וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה וספרד עלו למונדיאל

אנגליה נקמה בקרואטיה עם 1:5 ענק בוומבלי, אלופת אירופה טיילה עם 0:3 על אסטוניה. גם סרביה סלובקיה ואיטליה קרובות

אחרי שהולנד הפכה לאירופאית הראשונה שמבטיחה את מקומה במונדיאל 2010, הצטרפו אליה הערב (רביעי) גם אנגליה וספרד, שבנוסף שמרו על מאזן מושלם במוקדמות עד כה. האנגלים עשו זאת בסטייל עם 1:5 ענק על קרואטיה, ואילו הספרדים ניצחו 0:3 על אסטוניה. שאר התוצאות שהושגו הערב הבטיחו לו כמה מאבקים מרתקים במחזור הבא בעוד חודש, אך כבר הערב עשו איטליה, סלובקיה וסרביה צעד ענק לכיוון דרום אפריקה.

בבית 1, הצמוד והמתוח מבין כל הבתים, דנמרק רצתה להבטיח עלייה במשחקה באלבניה, אבל אכזבה עם 1:1, הניצחון הקשה של שבדיה 0:1 במלטה הפך את העימות הסקנדינבי למשחק על המקום הראשון. פורטוגל ניצחה 0:1 בהונגריה ונשארה בחיים. בבית 2 "הישראלי", שוויץ איבדה נקודות עם 2:2 בלטביה, אבל שמחה וצהלה כאשר מולדובה השוותה בדקה ה-90 וכפתה 1:1 ביתי נגד יוון.

גם בית 3 צמוד, אבל בעיקר במאבק על המקום השני. הניצחון של סלובקיה 0:2 בצפון אירלנד קירב אותה להופעה היסטורית ראשונה בגביע העולם, סלובניה תארח את פולין וצ'כיה הביסה 0:7 את סן מרינו ומקווה לנס. בבית 4 נשמר הסטטוס קוו בפסגה כשגרמניה הביסה את אזרבייג'אן 0:4, ורוסיה נשארה צמודה אליה עם 1:3 בוויילס. בית 5, בו שולטת בצורה אבסולוטית ספרד הנפלאה שתארח את אסטוניה, הציג את המשחק החם של הערב בין בוסניה לטורקיה. ה-1:1 ביניהן שירת את בוסניה, שמתקרבת להצלבה.

בבית 7 צרפת יצאה בשן ועין עם 1:1 בסרביה, אבל שמחה לשמוע שאוסטריה איבדה נקודות ברומניה. איטליה הצליחה לכבוש ב-0:2 על בולגריה ויכולה להכין את הדרכונים במסגרת בית 8, ואילו בבית 9 סקוטלנד הייתה זקוקה לנקודה מול הולנד המושלמת במחזור הנעילה כדי להגיע לפלייאוף, אבל ספגה בדקה ה-82 והנורבגים חגגו מקום שני לאחר 1:2 ביתי על מקדוניה. כעת, תחכה נורבגיה לדעת האם תצליח להיות אחת משמונה הסגניות שיעפילו להצלבה.

בית 1

הונגריה - פורטוגל 1:0

השער של ליידסון בקופנהאגן בשבת השאיר את פורטוגל עם הראש מעל המים לרגע קט נוסף, וכך בדיוק נשאר מצבה גם לאחר משחקי הערב. הפתיחה של הפורטוגלים הייתה נפלאה. כבר אחרי 10 דקות עלה פפה לעזרת ההתקפה ונגח פנימה כדור חופשי שהגביה דקו. פורטוגל שמרה על השער המהיר עד לסיום וכעת היא תקווה למעידה של השבדים בדנמרק, על מנת לחלוף על פני הנבחרת של לארס לאגרבק בדרך למקום השני. מה שבטוח, בית 1 ממשיך להיות חם.

אלבניה - דנמרק 1:1

הנבחרת של מורטן אולסן רצתה להבטיח את מקומה במונדיאל, אבל הצליחה לסבך את עצמה ולסכן גם את המקום הראשון. בפורטוגל חששו מקומבינה נוספת בין שבדיה לדנמרק, אלא שבעקבות תוצאות הערב, המשחק הפך לקרב ישיר על המקום הראשון. אחרי ששמעו את הבשורות הרעות ממלטה, דנמרק אכזבה בגדול באלבניה. ניקלאס בנדטנר אמנם העלה את הדנים ליתרון בדקה ה-40, אבל אריון בוגדני איזן שש דקות בתוך המחצית השניה בשער החמישי בלבד של אלבניה בקמפיין, שער שיכול להתברר כמכריע וגורלי.

מלטה - שבדיה 1:0

אחרי הניצחון הדרמטי בהונגריה, זלאטן איברהימוביץ' היו קרובים לתוצאה מבישה מול מלטה החלשה. 81 דקות שמר אנדרו הוג על שער נקי והרחיק את השבדים מדרום אפריקה, עד שיאן אצופרדי, דחק לשערו הוא. בשבדיה קפצו מאושר, אבל בעיקר נשמו לרווחה. הנבחרת של לארס לאגרבק מעה מדנמרק להעפיל כבר הערב לדרום אפריקה, כשהשתיים ייפגשו במשחק הבא בקמפיין.

בית 2

לטביה - שוויץ 2:2

במשחק הפכפך, שרק הגדיל את האכזבה של ההפסד הביתי המטופש של ישראל בלטביה, פספסה שוויץ הזדמנות לסגור את הסיפור, אבל יכולה לחייך לאור החדשות הטובות ממולדובה. אלכסנדר פריי העלה את הנבחרת של אוטמר היצפלד ליתרון בדקה ה-43, לפני שההדרמה הגדולה החלה. אלכסנדר צאונה איזן בדקה ה-61 ו-ויטאלי אסטפייב בן ה-38 הדהים עם שער נגיחה בדקה ה-75. בריגה כבר החלו לפנטז, אבל בנגיעה הראשונה של בכדור, ארן דרדיוק איזן מקורב והחזיר את השקט לשוויץ, שעשתה עוד צעד בדרך לדרום אפריקה.

מולדובה - יוון 1:1

בית 2 ממשיך להיות צמוד, מותח ומעניין. אחרי ההפסד בשוויץ, הלחץ ניכר היטב ביוון. גם במשחק במולדובה, הנבחרת של אוטו רהאגל ספגה שער שוויון דרמטי, שהחזיר גם את נבחרת ישראל לתמונת הבית מבחינה תיאורטית. פאניס גקאס כבש ראשון ליוונים בדקה ה-33, לפני שהמולדבים, שלא כבשו שער חמישה משחקים ברציפות, הצליחו לאזן בדקה ה-90 משער של אנדרוניק. יוון נותרה במקום השני עם 14 נקודות, אבל היא עדיין תלויה בעצמה כשניצחונות מול לטביה ולוקסמבורג בשני משחקי הבית האחרונים, יבטיחו לרהאגל ושחקניו את המקום השני.

בית 3

צפון אירלנד - סלובקיה 2:0

אחרי ה-2:2 מול צ'כיה השכנה, מוליכת הבית סלובקיה עשתה צעד ענק לקראת עלייה היסטורית למונדיאל עם ניצחון פנטסטי בבלפסט. פריצה סופחת של ולדימיר וייס באגף הימני סידרה בישול לסטניסלב שסטק, שחקנה של בוכום בדקה ה-15. פיליפ הולוסקו חתם בדקה ה-67, והסלובקים הצנועים יכולים להתחיל לחפש דילים לקיץ הבא. ניצחון ביתי על סלובניה בחודש הבא, יהפוך את הסנסציה לרשמית. הצפון אירים, שרשמו קמפיין נפלא, ימשיכו להיאבק על המקום השני בבית.

צ'כיה - סן מרינו 0:7

הנבחרת של איבן האשק עוד חולמת להציל קמפיין מאכזב, אך אחרי ה-2:2 מול סלובקיה הסיכויים לכך פחתו עוד יותר. הערב, פירקו הצ'כים עצבים על סן מרינו החלשה, בתקווה לשמוע בשורות טובות מסלובניה. כוכב המשחק היה מילאן בארוש. חלוץ גלאטסראיי כבש רביעייה (27, 44, 45 פנדל, 66), וצ'לאב סברקוס כבש את השער הרביעי במשחק דקה בתוך המחצית השנייה, החמיץ פנדל בתוספת הזמן, והוסיף את השביעי רגע לפני השריקה. תומאס נסיד מצסק"א מוסקבה הוסיף בדקה ה-86, ארבע דקות לאחר שסימונה בקאיוקי האורח הורחק. ועם כל הכבוד לתוצאה, הסיפור של המשחק היה חזרתו של תומאס רוסיצקי, שנעדר מהמגרשים 20 חודשים בגלל פציעות. קשר ארסנל פתח בהרכב ושיחק 56 דקות.

סלובניה - פולין 0:3

המארחים רוצים לעלות בפעם השנייה בתולדותיהם לגביע העולמי, והניצחון הגדול שלהם הבטיח מאבקי אימים על המקום השני בבית ממש עד למחזור האחרון. הסלובנים שלטו ללא עוררין במשחק ועשו את זה בקלות. זלטקו דדיץ' (12), מילובייה נובאקוביץ' (45) ו-ואלטר בירסה (62) כבשו לסלובנים. קשר מכבי תל אביב אנדריי קומאץ' נכנס כמחליף בדקה ה-71.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בית 4

גרמניה - אזרבייג'אן 0:4

יואכים לאו וחבורתו לא התקשו לשמור ראשות הבית עם ניצחון ביתי חלק על האזרים החלשים בהאנובר. מיכאל באלאק פתח את מסכת ההבקעות בדקה ה-15 בפנדל מוצלח, ומירוסלב קלוסה הכפיל ושילש בצמד פרטי בדקות 55 ו-66. לוקאס פודולסקי התכבד ברביעי בדקה ה-71, והקהל הגרמני הלך הביתה מרוצה.

וויילס - רוסיה 3:1

הרוסים הבטיחו לעצמם את אחד משני המקומות הראשונים עם ניצחון נאה בקרדיף, ועם נקודה אחת פחות מגרמניה המוליכה הם אף יוכלו לחלוף על פני הגרמנים במשחק הישיר בין השתיים באוקטובר במוסקבה. איגור סמשוב העלה את הנבחרת של חוס הידינק ליתרון בדקה ה-36, וגם השוויון של ג'יימס קולינס המקומי בדקה ה-54 לא הועיל מול השני של סרגיי אינשביץ' בדקה ה-71. בדקות הסיום ניסו הוולשים לאזן וספגו את השלישי מרגליו של רומן פבליוצ'נקו.

ליכטנשטיין - פינלנד 1:1
לליכטנשטיין: מיקלה פולרבינו (75). לפינלנד: יארי ליטמאנן (74 פנדל)

בית 5

ספרד - אסטוניה 0:3

הספרדים סיימו את הדהרה שלהם למונדיאל עם ניצחון חלק על האורחת מאסטוניה, ששמר על המאזן המושלם של הנבחרת האדומה במשחקי המוקדמות, שממצב אותה כמועמדת הבכירה ללכת עד הסוף גם בדרום אפריקה. בשערים שהקפיצו את הקהל הצוהל באצטדיון במרידה התכבדו ססק פברגאס בדקה ה-32, סאנטי קסורלה בדקה ה-79 וחואן מאטה הצעיר בדקה ה-90.

בוסניה - טורקיה 1:1

המשחק החם של הערב נערך בבוסניה, לשם הגיעה טורקיה הלחוצה שלא רצתה לראות את חלום המונדיאל בורח לה מהידיים. ואכן המשחק היה לוהט. שבעה כרטיסים צהובים נשלפו, ופאתיח טרים, המאמן הטורקי, לא שלט בעצביו והורחק משדה המשחק. אמרה בלזוגלו דחק את הראשון לטורקים בדקה הרביעית, אבל סיאד סאליחוביץ' ירה כדור חופשי מ-20 מטרים היישר לרשת של וולקן דמירל וקבע שוויון בדקה ה-25. תוצאת התיקו משאירה את הסטטוס קוו בבית ומשמעותה שבוסניה תסיים במקום השני אם תנצח באסטוניה במשחק הבא.

ארמניה - בלגיה 1:2

ניצחון ראשון לארמנים בקמפיין על בלגיה האומללה, שמחכה להגעתו של דיק אדבוקאט בינואר. הובאנס גוהריאן כבש את הראשון בדקה ה-22 וסרגיס הובספיאן הכפיל בדקה ה-51. דניאל ואן בויטן צימק בתוספת הזמן, אבל לא מנע את ההפסד המביש. חלוץ מכבי תל אביב, איליה יברויאן, נכנס כמחליף במקום כובש השער הראשון וספג כרטיס צהוב.

בית 6

אנגליה - קרואטיה 1:5

"זה לא רק משחק שיכול להבטיח את המקום במונדיאל, אלא גם הזדמנות לסגור עסק לא פתור", כך אמר לפני המשחק סטיבן ג'רארד, והעביר היטב את התחושות באנגליה. הרצון לנקמה על אותו 3:2 מפורסם שמנע מסטיב מקלארן ושחקניו עלייה ליורו. נבחרת שלושת האריות עלתה לדרוס ולא ריחמה על הקרואטי האומללים. אנגליה מבטיחה את מקומה במונדיאל עם ניצחון גדול ומתוק על היריבה המרה, שהעמיד באור מגוחך את ההצהרות הלוחמניות של סלאבן ביליץ'.

אחרי שמונה דקות בלבד הכשיל יוסיפ סימוניץ' את ארון לנון ברחבה ופרנק למפארד הפך את הפנדל ל-0:1 לאנגלים. הבליץ נמשך וסטיבן ג'רארד נגח את השני לאחר בישול של לנון. במחצית השנייה, השלימו קשרי צ'לסי וליברפול צמדים. תחילה נגח למפארד פנימה לאחר בישול של גלן ג'ונסון בדקה ה-59. שבע דקות מאוחר יותר היה ג'רארד הנפלא שסיים וקבע 0:4. אדוארדו צימק לפני שהגיע הרגע המביך של המשחק. השוער האורח, ודראן רונייה, פספס כדור פשוט שנמסר אליו ו-ווין רוני דחק פנימה מול השער החשוף.

בלארוס - אוקראינה 0:0

ביום שבת החזיקו באוקראינה אצבעות לבלארוס ולא קיבלו את מבוקשם, והערב, זרו הבלארוסים, חסרי העניין בבית, עוד מלח על הפצעים של אוקראינה עם 0:0 במשחק במינסק. כתוצאה מהנקודה, אוקראינה הסתבכה בתמונת הבית ותזדקק לניצחון ביתי על אנגליה בחודש הבא על מנת לשמור על הסיכויים להעפיל למשחקי ההצלבה.

אנדורה - קזחסטן 3:1
לקזחסטן: סרגיי חיז'ניצ'נקו (14 ,34), אזאט נורגלייב (28). לאנדורה: אוסקר סוניז'י (69)

בית 7

סרביה - צרפת 1:1

כשהיא בפיגור ארבע נקודות מסרביה ומצב הרוח במדינה רחוק מלהיות מרומם, צרפת נמצאת בלחץ אטומי, כהרגלה בתקופת ריימונד דומנק. הטריקולור איבדו כבר בדקה ה-10 את השוער הוגו לוריס, שהכשיל ברחבה את מילאן יובאנוביץ' והורחק. ננאד מיליאש דייק מהנקודה הלבנה. המשחק התנהל בקצב מסחרר וכשנראה שסרביה עומדת לדרוס את צרפת, הגיע שער שוויון של תיירי הנרי, האיש שכינה את מאמנו ריימונד דומנק כ"משעמם" וחשף קרע חמור ואי אמון בין שחקני הנבחרת למאמנם. אותו הנרי הוא זה שהציל את דומנק מעוד הפסד ועוד גל של ביקורות. ב-10 שחקנים, צרפת הציגה משחק הירואי ולא הייתה רחוקה משער ניצחון בהתקפות מתפרצות. בסיום, ולאור התוצאה מרומניה, יכולות שתי הנבחרות להיות מרוצות. סרביה זקוקה לניצחון ביתי על רומניה כדי עלולת למונדיאל. צרפת תעשה את העבודה מול איי פארו ותנסה להגיע לדרום אפריקה דרך משחקי ההצלבה.

רומניה - אוסטריה 1:1

התיקו בצרפת עשה חסד עם רומניה, שעדיין לא איבדה סיכוי להגיע לפלייאוף אך כבר החלה בהכנות ל-2012. אחרי שתקעה מקל בגלגלי הטריקולור, רומניה קלקלה גם לאוסטרים את החלומות לגנוב את המקום השני. גיאורגי בוקור, חלוץ פולי טימישוארה, העלה את רומניה ליתרון בדקה ה-54, אבל האוסטרים השיגו שוויון בדקה ה-82 משערו של פרנץ שימר, שחקן רד בול זלצבורג. האוסטרים במקום השלישי בבית ימשיכו לפנטז על משחקי ההצלבה.

איי פארו - ליטא 1:2

גם איי פארו השיגה ניצחון ראשון בקמפיין ועל הדרך הרסה לליטא את הסיכויים הנמוכים לסיים במקום השני בבית. סוני אולסן העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-15. תומאס דנילביצ'יוס איזן בפנדל כעבור שמונה דקות, אבל ארנביורן הנסן הכריע את ההתמודדות עבור הנבחרת של בריאן קר עם שער בדקה ה-35, שסידר ניצחון ראשון לאיי פארו במסגרת מוקדמות המונדיאל מזה שמונה שנים.

בית 8

איטליה - בולגריה 0:2

אחרי שנעזרה בשני שערים עצמיים של קאחה קלאדזה בשבת בגיאורגיה, איטליה הוכיחה שהיא יודעת לכבוש גם בעצמה. הרשת הבולגרית זזה פעמיים בטורינו, ואלופת העולם קרובה קרובה לקבל הזדמנות להגן על תוארה. פאביו גרוסו כבש ראשון כבר בדקה ה-11 לאחר בישול של אנדראה פירלו. וינצ'נזו יאקווינטה כבש מול הקהל הביתי שלו בדקה ה-40, במשחק שהתנהל רובו ככולו בשליטה מוחלטת של האזורי. הבולגרים איבדו כמעט כל סיכוי לסיים במקום השני בבית.

מונטנגרו - קפריסין 1:1
למונטנגרו: מירקו ווצ'יניץ' (57, פנדל). לקפריסין: יואניס אוקאס (64)

בית 9

סקוטלנד - הולנד 1:0

כל סקוטלנד עצרה מלכת בשעת המשחק נגד הולנד כשהשאיפה הייתה בעיקר לנקודה ולא משנה איך היא תגיע. חלק מהשחקנים ומהצוות המקצועי הגדירו את המשחק בימים האחרונים כ"חשוב בקריירה" שלהם, ובצפון הממלכה ידעו כולם שתיקו ומעלה יבטיח את המקום השני. אחרי מחצית דו צדדית בה כל נבחרת בעטה לקורה, טעות חמורה של דייויד וויר, שלא הסתדר עם כדור ארוך, הובילה לשער של אלג'רו אליה בדקה ה-82. אליה כבש 10 דקות אחרי שהחליף את אריאן רובן בשער אכזר מבחינת הסקוטים, ששוב לא יהיו במונדיאל.

נורבגיה - מקדוניה 1:2

הנורבגים ידעו שבזכות יחס שערים עדיף, הפסד של סקוטלנד במשחק המקביל וניצחון ביתי שלהם, יעניק להם את המקום השני, עשו את העבודה באוסלו וקיבלו את הבשורות הטובות מגלאזגו. כעת, תצטרך נורבגיה לחכות לשני המחזורים האחרונים כדי לדעת האם 10 הנקודות שלה יספיקו לעלות להצלבה. כזכור, הסגנית הגרועה מבין תשע הסגניות לא מעפילה לשלב הפלייאוף. תורסטן הלסטאד ניצל טעות איומה של שוער מקדוניה וכבש מקרוב בדקה התשיעית. ג'ון ארנה ריסה הפציץ כדור חופשי מזווית קשה וקבע 0:2 בדקה ה-26. מיודענו בובאן גרנצ'רוב צימק בדקה ה-79.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully