וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "אחד הקאמבקים הגדולים שאני זוכר"

3.6.2013 / 23:00

מאמן מכבי תל אביב חגג ניצחון על ירושלים: "משחק שיזכרו". על היקמן שהורחק וייקנס: "עוד ישמע ממני". אוחיון: "אדרנלין מטורף"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב לא מסוגלת להפסיד משחק פלייאוף בעידן דיוויד בלאט. הצהובים כבר היו בקבר, איבדו את ריקי היקמן בהרחקה ופיגרו הערב (שני) ב-15 נקודות בתחילת הרבע הרביעי במה שנראה כמו הפסד היסטורי, אבל ריצה של 0:16 הובילה אותם לקאמבק גדול וניצחון דרמטי 72:78 בהיכל על הפועל ירושלים. האלופה השלימה בכך ניצחון 0:3 בסדרת חצי הגמר והפכה לראשונה שמעפילה למשחק הגמר שייערך ברוממה בעוד שבוע וחצי, כשהיריבה שלה תהיה מכבי חיפה או הפועל אילת (כרגע 1:2 לחיפה בסדרה). הפועל ירושלים חתמה עונה אומללה, כשדקות ההכרעה של המשחק היוו מדגם מייצג של העונה כולה.

האירוע שהעיב על חגיגות הניצחון הנפלא של מכבי תל אביב התרחש לקראת סיום הרביע השלישי, אז היקמן דחף בגסות את ליאור ליפשיץ והורחק. הגארד האמריקאי גם יעמוד לוועדת משמעת בבית הדין של איגוד הכדורסל, שם הוא צפוי לספוג קנס בסך 12 אלף שקל. בנוסף, כוסות נזרקו מכיוון יציעי מכבי תל אביב לפרקט וגם זה עלול לגרור תגובה משמעתית מצד האיגוד.

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב דוחף את ליאור ליפשיץ שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
אקט אלים. ריקי היקמן/ברני ארדוב

דיוויד בלאט הודה בסיום: "זה היה הרבה יותר ממותח, זה אחד הקאמבקים הגדולים שלנו זה זמן רב. דיוויד פדרמן הזכיר אחרי המשחק את נס ז'לגיריס, לא היינו זקוקים לנסים הפעם, אבל זה היה ניצחון גדול. ירושלים הגיעו נחושים ומגיע להם קרדיט על כך. הם היו יריב ראוי ונתנו משחק גדול במשך שלושה רבעים, אבל אנחנו נתנו את אחד הרבעים הגדולים שאני זוכר בתקופה שלי במכבי. עשינו עוד משהו להיסטוריה וזה יפה. זה משחק שעוד יזכרו. אני מאוד גאה בקבוצה שלנו. זו אולי לא הקבוצה הכי גדולה בהיסטוריה של מכבי, אבל זו קבוצה שלא מוותרת. לקחנו עד עכשיו את כל התארים האפשריים והגענו לשמונה האחרונות באירופה, למרות שאנחנו לא שופעים בכוכבים ובכישרון. הגענו לגמר, עכשיו נראה את מי נקבל במשחק היחיד על האליפות".

על ההרחקה של היקמן אמר המאמן: "היא לא עזרה לנו מבחינה מנטלית. זה עזר לו ללכת למקלחת מהר, לקראת מה שהוא יקבל ממני עכשיו. גם פניני לא התנהג כראוי וגם הוא ישמע על זה. מכבי תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה להתנהג ככה. זה לא מקובל ולא יקרה פה. השחקנים שנכנסו עשו את העבודה. הכנסנו את דיוויד לוגן, הוא קלע מבחוץ והוא הביא את השינוי".

דווין סמית', שהוביל את הקאמבק ברבע האחרון, סיכם: "היה קשה, היינו בפיגור גדול בסוף הרבע השלישי והייתי בבעיית עבירות. חזרתי עם האנרגיה, כולם נלחמו, נתנו הגנה וקלענו כמה קליעות גדולות. היה כאן מאמץ קבוצתי אדיר ברבע הרביעי כדי להביא את הניצחון. האוהדים תמכו בנו גם ברגעים הקשים, אנחנו מעריכים את זה. הם הביאו את האנרגיה לה נזקקנו. המאמן ידע מתי להחזיר אותי למשחק וזה עבד מצוין".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט. ברני ארדוב
אהב את הקאמבק, הרבה פחות את ההתנהגות של שניים משחקניו. דיוויד בלאט/ברני ארדוב

יוגב אוחיון: "אני זוכר שהתחלנו את הרבע האחרון ללא סל כמה דקות, אבל היה אדרנלין מטורף. מההרחקה של ריקי והטכנית של גיא דברים השתנו אצלנו מבחינת אנרגיה ואגרסיביות. לא רוצה להגיש שטוב שזה קרה, אבל זאת העובדה. דווין סמית? הוא השחקן שלנו, הוא שחקן מרכזי. גם דייויד לוגאן עלה ונתן שתי שלושת נהדרות. ראיתי הרבה משחקים, אבל אני לא זוכר תצוגה כזאת".

אוחיון טוען כי "ראו גם במשחק של חיפה ואילת אתמול, שגם חיפה הגיעה אחרת למשחק השלישי מאשר לשני המשחקים הראשונים, ובגמר אסור שזה יקרה. הגנה מבחינתנו היא חוק ברזל, וחבל שהגענו לרבע האחרון בנקודת מוצא לא טובה".

יוגב אוחיון, שון ג'יימס, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קאמבק אדיר. אוחיון חוגג/ברני ארדוב
דווין סמית, דייויד לוגאן, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גיבורי הניצחון. לוגן וסמית/ברני ארדוב

בצד השני, שרון דרוקר ניסה להסביר את ההלם של קבוצתו בדקות הסיום: "לקחתי פסקי זמן, ניסיתי לסדר, עשינו מה שיכולנו, אבל כשלוגן מכדרר שני כדרורים ודופק שלשה על הראש של בנאדם אין יותר מדי מה לעשות. זו אחריות שלי, לטוב ולרע. הגענו לארבע האחרונות של הליגה, פגשנו את מכבי וזה המצב. אני חושב שבסך הכול הוכחנו שהמקום שלנו הוא בין ארבע המובילות ורצינו יותר, רציתי גמר. הוכחנו שאנחנו יכולים לעמוד מול מכבי, אבל זה חלק ממסורת וניסיון של לעמוד ולהיאבק בסדרה".

מאיר טפירו הוסיף: "קשה להרים את הראש, המשחק הזה היה בשליטה שלנו. לצערי, ברבע הרביעי היינו צריכים להיות יותר אגרסיביים ובמקום זה הלכנו אחורה ונתנו להפרש להצמטק. באנו כדי לנצח את המשחק, הרמנו את עצמנו אחרי 2:0 וחבל. זו סדרה של לפחות חמישה משחקים, אבל לצערי לא הראנו את זה. הייתה לנו עונה מאתגרת, סוג של רכבת הרים. אני חושב שהגענו לחצי גמר גביע וחצי גמר פלייאוף - זה הרע במיעוטו. היינו צריכים לעשות סדרה יותר טובה כדי לכפר על העליות והירידות שהיו במהלך העונה. היה מאתגר מבחינתי, גם להתאמן אצל שרון ולשחק עם השחקנים האלה. מנסים לקחת את הדברים החיוביים, היו גם פחות טובים".

מאמן הפועל ירושלים שרון דרוקר עם קורטני פלס. ברני ארדוב
מחדל בדקות הסיום שמאפיין את העונה כולה. שרון דרוקר עם קורטני פלס/ברני ארדוב
אלישי כדיר, סמרדו סמואלס, הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הלם. שוב. ירושלים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully