וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"טדי בר" שמשגע את צרפת

רויטרס

4.4.2008 / 18:26

בגיל 18 טדי רינר הפך לאחד הספורטאים האולימפיים הבולטים בצרפת, עם זכיות באליפויות אירופה והעולם. עכשיו הוא מתכונן לבייג'ינג

כששואלים את הג'ודוקא הצרפתי הענק, טדי רינר, מה מפחיד אותו, התשובה היא: "שום דבר, חוץ מההורים שלי". המשפט הזה שייך לנער, שבגיל 18 הפך לפייבוריט למדלית זהב אולימפית בבייג'ינג. רינר זכה ב-2007 באליפות העולם ובאליפות אירופה, במשקל של מעל 100 ק"ג. לאולימפיאדה הוא יגיע בגיל 19, ולמרות גילו הצעיר, מדובר באחד הספורטאים האולימפיים שמשגעים את צרפת. גובה של 2.04 מ' ומשקל של 129 ק"ג, רק עוזרים לתדמית שלו במקרה הזה.

רינר, יליד גוואדלופ, נכנס לנעליו הגדולות של דויד דווילה, מי שהיה אלוף אולימפי פעמיים ואלוף העולם ארבע פעמים. בינתיים, שתי מדליות זהב הספיקו לרינר להפוך לסלבריטאי, ולמשוך אחריו עדר מעריצות שמכנות אותו "טדי בר".

"אחרי אליפות העולם בברזיל היו לי עליות וירידות, אבל למדתי איך להתמודד עם הכל, ואיך לדחות את התקשורת כשצריך", מספר רינר ומוסיף: "לאנשים שניגשים אליי ברחוב אני לא יכול לסרב, ואני משתדל להיות אדיב איתם".

מהסטודיו לריקודים ועד לג'ודו

רינר, שנחשב לילד היפראקטיבי במיוחד בצעירותו, ניסה לא מעט ענפי ספורט: שחיה, טניס, כדורגל - הוא אפילו למד ריקודי ג'אז. כשגילה בג'ודו את מה שבאמת חיפש, עוד ניסו לצוד אותו מגלי כשרונות מהכדורסל ומהאגרוף, אבל החליפה הלבנה והשאיפה לחגורה שחורה עשו לו את זה. מי האמין שבגיל נוער, הוא כבר יביא לצרפת מדלית זהב לבוגרים?

מדלית הזהב של רינר באליפות העולם בריו דה ז'ניירו הייתה הראשונה של הצרפתים במשקל הכבד ביותר, מאז ימיו היפים של דווילה, שעשה זאת בפעם האחרונה 10 שנים לפני כן. רינר כל כך נחוש להפוך לאלוף אולימפי, עד כדי כך שהוא החליט לוותר על השתתפותו באליפות אירופה הקרובה, שתתקיים החודש בפורטוגל. "החלטתי בפה אחד עם הצוות המקצועי, שהאליפות הזאת מיותרת לפני המשחקים האולימפיים", אמר רינר והסביר: "התחלתי עכשיו תקופת אימונים של חודש שנועדה לפיתוח הגוף. במזרן אני עובד רק על טכניקה, אבל אני לא מבצע קרבות. מבחינה טכנית, אני כמעט מוכן וצריך לחדד כמה פרטים קטנים. התאמנתי המון במחנה אימונים בן שבועיים ביפן, אבל מבחינה פיזית אני חייב להתאמן יותר כדי להרחיב את הגבולות שלי".

על השאיפות למדליה בבייג'ינג אמר רינר, שמתגורר עם הוריו בפאריז ולומד מחשבים: "אני יודע שאני יכול לזכות, אבל אני גם יכול להפסיד בסיבוב הראשון. השאיפה שלי היא מדליה, בצבע יפה. אני יודע שיהיו הרבה קרבות ושהרמה תהיה גבוהה, אבל אני גם יודע שיש לי את היכולת".

גם למאמנו של רינר, פרנק שמבילי, יש אמונה גדולה בכוכב החדש: "אין לי שום ספק ביכולות שלו להפוך למדליסט אולימפי. הדבר החזק ביותר שלו הוא דווקא הראש, והוא יעשה הכל כדי לזכות במדלית הזהב. יש לנו עוד הרבה עבודה עד אז, אבל אני לא חושש כי רינר לומד דברים מהר מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully