וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הכירו את יריבת הפועל ירושלים, ניז'ני נובגורוד

דיז'ון תומפסון חוזר למלחה ואיתו סנטר וותיק עם עבר NBA, רכז מאיים וסגל מאוזן שיעשה לאדומים צרות ברבע גמר היורוקאפ

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

הפועל ירושלים הצליחה למחוק הערב (רביעי) פיגור בן שתי נקודות מול אולם כדי לעלות לשלב רבע הגמר של היורוקאפ, והמשוכה הבאה העומדת בפני בראד גרינברג והפיינל פור של המפעל היוקרתי היא ניז'ני נובגורוד הרוסית. ניז'ני סיפקה דרמה לא קטנה במשחק הגומלין שלה הערב, כאשר הגיעה להתמודדות השניה מול בשיקטאש החזקה אחרי תבוסה 88:71, אך הצליחה לנצח עם 71:95 מדהים בביתה ולעלות.

אף שלא נחשבת לקבוצה מאוד מוכרת באירופה, ניז'ני אחת הקבוצות הטובות ביורוקאפ העונה. את שלב הבתים הראשוני היא סיימה עם שני הפסדים בלבד (ובמקום הראשון של בית ו'), ובשני נכנעה פעם אחת בלבד (בדרך למקום הראשון של בית י"ב). בליגת ה-VTB היא מדורגת במקום החמישי בבית שלה, עם מאזן חיובי של 8 נצחונות ו-7 הפסדים. מבחינה היסטורית, יש לציין כי המועדון הוקם רק בתחילת העשור הקודם, ועדיין לא הגיע להישגים גדולים במפעלים האירופים.

למאמן הסרבי זוראן לוקיץ', שהגיע למועדון בסוף 2008, סגל עמוק ומגוון. מבחינה סטטיסטית, כוכב הקבוצה הוא שם שמוכר לאוהדי הפועל ירושלים היטב: דיז'ון תומפסון, הגארד-פורוורד המגוון ששיחק במלחה בעונת 2009/10. תומפסון (30, 2.01 מ') מעמיד העונה ממוצעים של 12.2 נקודות (65 אחוז ל-2, 22 אחוז ל-3), 8.2 ריבאונדים ו-2.2 אסיסטים למשחק, והוא השחקן היחיד בסגל שמשחק יותר מ-30 דקות למשחק.

שחקן הפועל ירושלים דיז'ון תומפסון. Regina Hoffmann, GettyImages
זוכרים אותו? דיז'ון תומפסון/GettyImages, Regina Hoffmann

מלבד האמריקאי, השם הגדול ביותר במועדון הוא פרימוז ברזץ' הוותיק. הסנטר (2.16 מ') אמנם כבר בן 34, אך עם עבר של כמה שנים לא רעות בכלל ב-NBA וממוצעים של 14.3 נקודות ו-4.2 ריבאונדים למשחק העונה הוא מראה שכוחו עוד במותניו. הקלעי הבולט של המועדון העונה ביורוקאפ הוא טיילור רוצ'סטי (28, 1.85 מ'), רכז אמריקאי מצוין שהיה גדול בסדרת ההצלבה מול בשיקטאש עם 45 נקודות ו-15 אסיסטים בצמד המשחקים. רוצ'סטי אמנם עולה מהספסל במרבית המשחקים העונה, אך הממוצעים העונתיים שלו הם 13.7 נקודות ו-4.7 אסיסטים.

שחקנים נוספים שקולעים בספרות כפולות הם ודים פאנין (30, 2.03 מ') וסמן אנטונוב (24, 2.02 מ'), צמד פורוורדים מקומיים עם יד מצוינת מחוץ לקשת. הראשון התפוצץ עם 23 נקודות על בשיקטאש במשחק שהעלה את ניז'ני לרבע הגמר, קולע העונה 11.4 נקודות (58 אחוז ל-2, 44 אחוז ל-3) ומוריד 5.3 ריבאונדים למשחק ביורוקאפ. אנטונוב קולע בממוצע 12 נקודות לערב עם אחוזים אדירים מכל הטווחים (52 ל-2, 50 ל-3, 95 מהעונשין), ומוסיף אליהם 6.2 ריבאונדים ו-2.6 אסיסטים.

את הקבוצה עזב לפני מספר שבועות לוק באביט, פורוורד אמריקאי מגוון נוסף שקיבל חוזה בניו אורלינס.

סטטיסטית, ניז'ני היא קבוצת ההתקפה ב-17 בטיבה ביורוקאפ עם 79.3 נקודות למשחק (ירושלים קולעת 80.6), וקבוצת השלשות השמינית בטיבה (8.6 לערב ב-40.7 אחוז). לרוסים יש את אחת ההגנות הטובות במפעל, עם ממוצע ספיגות של 72.2 בלבד לערב (לעומת 79 של ירושלים). מתוך ארבעת ההפסדים שלה ביורוקאפ העונה שלושה הגיעו בחוץ (לעומת מאזן בית של 1:8 מאיים למדי), ועל כן בראד גרינברג ושחקניו יצטרכו להשיג תוצאה טובה כבר במשחק הבית בשבוע הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הכדורסלן האמריקאי טיילור רוצ'סטי. Nikos Paraschos, GettyImages
הצגה גדולה בסדרת ההצלבה. רוצ'סטי/GettyImages, Nikos Paraschos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully