וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ישראל הפסידה 82:79 למקדוניה

מקדוניה הצנועה הכניעה את ישראל 79:82, הרחיקה מאוד את חלום העלייה לסיבוב השני ביורובאסקט והשלימה את השבוע האיום של נבחרות ישראל

נבחרת ישראל ספגה הערב (שלישי) את הפסדה השני ברציפות באליפות אירופה בפולין, 82:79 למקדוניה, ואחרי הניצחון של יוון על קרואטיה במשחק המקביל בבית א' איבדה הנבחרת של צביקה שרף כל סיכוי להעפיל לסיבוב השני. משחקה השלישי והאחרון של ישראל מחר מול יוון (20:15, שידור ישיר בערוץ הראשון), כבר יהיה לפרוטוקול בלבד, לפני החזרה המוקדמת מהצפוי של הנבחרת לארץ.

אחרי התצוגה הטובה אמש מול קרואטיה שהסתיימה בהפסד דחוק ציפו בנבחרת להמשך אותה יכולת מול המקדונים המאיימים הרבה פחות, אבל הכל הלך הפוך לצביקה שרף ולשחקניו. בניגוד למשחק אמש קיבלה הפעם ישראל תפוקה נאה מוטל בורשטיין (25 נקודות) ויותם הלפרין (20 נקודות), אבל שני הגארדים לא זכו לעזרה מחבריהם - ליאור אליהו ועידו קוז'יקרו שפרחו מול קרואטיה התקשו, גם גל מקל לא שיחזר את היכולת מהופעת הבכורה שלו ויניב גרין נקלע לערב שחור - והמקדונים המוגבלים ניצלו את ההזדמנות כדי לרשום ניצחון ראשון בתולדותיהם ביורובאסקט.

אחרי שהסתדרה עם הגבוהים הקרואטים, התקשתה ישראל דווקא מול המקדונים, שקטפו 38 ריבאונדים (כולל 14 בהתקפה) לעומת 34 של ישראל. המנהיג המקדוני, ורביצה סטפנוב, שוב סבל מיום קליעות חלש וגם חבריו לא מצאו את הטבעת מבחוץ (9 מ-32 לשלוש), אבל ההגנה הרכה של ישראל איפשרה לאדומים לחדור פעם אחר פעם באין מפריע. אחרי פתיחה צמודה נטלה מקדוניה את היתרון ברבע השני ושמרה על פער של בין שלוש לשבע נקודות עד הרבע האחרון, בו נבלם ניסיון קאמבק כושל של ישראל בשניות הסיום, ושלח אותנו להפסד צורב נוסף, ממנו ככל הנראה כבר לא נוכל להתאושש באליפות הזו.

מהלך המשחק

ישראל עלתה באותה חמישייה שפתחה מול קרואטיה, שכללה את גל מקל, יותם הלפרין, טל בורשטיין, עידו קוז'יקרו ויניב גרין. מקדוניה פתחה עם ורביצה סטפנוב, ווידאן סטוינובסקי, ריסטה סטפנוב, פרו אנטיץ' ופרדרג סאמארדג'ינסקי.

בניגוד לפתיחה הקטסטרופלית של המקדונים מול יוון אתמול, הפעם עלו האדומים חדים בהרבה ושתי שלשות מהירות של פרו אנטיץ' העלו אותם ליתרון מוקדם של 1:6. ישראל לא נכנסה טוב למשחק גם בצד ההתקפי, ושלשה נוספת של ריסטה סטפנוב קבעה 2:9 מוקדם למקדונים. התגובה הישראלית הגיעה מכיוונו של יותם הלפרין, ששכח מהמשחק החלש שלו מול מקדוניה עם כמה חדירות מרשימות, ועלייתו של ליאור אליהו מהספסל ארבע וחצי דקות בתוך המשחק עזרה לישראל לחזור כל הדרך לשוויון 15:15. עמית תמיר קם גם הוא מהספסל ותרם מיד שלשה, וישראל סגרה את הרבע הראשון ביתרון 17:19.

ברבע השני נשמר הקצב האיטי, ובשתי הזמנויות נדירות בהן הצליחה ישראל לייצר משחק ריצה סיים ליאור אליהו את ההתקפות בסלים קלים, ושלשה של טל בורשטיין העלתה אותנו ל-23:26, אבל דווקא אז המומנטום התהפך, כשהמחליף דארקו סוקולוב סחף את המקדונים לריצת 0:7 שקבעה 26:30 וגרמה לצביקה שרף להזעיק פסק זמן. דקות טובות של מאסי נתנו למקדוניה יתרון שיא של 30:37, אבל חמש נקודות רצופות של בורשטיין החזירו את ישראל לעניינים, ובמחצית הוליכה מקדוניה רק 39:40.

ברבע השלישי שוב לא הצליחה ישראל להיכנס לשטף התקפי, כשהיד של יותם הלפרין התקררה פעם נוספת, ומהעבר השני ניצל ג'רמיה מאסי את היתרון הפיזי שלו על אליהו מתחת לסל בדרך לשש נקודות אישיות ברצף שהעלו את מקדוניה ל-51:58. שרף העביר את הבחורים בכחול-לבן לשמירה איזורית שבלבלה מעט את המקדונים, שהוליכו רק 55:60 בסיום הרבע השלישי.

מי שייחל לקאמבק ישראלי בפתיחת הרבע האחרון קיבל דווקא את המקדונים כצד האגרסיבי יותר, כשאנטיץ' וחבריו המשיכו לנצל את הרכות בהגנה הישראלית ופתחו יתרון שיא של 57:66. בורשטיין והלפרין שוב שמרו אותנו בחיים עם שלשה כל אחד, ושלוש דקות לסיום עמד הפיגור הישראלי על 72:70. על סף המהפך שוב נטלו המקדונים את הפיקוד כשורביצה סטפנוב הוותיק מראה את הניסיון שלו בניהול המשחק, אבל דווקא רביב לימונד הנהיג חזרה מאוחרת של ישראל בארבע נקודות רצופות שקבעו 76:77 למקדוניה חצי דקה לסיום.

13 שניות לסיום נשלח אנטיץ' לקו העונשין, קלע פעמיים והעמיד את התוצאה על 76:79. ישראל יצאה להתקפה אחרונה, אבל הוצאת הכדור של עמית תמיר הגיעה דווקא לידיים מקדוניות, והמשחק ברח לישראל מהידיים. שלשה משוגעת של לימונד עוד צימקה ל-80:79 שלוש שניות לסיום, ואחרי שסוקולוב קלע רק אחת מהקו ניסה ליאור אליהו למצוא את פניני לזריקת ניצחון, אבל הכדור הלך החוצה ובסיום מקדוניה חגגה עם 79:82.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: טל בורשטיין 25 נקודות (4 אסיסטים), יותם הלפרין 20, ליאור אליהו 12 (6 ריבאונדים, 4 אסיסטים), רביב לימונד 7, יניב גרין 5 (5 ריבאונדים), עידו קוז'יקרו 4 (5 ריבאונדים), עמית תמיר 3, גיא פניני 2, גל מקל 1 (7 ריבאונדים).

קלעו למקדוניה: פרו אנטיץ 19, ג'רמיה מאסי 15, טודור גצ'בסקי ודארקו סוקולוב 9 כל אחד, פרדרג סאמארדג'ינסקי (7 ריבאונדים) וריסטה סטפאנוב 8 כל אחד, ורביצה סטפאנוב 6 (8 ריבאונדים), דימה טאסובסקי 5, ווידאן סטוינובסקי 3.

ג'רמייה מאסי שחקן נבחרת מקדוניה. Petr David Josek, AP
היה גדול עלינו. מאסי מול מקל/AP, Petr David Josek

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully