וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון לא השאירה לנו סיכוי

שחקניו של קזלאוסקאס שלחו את ישראל הביתה אחרי 68:76 על קרואטיה. פולין עלתה, ספרד ניצחה, בולגריה ורוסיה הפסידו

היום הראשון של אליפות אירופה בכדורסל עמד כולו בסימן ההפסד המדהים של נבחרת ספרד במשחק הפתיחה שלה, מול נבחרת סרביה. אלא שאלופת העולם, שהיתה המועמדת הברורה לזהב, נרגעה מעט והתאוששה נגד הבריטים אחרי שנתנה משחק מצוין, בו הובילה כמעט לכל אורכו ובסיומו היא ניצחה 76:84, מה שמבטיח לה את המקום בשלב הבא, כשצפוי לה משחק מכריע וגורלי מחר נגד סלובניה.

במקביל, בזמן שנבחרת ישראל כשלה מול נבחרת מקדוניה, נלחמו שתי המנצחות של בית א', יוון וקרואטיה, על ראשות הבית, במשחק שהיה מרתק מאוד, אך היה חד צדדי כמעט לחלוטין ברוב שלביו, ובסיומו יוון חגגה עלייה לסיבוב השני אחרי 68:76.

בבית ב' אלופת אירופה המכהנת, רוסיה, לא הצליחה לשפר את עצמה אחרי הניצחון הלא משכנע מול לטביה, ונכנעה מול הנבחרת הגרמנית שהופיעה ללא דירק נוביצקי 76:73. במשחק נוסף באותו בית צרפת הצליחה להמשיך את המומנטום מהניצחון על גרמניה במשחק מול לטביה וניצחה אותה 51:60 בדרך לשלב הבא.

סרביה, שרשמה את ההפתעה של היום הראשון, לא הצליחה לנצח את סלובניה, שהבטיחה את מקומה בשלב הבא אחרי 69:80. בולגריה, נבחרתו של פיני גרשון, מתרחקת מעלייה לסיבוב השני אחרי שכשלה מול טורקיה והפסידה לה 94:66. המארחת פולין, בראשותו של מולי קצורין, אירחה את הליטאים וחגגה עלייה לשלב הבא אחרי 75:86 משכנע.

בית א'

יוון - קרואטיה 68:76

שתי המנצחות של ערב המשחקים הראשון בבית א' נפגשו כשיוון בסופו של דבר הייתה זו שניצחה, הבטיחה את המקום הראשון בבית וכמובן עלתה ובקלות לשלב הבא. אחרי הניצחון במשחק הפתיחה של האליפות על מקדוניה, שחקניו של יונאס קזלאוסקאס קיוו לרשום ניצחון שני נגד הקרואטים, שהזיעו ביום הראשון נגד ישראל, אך מהר מאוד התברר לאן נושבת הרוח. למרות שקרואטיה נתנה פייט במהלך הרבע האחרון, זה היה מעט מאוחר מדי, ויוון כאמור יכולה לסמן וי על הסיבוב הראשון, כשמצפה לה עוד משחק נגד ישראל, שיהיה לפרוטוקול בלבד שכן המשחק מול ישראל יתבטל בחישוב הכללי לסיבוב השני.

השליטה של יוון התבטאה מתחילת המשחק כשיואניס בורוסיס השתלט על העניינים והיה ספק הנקודות העיקרי של הנבחרת היוונית, שירדה בסיום הרבע הראשון ביתרון 15:20. קרואטיה נראתה עייפה ותשושה ולמרות שזיזיץ' היה במיטבו בפתיחת הרבע השני, היוונים הצליחו לברוח וירדו להפסקה ביתרון משמעותי של 31:52.

מריו סטואיץ' עוד צלף שלשה בפתיחת הרבע השלישי ודאבור קוס נתן תקווה כשהוריד ל-15 הפרש, אך וסיאליס ספנוליס הראה בדיוק לאן נושבת הרוח. אלא שהמומנטום של היוונים נעצר ברבע האחרון כשמרקו פופוביץ' הוריד לעשר, אך ספנוליס סגר את התקוות לקרואטים כשצלף שלשה 52 שניות לסיום ובכך סגר את הסיפור סופית. יואניס בורוסיס קלע 19 נקודות ליוונים, רוקו-לני אוקיץ' הוביל את קלעי קרואטיה עם 15.

בית ב'

גרמניה - רוסיה 73:76

אחרי שכמעט והפתיעה את צרפת, גרמניה לפחות עשתה את זה נגד אלופת אירופה, שממשיכה לדשדש. הנבחרת של דייויד בלאט לא הרשימה נגד לטביה והמשיכה להיראות שונה מאוד מהחבורה שזכתה באליפות האחרונה וגם הפעם נקלעה למשחק צמוד, שאותו הפסידה הפעם אחרי שפיגרה ברוב שלבי המשחק.

גרמניה הצליחה לנצל את ההרכב החסר של הרוסים, מה שאומר שהיא לא תהיה במשחק האחרון שלה בבית נגד לטביה. היא עשתה את זה הרבה בזכות משחק מצוין של יאן יאגלה, שסיים עם 19 נקודות ו-11 ריבאונדים. הגרמנים לחצו על הגז כבר בפתיחה ואת הרבע הראשון הם סיימו ביתרון חלומי של 12:26. הרוסים התקשו לייצר התקפות ולהפסקה הם ירדו באותו פער 45:31.

השחקנים של בלאט השתפרו במחצית השנייה כשקלי מקארתי נכנס לעניינים (12 נקודות במשחק) והרבע השלישי הסתיים בפיגור עשר בלבד, אך למרות שרוסיה חזרה לפיגור נקודה שתי דקות לסיום עם סל של ניקיטה קורבאנוב מהקו, שלשה של רובין בנזינג הגרמני סגרה את הסיפור 48 שניות לסיום.

לטביה - צרפת 60:51

למרות סגל נוצץ ומרשים, צרפת התקשתה מאוד מול גרמניה הצנועה, אך שכשטוני פארקר התעורר אחרי מחצית ומשהו של חיוורון מסוים, הוא דאג להשאיר את שתי הנקודות אצל הנבחרת שלו. פארקר כיכב, איך לא, גם הפעם מול הלטבים, שסופגים הפסד שני אחרי שנוצחו על ידי רוסיה. צרפת, מצידה, חוגגת עלייה ותנסה להשיג ניצחון נוסף נגד רוסיה במשחק השלישי והאחרון בסיבוב הראשון.

קספרס קמבלה, שכיכב במשחק הראשון של הלטבים, היה הבולט פעם נוספת גם הפעם, אך למרות זאת 18 הנקודות שלו לא הספיקו. בצרפת פארקר סיים עם 23 נקודות ושלח את הנבחרת שלו, שהגיעה מטורניר ההזדמנות האחרונה, לשלב הבא.

בית ג'

סלובניה - סרביה 69:80

אחרי שניצחו את בריטניה במשחק הפתיחה שלהם בעיקר בזכות רבע מצוין שכלל ריצת 0:10, יורי זדובץ' ושחקניו העפילו שלב הבא ועמדו בכבוד במבחן קשה נוסף מול סרביה, שהרשימה נגד ספרד והגיעה בלי הרבה כוחות על אף העובדה שהייתה פייבוריטית ברורה. אז למרות שניצחה את אלופת העולם, סרביה פיגרה כבר ברבע הראשון בעשר נקודות וסלובניה מצידה חגגה בכל הזדמנות שהייתה לה כשהפער נשמר גם עד המחצית (29:39).

הפער של סלובניה רק צמח ברבע השלישי והגיע ל-44:60 אחרי נקודות מהקו של לאקוביץ' ועד הסיום לסרביה לא היו עוד תשובות. בשורות הסלובנים בלט בוסטיאן נאכבר עם 17 נקודות, כשלצידו גם גוראן דראגיץ' ויאקה לאקוביץ' (16 נקודות כל אחד) נתנו את הטון. 14 נקודות של מילוש תאודוסיץ' לסרביה לא הספיקו.

ספרד - בריטניה 76:84

מי שחשב שבריטניה תגיע למשחק מול אלופת העולם ותהיה בשר התותחים, גילה נבחרת לוחמנית, שלרגעים נראתה כמי שאפילו יכולה לאיים על ספרד, שכן הפסד של הספרדים היה שולח אותם הביתה. אלא שבדקות האחרונות בריטניה לפתע נבהלה, ולמרות שאפילו הובילה, היא נמחקה וספרד חגגה ניצחון, וכעת אם לא תמעד במשחק הבא היא תעלה לשלב הבא.

הספרדים הגיעו מוכי הלם אחרי ההפסד במחזור הראשון לסרביה. אלא שמהר מאוד התברר שאלופת העולם הולכת להילחם בעיקר על הכבוד שלה כשאת הרבע הראשון היא סיימה ביתרון עשר (15:25) ועד המחצית ויקטור קלאבר העלים כמעט לחלוטין את הבריטים, שפיגרו בהפסקה 44:35.

נייק ריינקינג ניסה להשאיר את הנבחרת שלו בעניינים והפער החל להימחק כשקיירון אצ'ארה אף הצליח להצעיד את נבחרתו ליתרון 68:70 באמצע הרבע האחרון. אך דווקא אז ההחטאות של הבריטים היו להם לרועץ, בעוד פאו גאסול (27 נקודות) המשיך עם משחק מעולה לשלוט מתחת לסל בדרך לניצחון החשוב, שעדיין לא מבטיח לספרד את המקום בשלב הבא. רודי פרננדז נתן משחק סולידי, שכלל 13 נקודות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בית ד'

פולין - ליטא 75:86

הנבחרת אותה מדריך מולי קצורין ממשיכה לנצל כמו שצריך את הבית והבטיחה את עלייתה לשלב הבא. אז אחרי שריצת 9:27 במחצית הראשונה סייעה למארחת לנצח את בולגריה במשחק הפתיחה, כעת הגיע ניצחון משכנע על הליטאים ובינתיים גם הקהל המקומי נהנה ממה שהוא רואה. הליטאים, מנגד, יחפשו ניצחון נגד בולגריה אחרי שגם אתמול הם נוצחו על ידי טורקיה.

הפולנים פתחו חזק ונהנו ממשחק מסודר של שחקן מכבי תל אביב, מצ'איי לאמפה, שקלע 22 נקודות. תשע נקודות בלבד של הליטאים במהלך הרבע השני הביאו את פולין לריצה שהובילה ליתרון 32:42 בהפסקה. סימאס יסאייטיס ניסה לעשות כל מה שהוא יכול, אך למרות שהוא חווה משחק טוב באופן אישי (21 נקודות), זה לא הספיק, שכן הפולנים המשיכו לברוח ברבע האחרון והשאירו את ליטא מתוסכלת.

בולגריה - טורקיה 94:66

אחרי הפסד לפולין, הנבחרת שמדריך פיני גרשון קרובה מאוד לסיים, כמו נבחרת ישראל, את דרכה באליפות אירופה. אלא שבניגוד לנבחרת שלנו, לבולגריה נותר סיכוי כאשר במידה והיא תנצח במשחק השלישי והאחרון בסיבוב הראשון את ליטא, היא תשתלב בין 12 הגדולות. בינתיים הבולגרים הובסו על ידי הטורקים, שהבטיחו כמו פולין את מקומם בשלב הבא.

ארסן איליאסובה, שחקנה של ברצלונה, נתן את הטון אצל הטורקים, ששלטו מהרגע הראשון ועד האחרון, כשהוא קולע 16 נקודות ומוריד שבעה ריבאונדים וגם אנדר ארסלן מאפס פילזן היה במיטבו עם 17 נקודות. בבולגריה הקלעי המוביל היה ארל רוולנד, שהסתפק ב-15 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully