וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית בקריירה: לי קורזיץ אלופת העולם

28.3.2012 / 12:06

הישג מדהים לגולשת הניל פרייד, שניצלה את ביטול שיוט המדליות כדי לשמור על המקום הראשון ולזכות באליפות בקאדיס

הקאמבק האדיר של לי קורזיץ בענף השייט ממשיך לפעום בעוצמה רבה: לי קורזיץ זכתה היום (רביעי) בפעם השלישית בקריירה באליפות העולם בשייט. מעט מאוד ספורטאים זוכים לכבוד להפוך למספר 1 בעולם, וקורזיץ, שזכתה באליפות האחרונה לפני שלושה חודשים בלבד, עשתה זאת שוב כשהיא בעמדה מצוינת לחזור עם מדליה אולימפית הקיץ בלונדון.

קורזיץ, שהחמיצה את אליפות אירופה האחרונה, כלל לא הופיעה לשיוט המדליות שאמור היה להיערך היום בקאדיס, ספרד בשל עוצמת הרוחות החזקה שלא איפשרה לגולשים לצאת אל הים. הגולשת הישראלית השיגה תוצאות מצוינות במהלך השבוע האחרון בשיוטים שלה, כשסיימה בארבעה שיוטים במקום הראשון ושלושה נוספים במקום השני. היא הקדימה בדירוג את זופיה קלפאקה הפולניה ואלסנדרה סנסיני האיטלקיה.

הקרן לספורטאים מצטיינים, המנוהלת על ידי הוועד האולימפי בישראל, כבר הודיעה כי תעניק לקורזיץ מענק מיוחד על זכייה במדליה באליפות העולם. קורזיץ צפויה לקבל מענק בסך 100 אלף שקלים ומאמנה יקבל כמחצית הסכום. הסכום הזה מצטרף למענק הכספי בסך 45 אלף שקלים שקיבלה הגולשת במסגרת פרסי שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים לשנת 2011.

לי קורזיץ עם מדליית הזהב באליפות העולם. איגוד השייט, ספק 500
ממשיכה להדהים. לי קורזיץ עם מדליית הזהב/ספק 500, איגוד השייט

חגיגה מאולתרת עם החברות, שרת הספורט צלצלה לברך

כאמור, זו הפעם השלישית בקריירה של קורזיץ שבה היא זוכה באליפות העולם. בפעם הראשונה היא הייתה בת 19, והדגם היה המיסטרל שהוחלף על ידי הניל פרייד אחרי המשחקים האולימפיים ב-2004. בפעם השנייה, בחודש דצמבר האחרון, הדהימה קורזיץ כשזכתה פעם נוספת באליפות העולם בפרת' כששמרה על מקומה הראשון בשיוט המדליות, והפכה לספורטאית הישראלית הראשונה שזכתה בשתי אליפויות עולם בענפים אולימפיים. הישג נכבד נוסף של הגולשת הוא הזכייה במדליית ארד בשנה שעברה בתחרות גביע העולם בווימות', האתר שיארח את התחרויות בלונדון, כשב-2011 היא גם זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה.

לי קורזיץ עצמה אמרה לאחר הזכייה: "אני מרגישה גאה שוב לעמוד במקום הכי גבוה בעולם מבחינה ספורטיבית. כיף לי לייצג את המדינה וכיף לי לשמוע את כל האהדה של האנשים מאחורי. רציתי להגיד תודה לכולם ולהתחיל להתרכז במטרה המרכזית שזאת האולימפיאדה".

בן פינקלשטיין, מאמנה של לי קורזיץ, סיפר דקות לאחר ההכרזה: "היום התחיל עם רוח חזקה, אבל היא התחזקה יותר מדי והגיעה לתנאים שבהם אי אפשר לגלוש. אנחנו כרגע מאוד נרגשים, מעכלים את ההישג, ובמקביל אנחנו ממהרים לקפל את כל הציוד שלנו כדי לחזור ארצה כבר היום בערב. לי מתרגשת מאוד, היא עשתה חגיגה מאולתרת עם החברות, אבל אני בטוח שכשנגיע לארץ נחגוג כמו שצריך, ונצליח להוריד את כל הלחץ".

המנהל המקצועי של איגוד השייט גור שטיינברג: "בסך הכל היה שבוע מדהים. תנאי מזג האוויר הקלו מאוד על לי כי ההכנה שלה לאליפות לא הייתה אופטימלית (קורזיץ עברה ניתוח והחמיצה את אליפות אירופה האחרונה, ד"ב). היו תנאים אידיאליים וזה חיפה על הכל. התחרות שלה עצמה הייתה בוגרת, והיא שוב הוכיחה את עצמה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בטוח שכשנגיע לארץ נחגוג כמו שצריך". לי קורזיץ בשיחתה עם השרה לבנת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם השייטת לי קורזיץ ואמר לה: "מזל טוב לי, את מייצגת את עצמך ואת המדינה שלנו בכבוד ובהצלחה. את צ'מפיונית, את הטובה בעולם. אני וכל עם ישראל מחזיקים לך אצבעות שתביאי מדליה גם באולימפיאדת לונדון".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת התקשרה לברך את קורזיץ מיד לאחר זכייתה במדליה: "ברכות, קבעת היום הישג חסר תקדים בספורט הישראלי. הוכחת שניחנת לא רק בכישרון נדיר, אלא גם בכושר התמדה ונחישות יוצאי דופן. את ווינרית ופייטרית אמיתית שמביאה כבוד רב לספורט שלנו פעם אחר פעם. אני גאה בך ומצדיעה לך. עכשיו אנחנו עם הפנים ללונדון, ואני מחזיקה לך אצבעות שגם משם תשובי עם מדליה".

יושב ראש הוועד האולימפי, צבי ורשביאק: "לי הוכיחה שוב שהיא הגולשת הטובה ביותר בעולם, הישג ספורטיבי נדיר לכל הדעות וזאת למרות תקופה בריאותית לא נוחה שעברה עליה לאחרונה. עכשיו המשימה הגדולה שלה היא המשחקים האולימפיים בלונדון ואנו משוכנעים שקורזיץ תחזור כמדליסטית אולימפית. אנו שמחים שהקרנות הכספיות מוסיפות לחשבון הבנק שלה מענק של 100 אלף שקל ולמאמנה בן פינקלישטיין 50 אלף שקל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני המדליסטים בלונדון? קורזיץ מתחבקת עם נמרוד משיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההישגים הבולטים של גולשי הרוח הישראלים באליפויות העולם

עמית ענבר - מדליית כסף באליפות העולם באיטליה 1992

גל פרידמן - מדליית כסף באליפות העולם בחיפה 1996

עמית ענבר - מדליית כסף באליפות העולם באוסטרליה 1997

עמית ענבר - מדליית כסף באליפות העולם בצרפת 1998

גל פרידמן - מדליית זהב באליפות העולם בתאילנד 2002

לי קורזיץ - מדליית זהב באליפות העולם בספרד 2003

שחר צוברי - מדליית ארד באליפות העולם בניו זילנד 2008

נמרוד משיח - מדליית כסף באליפות העולם באנגליה 2009

נמרוד משיח - מדליית ארד באליפות העולם בדנמרק 2010

לי קורזיץ - מדליית זהב באליפות העולם באוסטרליה 2011

נמרוד משיח - מדליית ארד באליפות בעולם באוסטרליה 2011

לי קורזיץ - מדליית זהב באליפות העולם בספרד 2012

קורזיץ נכנסה למועדון מצומצם של הגולשות הטובות בכל הזמנים

התואר של לי קורזיץ היה השלישי שלה בקריירה באליפות העולם. הקודם היה לפני מספר חודשים באוסטרליה והראשון היה בשנת 2003 בדיוק באותו מקום, בחופי קאדיס שבספרד. קורזיץ הצטרפה למועדון מצומצם ומכובד מאוד של כמה מהגולשות הטובות בכל הזמנים. הגולשת הטובה ביותר בהיסטוריה של אליפויות העולם הייתה מוד הרברט הצרפתיה, שזכתה בחמישה תארים באליפויות העולם בשנות התשעים. אלסנדרה סנסיני האיטלקיה, שבגיל 42 עדיין פעילה, זכתה לאורך הקריירה שלה בארבע מדליות זהב באליפויות העולם. ברברה קנדול מניו זילנד בלטה בעשור הקודם וזכתה בשלוש מדליות זהב, כמו גם יורון הורגן הנורבגית. כעת לי קורזיץ השתוותה אל השתיים האחרונות ברשימה של המדליסטיות הבכירות במפעל, שמתקיים מדי שנה.

1. מוד הרברט (צרפת) - 5 מדליות זהב באליפות העולם

2. אלסנדרה סנסיני (איטליה - 4 מדליות באליפות העולם

3. ברברה קנדול (ניו זילנד) - 3 מדליות זהב באליפות העולם

4. יורון הורגן (נורבגיה) - 3 מדליות זהב באליפות העולם

5. לי קורזיץ (ישראל) - 3 מדליות זהב באליפות העולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יזכו למענקים מהוועד האולימפי. קורזיץ עם מאמנה בן פינקלשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

נמרוד משיח מתקרב ללונדון

נמרוד משיח סיים שישי את התחרות, בעקבות ביטול שיוט המדליות, כך שהוא צבר 11 נקודות ויש לו 32 נקודות בשלוש תחרויות. שחר צוברי סיים תשיעי וקיבל שמונה נקודות, כשיש לו בסך הכל 15. בתום התחרות השלישית מבין ארבע שהוגדרו מראש בין שני הגולשים, משיח מוביל ב-17 נקודות ונראה קרוב מאוד להבטחת מקומו כגולש הישראלי בלונדון 2012.

חשוב לזכור כי נותרה עוד תחרות אחת בין השניים, תחרות בסבב גביע העולם שתתקיים במאי במדמבליק שבהולנד. כדי שצוברי יחלוף את פני משיח, הוא יצטרך לזכות לפחות במדליית הכסף בתחרות הזאת, ובמקרה כזה לקוות שמשיח יסיים במקום התשיעי ומטה. בכל תסריט אחר, משיח יזכה בכרטיס ללונדון 2012. אגב, אם צוברי יזכה במדליית הזהב בהולנד, משיח יוכל לחלוף על פניו בדירוג הכללי רק אם גם הוא יתפוס מקום על הפודיום.

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • לי קורזיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully