וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דזמונד טוטו פנה לאופ"א נגד קיום היורו בישראל

הארכיבישוף, חתן פרס נובל לשלום בעבר, כתב: "אנו קוראים להעברת הטורניר מישראל בשל האפלייה כלפי הפלסטינאים"

יורו 2013 לנבחרות צעירות אמור לצאת לדרך בישראל בעוד קצת יותר משבוע בלבד, אבל זה לא מפריע למחאות ברחבי העולם נגד קיום הטורניר בארץ הקודש להמשיך במלוא הכוח.

המצטרף הטרי לרשימת האישים שכבר הביעו את מחאתם כנגד קיום היורו בישראל הוא הארכיבישוף המפורסם דזמונד טוטו. הדרום אפריקאי, שנודע במלחמתו ארוכת השנים באפרטהייד במדינתו ואף זכה בפרס נובל לשלום ב-1984, פנה לאופ"א בבקשה לקחת את אירוח הטורניר מישראל בשל יחסה לספורט הפלסטינאי.

דזמונד טוטו. Michelly Rall, GettyImages
באופ"א לא התרגשו מהבקשה שלו. טוטו/GettyImages, Michelly Rall

התאחדות הכדורגל האירופית, שאחראית על ארגון הטורניר, דחתה באופן צפוי את מכתבו של טוטו, אותו הוא העביר גם לעיתון ה"גארדיאן" הלונדוני. על המכתב היה חתום גם שחקנה הבינלאומי של מאלי, פרדריק קאנוטה, שבעבר כבר הביע את תמיכתו בפלסטינאים במספר מקרים.

במכתב של טוטו נכתב בין היתר: "בקונגרס אופ"א, הנציגים הנוכחים הגיעו להסכמות חדשות בדבר הטיפול בגזענות והודיעו שיילחמו בה בכל הכוח. לכן, אנחנו חושבים שזה מדהים שאותו ארגון ממש מראה חוסר רגישות משווע כלפי האפלייה ממנה סובלים הספורטאים והנשים הפלסטינאים מצד ישראל. אנו קוראים לאופ"א, גם בשלב מאוחר שכזה, לקחת מישראל את קיום הטורניר".

בשבוע שעבר, במהלך קונגרס אופ"א שנערך בלונדון לפני גמר ליגת האלופות, פעילים פרו-פלסטינאים פרצו אל הפגישות וניסו להפריע לקיומן, אך הוצאו על ידי המאבטחים. מזכ"ל אופ"א ג'יאני אינפנטינו הבטיח במהלך הקונגרס כי אופ"א לא שוקלת להזיז את הטורניר מישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully