וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: גאנה ואוסטרליה נפרדו ב-1:1

אוסטרליה כבר הוליכה 0:1, אבל הארי קיוול האומלל הרחיק כדור מהקו בעזרת היד, ראה אדום וגיאן השווה ל-1:1 בפנדל

אחרי שלושה משחקים שהסתיימו בהכרעות בבית ד' המסקרן של המונדיאל, חילקו היום (שבת) גאנה ואוסטרליה את הנקודות ביניהן בתום 90 דקות של כדורגל לא רע ו-1:1 בסיום. המשמעות היא שהכוכבים השחורים טיפסו למקום הראשון של הבית עם 4 נקודות, כשמאחוריהם גרמניה וסרביה עם שלוש כל אחת. אוסטרליה, לה נקודה בודדה ויחס שערים גרוע של 5:1, נמצאת כמובן במצב הרע ביותר, אבל עדיין מחזיקה בסיכוי לעלות לשמינית הגמר. במחזור האחרון אגב, סרביה תשחק נגד אותה אוסטרליה ואילו גרמניה תפגוש את גאנה. אם אוסטרליה תנצח, ובמקביל גרמניה תפסיד, הסוקרוז יוכלו לעלות לשמינית.

שחקן נבחרת אוסטרליה, הארי קיוול. רויטרס
איזו טרגדיה. קיוול/רויטרס

מהמחנה האוסטרלי דווח בימים האחרונים על קרע בין המאמן פים ורביק למספר שחקני מפתח, והיום ערך ההולנדי ארבעה שינויים לעומת ההרכב שפתח בתבוסה נגד גרמניה, ושניים מהמחליפים יצרו את השער הראשון בדקה ה-11. מארק ברשיאנו בעט כדור חופשי, קינגסון לא הצליח לעצור למרות שהיה חייב לעשות זאת, וברט הולמן כבש מקרוב והעלה את האוסטרלים ליתרון 0:1.

אלא ששחקן נוסף שפתח בהרכב לראשונה בטורניר, הארי קיוול, היה במידה רבה הגורם לתפנית שחלה 14 דקות מאוחר יותר. הקשר ההתקפי האומלל, שנעדר חודשים ארוכים העונה בגלל פציעה, המשיך לסבול מחוסר מזל גם היום אחרי שבעיטה של מנסה מצאה דווקא אותו עומד על הקו ומונע שער בעזרת היד. קיוול, שרשם שתי דקות משחק בלבד ב-2010, הסתפק הפעם ב-25 לפני שראה כרטיס אדום ואת אסמואה גיאן משווה לגאנה מהנקודה הלבנה, 1:1.

למרות שהיא הייתה ביתרון מספרי לאורך דקות ארוכות, גאנה לא הצליחה לפרוץ את החוליה האחורית של של הסוקרוז והסתפקה בניסיונות עקרים מרחוק. דווקא אוסטרליה הייתה קרובה לעקוץ בצד השני, אבל ווילקשייר וקנדי מיד אחריו, החמיצו. משחק שלישי באצטדיון רויאל באפוקנג ברסטנבורג, פעם שלישית 1:1. הסוקרוז חשפו הרבה אומץ ונחישות, הקהל התנחם במשחק קצבי ואיכותי, אבל האוסטרלים מריחים כבר את ההדחה הממשמשת ובאה.

מחצית ראשונה

דקה 4: המשחק נפתח עם גישושים הדדיים, אבל האוסטרלים יודעים שהם חייבים ניצחון כדי להדביק פערים משאר היריבות בבית ויהיו חייבים ליזום בדקות הבאות.

דקה 11: גול! ענאן ביצע עבירה כ-28 מטרים ישירות מהשער של נבחרתו, ברשיאנו בעט, הכדור קפץ על הקרקע והגיע לידיו של קינגסון, אלא שהשוער הגנאי לא הצליח לקלוט, הכדור פגע בו וברט הולמן בעט את הריבאונד פנימה. 0:1 לאוסטרליה.

דקה 20: הגנאים משקיעים מאמצים גדולים לחזור למשחק, אנדרה איוו אסף כדור כ-18 מטרים מהשער ובעט חזק ברגל שמאל, הכדור פגע בשחקן צהוב ויצא לקרן.

דקה 25: גול! איוו שוב חולל מהומות, הפעם בצד ימין של הרחבה, מנסה הגיע לכדור הרוחב שלו ובעט לשער, קיוול שעמד על הקו מנע מהכדור מלהכנס בעזרת היד וראה כרטיס אדום. גיאן כבש מהנקודה הלבנה בפעם השנייה במונדיאל, 1:1.

דקה 37: הגנאים שולטים עכשיו ללא עוררין במשחק, הסוקרוז מנסים להסתגל למשחק ב-10 שחקנים, אבל מתקשים לצאת קדימה. כשנותר כל כך הרבה זמן עד לשריקת הסיום, לאפריקאים יש הזדמנות פז לסיים את המשחק עם שלוש נקודות נוספות.

דקה 44: פרינס בואטנג חילץ כדור סמוך למרכז המגרש, התקדם והתקדם, נכנס לרחבה מצד ימין ושיחרר בעיטה שטוחה ואלכסונית, שוורצר ירד מצוין והדף לקרן.

מחצית שנייה

דקה 50: גאנה המשיכה להצהיר כוונות, הפעם דרך אסמואה גיאן שדהר לבדו מול שלושה אוסטרלים ובעט מכ-22 מטרים, שוורצר ירד ועצר, וההגנה שלו ניקתה.

דקה 58: הגנאים שולטים במגרש, אבל מסכנים את שוורצר בעיקר בבעיטות מרחוק ומתקשים להיכנס לרחבה הצהובה. אוסטרליה לעומת זאת מנסה לעקוץ בכדורים נייחים, אך ללא הצלחה.

דקה 67: צ'יפרפילד, שלפני כחצי דקה נכנס כמחליף, עלה גבוה והגיע ראשון לכדור גובה בתום מתפרצת, אלא שהנגיחה שלו חלפה מעל המשקוף.

דקה 72: ווילקשייר קיבל מצ'יפרפילד מסירה בתוך הרחבה ובמצב של אחד על אחד מול קינגסון, אלא שהשוער יצא היטב ובלם. הכדור הגיע לג'וש קנדי, שהיה צריך לשלוח לרשת החשופה, אבל בעט לא טוב מ-14 מטרים וקינגסון, שהספיק להתעשת, קלט.

דקה 84: ההזדמנויות האחרונות גרמו לאוסטרלים להאמין שביכולת שלהם לנצח גם בעשרה שחקנים וכעת הם יוזמים. ורביק גם מעלה את החלוץ ניקיטה רוקביטסיה במקום המגן ווילקשייר. מישהו זוכר עכשיו שהגנאים.

דקה 86: הוצאת חוץ ארוכה גרמה לבלגן בהגנת גאנה, השוער קינגסון יצא טוב ומנע מרוקביסטיה לדחוק פנימה.

דקה 90: כדור חופשי אלכסוני של מונטארי חתך את הרחבה, ג'ונתן מנסה הגיע ראשון ונגח חזק מעל המשקוף.

דקה 90+2: קווינסי שלח עוד בעיטה מחוץ לרחבה, הפעם מכ-18 מטרים, שוורצר מתח יד והסיט את הכדור לקרן.

גאנה: ריצ'רד קינגסון, ג'ון פיינטסיל, ג'ונתן מנסה, לי אדי, האנס סרפיי, אנתוני ענאן, קווין פרינס בואטנג (מתיו אמואה, 88), קוג'ו אסמואה (סולי מונטארי, 77), אנדרה אייוו, אסמואה גיאן, פרינס טאגו (קווינסי, 56).

אוסטרליה: מארק שוורצר, לוק ווילקשייר (ניקיטה רוקביטסיה, 84), קרייג מור, לוקאס ניל, דייויד קארני, ברט אמרטון, ג'ייסון קולינה, קארל ואלרי, מארק ברשיאנו (סקוט צ'יפרפילד, 66), ברט הולמן (ג'וש קנדי, 68), הארי קיוול (הורחק - 25).

מנקה באצטדיון מפנה בקבוקי בירה שנזרקו במהלך המשחק של אוסטרליה גאנה. רויטרס
האוהדים האוסטרלים לא היו מרוצים מהאדום שנשלף לקיוול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully