וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעס בהולנד: אמרו שאין כרטיסים אבל האצטדיונים ריקים

מחדל: מאות אוהדי הולנד לא הצליחו להשיג כרטיסים למשחקים. בהתאחדות ההולנדית ובשגרירות זעמו: "לא שמענו על דבר כזה"

בקרב אוהדי נבחרת הולנד הצעירה נרשם כעס עצום על מארגני יורו 2013 ועל ההתאחדות לכדורגל בכל הנוגע לרכישת כרטיסים למשחקים באליפות אירופה לנבחרות צעירות. אומנם במשחק הערב (ראשון) מול רוסיה, בגלל גודלו של אצטדיון טדי, לא צפויות לאוהדים ההולנדים בעיות להשיג כרטיסים על מנת לתמוך בקבוצתם בטורניר, אבל מתברר שרבים מהם נתקלו בימים האחרונים בלא מעט בעיות.

נבחרת הולנד הצעירה חוגגת שער. ברני ארדוב
מאות רוצים לראות אותם, הפספוס כולו שלנו. הולנד/ברני ארדוב

כידוע, ההתאחדות לכדורגל, שרצתה לשווק את היורו, חילקה כרטיסים רבים לספונסרים ובנקים, במטרה למשוך אנשים במבצעים. הבעיה: הפתרון הזה לא ממש צלח, ולמרות כמות יפה של אוהדים ברוב משחקי הטורניר, עדיין נרשמו קרחות גדולות. הדבר הכעיס מאוד אוהדים רבים שרצו להגיע למשחק, אך לא עשו זאת בטענה שהמשחקים "סולד אאוט" – ואין כרטיסים לאירוע.

לפחות 600 אוהדים הולנדים שגרים בישראל רצו להגיע למשחק מול גרמניה במושבה, כך נטען, ולא הגיעו שנמסר להם שאזלו הכרטיסים. ואז, בטלוויזיה, הם ראו את הקרחות, והתאכזבו. מספר אוהדים כן הגיעו לאצטדיון, ונדהמו לגלות שנערכה מכירת כרטיסים בסביבת האצטדיון, על אף שאמרו להם בהתאחדות לכדורגל שלא להגיע – כי לא יימכרו כרטיסים. כעשרה אוהדים נלחצו מהיעדר הכרטיסים, וכמה ימים לפני המשחק רכשו מקומות בתא צפייה – במחיר כולל של 3,000 שקל. כשהם הגיעו למגרש הם נדהמו מהכיסאות הריקים ליד הגוש המעודד. הם זעמו על כך ששילמו פי 6 לכרטיס רק כדי להיות מבודדים.

מי שמרכז את עניין הכרטיסים עבור ההולנדים הוא מתיו ריינדרס, מראשי "דאץ' פורום", הקהילה ההולנדית בישראל וארגון האוהדים ההולנדים בישראל. "למשחק מול ספרד, למשל, הודיעו שאין כרטיסים", אמר ריינדרס לוואלה! ספורט. "אנחנו מנסים דרך ההתאחדות, ולא מספקים תשובות שם, ומנסים דרך משרדי הכרטיסים, שאומרים שאין כרטיסים. בסוף בטח שוב יתברר שאלפי כרטיסים הועברו לספונסרים, והאוהדים ההולנדים שירצו לבוא ולתמוך בנבחרת שלהם, לא יוכלו להגיע".

אוהדי נבחרת הולנד. רויטרס
רק רוצים לבוא לעודד, אבל פוחדים. אוהדי הולנד/רויטרס

הבעיה ההולנדית נובעת אולי מהטיימינג. בהתאחדות, כך אומרים, רצו להיפטר מכמה שיותר כרטיסים בהקדם האפשרי, על מנת להבטיח קהל מירבי במשחקי היורו. בנקודה זו אכן נרשמה הצלחה.

אבל אם שלב הבתים עוד נתון לוויכוח, מה נאמר על חצי הגמר והגמר? "אחרי הניצחון על גרמניה, מאות אוהדים הולנדים התלהבו והחליטו לבוא לישראל לקראת השלבים המכריעים", אומר ריינדרס. "אך נדהמנו שגם לחצי הגמר ולגמר אין כרטיסים. האוהדים ההולנדים מלווים את הנבחרות שלהם בכל טורניר. הם מעולם לא שמעו על טורניר שלא שומר כרטיסים לנבחרות שהעפילו לשלבים המכריעים. ההתאחדות אולי עשתה טוב בכך שניסתה לשווק את כל הכרטיסים מראש, אבל מה עם הקהל של הנבחרות עצמן?".

המצב כרגע בעייתי במיוחד. לפי ריינדרס, אוהדים רבים תקועים בהולנד ומפחדים להזמין כרטיס טיסה מבלי לדעת שיחכה להם כרטיס למשחק בישראל. יתרה מכך – חברי הנהלה, מאמנים וספונסרים מאייאקס ומפיינורד יצרו קשר עם ריינדרס במטרה להגיע למשחקים. גם הם נענו באותה התשובה – אין כרטיסים. כשגורם בכיר המעורה בנושא התקשר למארגני הטורניר והטיח בהם את העובדה שלא יכול להיות שלא שמרו כרטיסים לנבחרות שיעפילו לחצי הגמר, הוא נדהם לשמוע את התשובה: "האמת, אתה צודק. זה נשמע הגיוני מה שאתה אומר, אבל הורו לנו למכור את כל הכרטיסים כמה שיותר מהר. לא חשבנו על זה בכלל".

הנושא עלה רמה, ונידון בהתאחדות ההולנדית וגם בשגרירות הולנד בישראל. בהתאחדות ההולנדית זועמים על דרך הטיפול של מארגני הטורניר במצב, והבטיחו לקהילת אוהדי הולנד שיעשו הכול על מנת לפתור את המצב.

ההולנדים כועסים גם על נגישות מארגני הטורניר. "קשה אפילו להשיג אנשים שיכולים לעזור לנו", מסכם ריינדרס בייאוש. "אני מבין שבהתאחדות עסוקים, אבל חייבים למצוא פתרון למצב, ומהר. האוהדים שלנו יוסיפו הרבה צבע ליורו הזה, וכרגע פשוט לא נותנים להם. חבל".

מנהל הטורניר, רונן הרשקו, סירב להגיב והפנה אותנו להתאחדות לכדורגל.

תגובת דוברת ההתאחדות לכדורגל, מיכל גרונדלנד: ?בדיעבד ידוע לנו על המקומות הפנויים שנראו באצטדיון ואנו מצרים על כך אך, חשוב להבין שלא היו כרטיסים פנויים למכירה שכן כל הכרטיסים למשחק זה יצאו החוצה ואנו משערים שייתכן והיו ספונסרים או משתפי פעולה אחרים שלא ניצלו את הכרטיס שלהם. מבחינתנו, לא היו כרטיסים למכירה. לגבי שני חצאי הגמר – ההתאחדות ההולנדית מקבלת 167 כרטיסים לכל אחד ממשחקי ההכרעה - מאופ"א?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully