וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל-צ'ילה: רוקדים הכוכבים

יכולת מבריקה של רוביניו ולואיס פביאנו הוליכה את ברזיל ל-0:3 בצ'ילה ולמקום השני בבית. דונגה: "אזרחי ברזיל יכולים להיות מרוצים"

אחרי שהובס על ידי ארגנטינה בחצי גמר האולימפיאדה והשיג תוצאות לא משכנעות במוקדמות המונדיאל, דונגה עמד בקו האש של עשרות מיליוני ברזילאים מתוסכלים. הלילה (בין ראשון לשני) כבר זכה המאמן למנת חמצן קטנה אחרי שברזיל ניצחה את צ'ילה 0:3 באסטדיו נסיונאל בסנטיאגו, מול עשרות אלפי צ'יליאנים שיצרו אווירה פרטיזנית ביציעים.

את הפרחים צריך המאמן המושמץ להעניק לרוביניו ולואיס פביאנו, שמלבד השערים שכבשו, נטלו את כל העומס ההתקפי על כתפיהם והניעו את החוד של נבחרת ברזילאית אפורה, שלמרות התוצאה הייתה פחות טובה מיריבתה, אבל הצליחה לנצח בזכות היכולת הפנטסטית של הצמד.

צ'ילה הציגה משחק סופר התקפי, שמאפיין כל כך את מאמנה הארגנטינאי מרסלו ביילסה, אבל חשפה פעם אחר פעם את החלק האחורי שלה. כשברזיל יצאה למתפרצות מוצלחות, השחקנים שלה מצאו את עצמם במצבים קורצים ורק החלטות רעות בנגיעה האחרונה מנעה מהם שערים נוספים.

הקצב המהיר נמשך לאורך כל המשחק, כשהלה רוחה מציגה בצד אחד את הומברטו סואזו, מאתי פרננדז ובעיקר את אלכסיס סאנצ'ז ובצד השני ברזיל כאמור נהנית מההברקות של רוביניו ופביאנו. למרות המשחק הקצבי, האורחים מצאו את הרשת בפעם הראשונה דווקא אחרי כדור חופשי של רונאלדיניו, שבדקה ה-21 הגביה מכ-40 מטרים ומצא את הראש של פביאנו, שנגח ממרכז הרחבה פנימה.

ברזיל חגגה והרשתה לצ'ילה לשלוט במגרש, אבל הגנה היטב ויצאה להתקפות מהירות. בדקה ה-36 אחת כזו הסתיימה כשמרקו אסטרדה פגע בדייגו בתוך הרחבה ואיפשר לרונאלדיניו לכבוש את השני, אלא ששחקן מילאן בעט לא טוב ובראבו הדף לקרן. 9 דקות עברו ושחקני הסלסאו מצאו את השני אחרי ששילוב מוצלח נוסף בין פביאנו לרוביניו הסתיים בבעיטה של האחרון מ-15 מטרים לפינה הימנית של בראבו.

המחצית השנייה נפתחה בסימן לא טוב מבחינת האורחים אחרי שבדקה ה-47 ספג קלבר צהוב שני והורחק. צ'ילה התחילה לטייל בתוך הרחבה, אבל המשיכה להחמיץ ובדקה ה-62 איבדה כל סיכוי ממשי לשוב למשחק אחרי שכניסה חריפה של חורחה ואלדיביה המחליף הסתיימה בכרטיס אדום ישיר ושתי הנבחרות נותרו ב-10 שחקנים כל אחת. פביאנו עוד החמיץ פעמיים במצבים של אחד על אחד מול השוער, אבל בדקה ה-81 התגבר על שחקן יריב בתוך הרחבה וכבש את השני שלו במשחק.

צ'ילה התמקמה ערב המחזור במקום הרביעי, אבל פגשה את ברזיל וכמעט כרגיל התרסקה מולה. דונגה התייצב למשחק עם מאזן של שלושה ניצחונות משלושה משחקים נגד צ'ילה ועם יחס שערים של 1:13 ושיפר את המאזן בגדול. הפרס של הנבחרת האורחת הגיע בדמות עליה למקום השני בבית הדרום אמריקאי, לפני ארגנטינה בזכות יחס שערים עדיף. צ'ילה נשרה למקום השישי.

"אזרחי ברזיל מרוצים"

הקלה גדולה השתחררה בקרב הנבחרת הברזילאית, ומאיש אחד באופן ספציפי - מאמן הנבחרת, דונגה. הברזילאי הצעיר, שזכה לביקורות רבות במשך השנה האחרונה, רובן מוצדקות, ידע כי כל דבר פחות מנצחון במשחק הזה עשוי להביא לפיטוריו. אי לכך, מעבר לשמחה על הניצחון, היה נשמע המאמן הרבה יותר רגוע אחרי המשחק.

"שיחקנו נגד יריב קשוח, אבל השחקנים שלנו הראו כי הם מוכנים. פיזית, היינו עדיפים", אמר דונגה אחרי המשחק. "זה לא היה המשחק הטוב ביותר שלנו, אבל אי אפשר תמיד לשחק מושלם. אני חושב שאזרחי ברזיל מרוצים היום". מאמן הנבחרת, שספג ביקורות רבות על סגנונו ההגנתי בתקופה האחרונה, ידע לאן לכוון את המשפט הבא: "בכל משחק יש לנו שלוש מחויבויות: לנצח, לתת הופעה טובה, ולהבקיע כמה שיותר שערים. אנחנו הנבחרת היחידה בעולם שצריכה לעשות את כל השלוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully