וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריחים את הסוף

7.5.2011 / 23:49

לפי הפרצופים המיואשים בהפועל ת"א, נדמה שבקבוצה מחכים רק לדבר אחד: שהעונה הזאת כבר תיגמר. שלום תקווה מסביר מה גרם לאדומים שוב למעוד

אומנם זה עוד לא רשמי, ולהפועל תל אביב יש עוד סיכוי תאורטי לזכות השנה באליפות, אבל כנראה שהערב (שבת) זה נחתם סופית: מכבי חיפה תוכתר כאלופה לעונת 2010/11. בכושר הנוכחי של שתי הקבוצות, לא נראה שהפועל תל אביב תוכל להדביק את פער הארבע נקודות. לא רק שהפועל נראית חלשה וחסרת יציבות, הפעם גם חיפה נראית חזקה ונחושה. הפעם היא לא תמעד במחזור האחרון.

ידענו שהשנה בפלייאוף העליון יצפו לקבוצות משחקים קשים, והיום קיבלנו לכך הוכחה נוספת. מכבי נתניה הנפלאה הביכה את הפועל תל אביב, אבל האשמה היא בעיקר של האדומים. משום מה, השחקנים של אלי גוטמן התחילו לשחק רק אחרי שספגו את השער הראשון. אומנם היו להם 20 דקות של בליץ מרשים, ובמהלכן הם נראו כמו הפועל הטובה שיודעת להפעיל לחץ בחלק ההתקפי שלה, אבל עדיין רואים שהקבוצה לא מספיק נחושה, ולא מספיק מרוכזת. אותי תמיד לימדו שקודם ספורטאי צריך לעשות את העבודה שלו, ורק אחר כך להסתכל לצדדים, אבל כנראה שבמתחם חודורוב התייחסו השבוע יותר מדי למשחק של מכבי תל אביב, ופחות מדי בבעיות של עצמם. זה עלה להם ביוקר.

להפועל תל אביב לא חסר רק ריכוז, חסרה לה בעיקר תשוקה. התחושה היא שמצב הרוח בקבוצה לא מספיק חיובי, שהשחקנים לא מחייכים, שהצוות המקצועי לחוץ, ושהאווירה לא נעימה. בסיום המשחק אלי גוטמן אמר ש"בסוף העונה אגיד את כל מה שיש לי להגיד", וניכר עליו שיש לו בטן מלאה על ההתנהלות של הקבוצה שלו העונה. התסכול של גוטמן מרמז במעט על שורה ארוכה של דברים שקורים מתחת לפני השטח. התחושה היא שגם ההנהלה, גם השחקנים וגם הצוות המקצועי רוצים היום רק דבר אחד: שהעונה הזאת כבר תיגמר.

שחר מול העולם

הפועל תל אביב ומכבי חיפה הן עדיין שתי הקבוצות הטובות בארץ מבחינה מקצועית, אבל ההבדלים ביניהן מהותיים. בחיפה יש את יעקב שחר, ששומר על היציבות של המערכת. בהפועל, לעומת זאת, אף אחד לא יודע מה קורה. ההנהלה לא מקבלת החלטות, המאמן לא יודע את מעמדו, השחקנים כבר מתכננים את העזיבה בקיץ, ולכולם יש סוגים שונים של תסכולים. בחיפה אין שערוריות, יש היררכיה, יש סדר, ובסופו של דבר אלו הדברים שצפויים להעניק לה את האליפות: הביחד, השקט, הרוגע, הביטחון.

כדי להמחיש את הבעיות של הפועל, צריך היה לראות את ההתנהלות שלה מול מכבי נתניה. לא יכול להיות שבמשחק כל כך חשוב, שאמור להכריע את האליפות, שחקני הפועל תל אביב ירוצו פחות על המגרש מאשר שחקני מכבי נתניה, שכביכול אין להם על מה להילחם. כמובן שלנתניה מגיעות כל המחמאות - לא רק על המשחק הספורטיבי, אלא גם על קבוצה צנועה, שתוקפת עם שישה שחקנים ומגינה עם שמונה תשעה שחקנים – אבל הפועל פשוט נראתה שבעה, מיואשת ועייפה.

חיפה, לעומת זאת, עלתה מלאת נחישות למשחק מול מכבי תל אביב. רואים שהקבוצה מלאה בביטחון – כשהשחקנים רצו, השקיעו ונלחמו על כל כדור. אין טעם לדבר על ויתור של מכבי תל אביב על המשחק, הם פשוט לא היו מסוגלים מול הלחץ שהפעילה חיפה, ולא הצליחו להתמודד מול הסגירה של בוקולי ויאיא במרכז המגרש. למכבי תל אביב לא היה שום סיכוי, ונדמה שגם להפועל אין סיכוי: מכבי חיפה נחושה, מלאת מוטיבציה, ובעיקר מלאת תשוקה לקחת את הפסגה, ולהחזיר לעצמה את התואר שאיבדה בשנה שעברה. הפעם גם הקיזוז לא יעצור אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully