וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימרו נכשל בבדיקת סמים, מקומו באולימפיאדה בסכנה

4.6.2012 / 17:15

רץ המרתון נמצא בסכנת השעייה לקראת לונדון, הבדיקה השנייה תכריע. זימרו: "בטוח שהנסיבות לא ימנעו ממני לייצג את ישראל"

רץ המרתון זוהר זימרו, שהיה האתלט הישראלי הראשון שהבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בלונדון, נמצא כעת בסכנת השעייה בגלל חשד לשימוש בחומרים אסורים. מסתבר שלאחרונה הגיעה בדיקה לא תקינה שממצאיה העלו חשד לשימוש של זימרו בחומרים אסורים. כעת ממתינים בוועדה למניעת סמים בספורט ובוועד האולימפי לתוצאת הבדיקה השנייה. במידה שהתוצאות יהיו תואמות, זימרו יושעה מן הסתם ולא יוכל להשתתף במשחקים האולימפיים. חשוב לציין כי יתכן שלא תהיה התאמה, ומדובר במקרים הגיוניים בבדיקות לאיתור חומרים אסורים.

מדובר בבדיקת סמים שנערכה לזימרו על ידי הוועדה הישראלית למניעת סמים בספורט. הבדיקה נערכה באיזור סוף אפריל-תחילת מאי. החומר החשוד שנמצא בבדיקה הוא חומר תרופתי שמשתמשים בו באינהלציות לחולי אסטמה, ואסור לשימוש לפי פקודת החומרים האסורים.

זוהר זימרו קבע בשנה שעברה זמן של 2:14:28 שעות שסידר לו את המקום בלונדון 2012. השנה הוא הוכיח שהוא בכושר כשניצח במרתון טבריה בזמן לא רחוק מזה, ואת החודשים האחרונים הוא העביר במחנות אימונים באתיופיה, ובתחרויות בארץ.

זימרו מסר בתגובה כי הוא סובל מתסמינים אסמטיים מזה שנים. ריכוז נמוך של טרבוטלין שנמצא במכשיר אינהלציה בו עשה שימוש עקב התקף אסמטי ממנו סבל בסמוך למועד הבדיקה הוחדר לגופו, וזאת מבלי שידע אודות הימצאותו של החומר שם. "תמיד ראיתי בתחרות הוגנת ונקייה נר לרגליי ואני בטוח שהנסיבות שהביאו לתוצאות הבדיקה לא ימנעו ממני מלייצג את ישראל במשחקים האולמפיים".

באיגוד האתלטיקה אישרו שהגיעה בדיקה חשודה שביצע זוהר זימרו, ומסרו שהנושא בבדיקה ובטיפול. תגובת איגוד האתלטיקה: "נושא הבדיקות למציאת חומרים אסורים בקרב ספורטאים במדינת ישראל נתון בלעדית בידי הוועדה למניעת סימום בספורט בניהולו של ד"ר ז'ק אשרוב. איגוד האתלטיקה ימתין לממצאים הסופיים והמלאים של הוועדה ורק אז יוכל להתייחס לעניין".

ד"ר ז'ק אשרוב, יו"ר הוועדה למניעת סמים בספורט הדגיש: "אנחנו עדיין בגדר של חשד. הבדיקה עוד לא הושלמה. המעבדה פתחה את בקבוקון A ועל זה יש תשובה, אבל כעת צריך לחכות לפתיחת בקבוקון B ואם התוצאה שלו תהיה שלילית, כל הבדיקה תהיה שלילית".

את תגובתו של זוהר זימרו לא ניתן להשיג עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully