וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד - נורבגיה: "נצטרך נס כדי לנצח"

הסקנדינבים חולמים על גמר ראשון, אבל האלופה המכהנת דרוכה. לופטגי מתלבט בין רודריגו למוראטה (ש', 18:30, ס'1)

אחרי שנהנתה ממאזן מושלם בשלב הבתים, אלופת אירופה המהכנת לנבחרות צעירות, הלה רוחיטה, נבחרת ספרד, תתייצב מחר (שבת, 18:30, ספורט 1 ו-HD) למשחק חצי גמר אליפות אירופה שייערך באצטדיון בנתניה מול נבחרת נורבגיה, אולי המפתיעה הגדולה ביותר של שלב הבתים, שניצחה את אנגליה והייתה רחוקה שניות מזכייה במקום הראשון בבית א'.

משחקי היורו משודרים בספורט 1 וספורט 2

חלוץ נבחרת ספרד אלברו מוראטה חוגג. רויטרס
בינתיים אף אחד לא עוצר אותו. מוראטה/רויטרס

מספרים וטריוויה:

* זה יהיה המפגש הרשמי הרביעי בין שתי הנבחרות. ספרד ניצחה בכל שלושת המפגשים הקודמים ויחס השערים עומד על 1:8 מוחץ לטובתה.

* במאי 1998 שתי הנבחרות נפגשו בבוקרשט, גם אז במעמד חצי גמר הטורניר. שער של ויקטור בדקה ה-94 קבע 0:1 לספרדים בהארכה. הספרדים המשיכו לניצחון על יוון בגמר וזכייה בטורניר.

* בנובמבר 1999 נערכו שני מפגשים בפלייאוף העלייה: הלה רוחיטה מחצה את הסקנדינבים עם 1:3 באוסלו ו-0:4 בגומלין. בין הכובשים לספרד במשחק הראשון: צ'אבי הרננדס. את השער הבודד של הנבחרת הצעירה של נורבגיה מול ספרד בכל הזמנים כבש ג'ון קארו.

* במרץ האחרון, במשחק ידידות, ספרד מחצה את הנורבגים עם 2:5. כריסטיאן טייו (צמד), רודריגו, סרחיו קנאלס וג'ונתן טויאס כבשו לספרד. הבארד נילסן ופלאמור קסטארטי לנורבגיה.

* ספרד לא נוצחה בכל 24 המשחקים הרשמיים האחרונים שלה, רצף שכולל 22 ניצחונות.

* היא גם הנבחרת היחידה שלא הוציאה כדור מהרשת לכל אורך שלב הבתים. למעשה, השער האחרון שספגה באליפות אירופה לנבחרות צעירות היה בחצי הגמר ב-2011 מול בלארוס. מאז עברו 442 דקות של כדורגל.

* מלך שערי הטורניר עד כה, אלברו מוראטה, מגיע מספרד והוא מצא את הרשת שלוש פעמים, למרות שבשני משחקים נכנס כמחליף במחצית השנייה.

* בשש הופעות קודמות בחצי גמר אליפות אירופה, ספרד צברה חמישה ניצחונות.

*נורבגיה מעולם לא הייתה בגמר אליפות אירופה. באף קבוצת גיל.

ג'ון קארו חלוץ נורבגי. GettyImages
מישהו מהנורבגים יצטרף אליו? קארו/GettyImages

מפתחות והכנות:

ספרד:

ספרד נראית כמו המועמדת המובילה לזכות בטורניר ולהגן על התואר שלה. אחרי שני משחקים פחות מרשימים וניצחונות דרמטיים בזכות הסופר סאב אלברו מוראטה, הלה רוחיטה הביסה את הרכב המחליפים של הולנד 0:3 במשחק האחרון של שלב הבתים וצברה ביטחון. איגנסיו קמאצ'ו, שנפצע ונטש מול היונג אורניה, צפוי להיות כשיר.

בספרד מנסים להשאיר את השחקנים שלהם מרוכזים, למרות שחצי אירופה רודפת אחרי לא מעט מהם בימים אלה. ההתלבטות הגדולה של המאמן ג'ולן לופטגי היא בחוד, בין רודריגו למוראטה.

נורבגיה:

בתור ההפתעה, הנורבגים מגיעים אל חצי הגמר עם הכי פחות לחץ מבין ארבע המשתתפות. הנבחרת נסעה לטייל בגדה המערבית ובירושלים ועל חוף הים בתל אביב. המאמן טור אולה סקולרוד נהנה מסגל מלא ורבים משחקניו אף זכו למנוחה ב-1:1 מול איטליה במחזור האחרון של שלב הבתים.

בנורבגיה יודעים: "אנחנו צריכים נס כדי לנצח את המשחק הזה" ומתכננים מערך 4:5:1 עם הרבה מאוד קשיחות מצד החמישייה המרכזית, שתנסה למנוע מהספרדים להחזיק בכדור ללא הרף, כפי שעשו במשחקיהם הקודמים בטורניר.

מאמן נבחרת נורבגיה הצעירה טור אולה סקולרוד, יורו 2013. מגד גוזני
חייב לשבש את המשחק הספרדי הטיפוסי. סקולרוד/מגד גוזני

שימו לב ל... אסייר יראמנדי

אם תהיתם איך ריאל סוסיאדד סיימה את העונה בלה ליגה עם המקום הרביעי והכרטיס לליגת האלופות, את התשובה תוכלו למצוא בין היתר אצל איארמנדי. הקשר האחורי היה מדהים בביקור הקודם של ספרד באצטדיון בנתניה, הניצחון על גרמניה. הוא כמעט לא מאבד כדורים, כמעט לא טועה במסירות או בשיקול הדעת ובגדול, מזכיר את הכוכבים של הנבחרת הבוגרת. אל תפספסו אותו.

הרכבים משוערים:

ספרד: דויד דה חאה, מרטין מונטויה, מארק ברטרה, איניגו מרטינס, אלברטו מורנו, קוקה, אסייר יראמנדי, טיאגו אלקנטרה, איסקו, טייו, רודריגו (אלברו מוראטה).

נורבגיה: אוריאן נילנד, עומאר אלעבדלאווי, פרדריק סמב ברגה, סטפן סטרנדברג, מרטין לינס, מגנוס אייקרם, סטפן יוהאנסן, אנדרס קונראדסן, יאן אריק דה לנליי, מרקוס פדרסן, ג'ו אינגה ברגט.

שחקן נבחרת ספרד הצעירה אסייר יראמנדי. Ian Walton, GettyImages
איזה שחקן ענק. יראמנדי/GettyImages, Ian Walton

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully