הסתיימה, קיבל הודעה בסוף העונה, אותו הנוהל לגבי יצחק שום", הסבירו במועדון. "המשמעות של חתימת החוזה עם אלישע היא טכנית ולא יותר מזה. אלישע לוי קיבל הודעה על מינויו לתפקיד המאמן רק ביום החתימה בשמונה בבוקר, שלוש שעות אחר כך הוא התבקש להתייצב במשרדים של שחר בתל אביב".

בשלב הזה נראה כי רק ניצחון של אלישע לוי הערב מול הפועל תל אביב יזרז את תהליך החתמת המאמן. "אם האליפות לא תוכרע עד המחזור האחרון, כנראה שההודעה תצא רק כשהעונה תסתיים", הבהיר אותו גורם. לעומתו, חלק מאנשי המערכת טוענים כי שחר לא ממהר לתכנן תוכניות לעונה הבאה משום שהוא לא רוצה להעניק תחושה שמקומם של חלק מעובדיו מובטחים. בינתיים, בחיפה משדרים מסר ש"גם אם מכבי חיפה לא תזכה באליפות אלישע ימשיך".

יחד עם זאת, למרות שאותו גורם טוען כי המשמעות של חתימת החוזה היא טכנית, הוא מדגיש כי "למרות הדברים של יענקל'ה, אי אפשר להעריך את הסיכויים שאלישע ממשיך. הוא הבהיר פעם אחת שהוא לא רואה סיבה שאלישע לא ימשיך, אבל מאז לא התעסק בזה. אם אלישע יקבל הודעה כזאת זה יקרה, לכל המוקדם, מחזור אחד לפני תום העונה, או בשלב מאוחר יותר. היום שחר יכול להחליט ככה, ומחר אחרת". בחיפה היה מי שהזכיר השבוע כי "גם אלי גוטמן מהפועל תל אביב עדיין לא חתם על חוזה, ולמרות זאת הוא עוסק בהכנות לעונה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully