וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלחץ ברחת? על המעבר של איתי שכטר לנאנט

3.2.2014 / 15:25

המאמן מודה שהוא לא היה החלוץ המועדף, הסגל מזמן לא עומד בעומס. הכוכב מדוכא, הנשיא עצבני. אם איתי שכטר חושב שהיה לו קשה בהפועל תל אביב, בנאנט הוא צפוי להיתקל בחוסר סבלנות רב יותר ולוח זמנים קשה יותר. מדור השגרירים על ההימור

שישה חודשים לאחר ששב להפועל תל אביב, איתי שכטר יוצא לסיבוב שני בתור שגריר. ביום שישי, רגע לפני סגירת חלון ההעברות האירופי, יצא החלוץ לתחנה השלישית שלו באירופה, נאנט הצרפתית. מדובר בעסקת השאלה עם אופציה לשנתיים נוספות ולפיכך, שכטר עומד בפני אתגר לא פשוט. להרשים תוך זמן קצר. האם מדבור בצעד הנכון עבורו? המדור "המראות ונחיתות" מוקדש הפעם כולו לישראלי הרביעי בליג 1.

איתי שכטר שחקנה החדש של נאנט עם המנכ"ל פרנק קיטה. האתר הרשמי של נאנט, אתר רשמי
כך נתקעה נאנט עם חלוץ מתוסכל ועוד כמה מסביבו שלא פוגעים. לסיטואציה הזו הונחת שכטר/אתר רשמי, האתר הרשמי של נאנט

מאמן נאנט מישל דר זקריאן נתן ביום שבת הצגה ב-41 שניות. יחסיו עם התקשורת אינם מוגדרים כטובים, אבל הנוכחים במסיבת העיתונאים לאחר המשחק בסושו (1:0) לא צפו את העומד להתרחש. זה התחיל רגוע. "הייתה לנו מחצית ראשונה בינונית ומחצית שנייה מעט טובה יותר". ואז התחמם. "היו לנו הזדמנויות, אבל נמאס לי לדבר על השחקנים שבוכים כשהם לא משחקים. כשהם על המגרש, הם צריכים להזיז את התחת". ואז הוא קם ועלה לאוטובוס. 41 שניות של ביקורת.

דר זקריאן עצבני. מעבר להפסד די מביך לקבוצת התחתית, הוא לא ראה שער מהקבוצה שלו כבר שלושה משחקים. וגם לפני כן, כיבוש שערים לא היה הצד החזק של נאנט. 24 שערי ליגה כבשו הקנריות ב-23 מחזורים. על שליש מהשערים, אגב, חתום פיליפ ג'ורג'ביץ' הסרבי, הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה. ומסביבו? שלושה חלוצים שכבשו יחד ארבעה שערים. הביקורת של דר זקריאן אחרי סושו כוונה כנראה לגינאי איסמעל בנגורה ולאמריקאי אלחנדו בדויה. וגם לג'ורג'ביץ'.

הסרבי בן ה-26 לא כבש מאז ה-10 בנובמבר והראש שלו, טוענים בנאנט, לא בקבוצה. בקיץ יגיע חוזהו לסיומו ועל פי דיווחים, הוא כבר חתם על זיכרון דברים עם לאציו לעונה הבאה. אלא שרגע לפני סגירת חלון ההעברות, עלתה על הפרק אפשרות של מעבר לאנגליה. קרדיף לחצה, השחקן רצה לעזוב, אבל נאנט סירבה ל-1.2 מיליון ליש"ט וחסמה את המעבר. "הראינו שאנחנו לא מודאגים מכסף ומעדיפים שיישאר איתנו", אמר הנשיא ולדמאר קיטה. "לא הייתי משחרר אותו בשביל הצעה מגוחכת. הבעיה שלו שהוא מוקף בסוכנים מטומטמים כי אין לו סיכוי לקבל רשיון עבודה באנגליה. אני מקווה שהוא ישתפר, אבל אנחנו לא נתערב אם המאמן לא ייתן לו מתנות".

כך נתקעה נאנט עם חלוץ מתוסכל ועוד כמה מסביבו שלא פוגעים. לסיטואציה הזו הונחת שכטר. בצרפת בכלל יש הטוענים שהעדיפות של דר זקריאן הייתה לצרף שחקן הגנה. רק הבוקר (שני) נטען בכלי התקשורת שהמאמן לא מרוצה מהתנהלות המועדון בחלון ההעברות, ששכטר לא היה החלוץ המועדף עליו ומצירופו של רמי גומיס, שכמעט לא שיחק העונה. "חלון ההעברות היה מורכב. נראה באיזה כושר נמצא גומיס", צוטט המאמן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן נאנט, פיליפ ג'ורג'ביץ' (ימין) מול שחקן מונאקו, אריק אבידל. AP
רצה לעזוב. ג'ורג'ביץ'/AP

שכטר עומד בפני משימה מעניינת. ייתכן ויהיה לו יותר פשוט להתבלט על רקע האכזבה היחסית של המאמן מהחלוצים שיש בסגל, אבל בהחלט צפויה לו תחרות. מלבד ג'ורג'ביץ' ובנגורה, לנאנט יש בסגל גם פרננדו אריסטיגווטה הצעיר מוונצואלה, את הטוגולזי סרג' גאקפה, את ונסאן בסה ויוהאן אודל המושאל משטוטגרט שכרגע סובל מפציעה. שכטר יקבל את הצ'אנסים שלו, במיוחד לאור העובדה שדר זקריאן אוהב לשחק עם שלישייה קדמית. השאר תלוי בו.

השיטה יכולה להתאים לשכטר. הוא מעולם לא היה תשע קלאסי ולא מרגיש נוח בעמדה הזו. להיפך, שכטר פורח כשיש לידו חלוץ מטרה מובהק שמשחרר לו שטחים. במצב כזה, היכולות הטבעיות שלו - האחד על אחד, הזריזות, הובלת הכדור - באות לידי ביטוי. בכלל, בצרפת אוהבים חלוצי תשע חסונים, גבוהים ופיזיים וג'ורג'ביץ' הוא כזה. שחקנים כמו שכטר (וגם בן בסט ובן שהר) מוסטים לכנף או משחקים מאחורי החלוץ. לשכטר זה מצוין ושיתוף הפעולה שלו עם הסרבי יכול להיות מעניין.

הבעיה הכי גדולה של שכטר קשורה במתווה העסקה. הוא הגיע כמושאל עד תום העונה עם אופציה לרכישה תמורת כחצי מיליון יורו. המשמעות ברורה: כדי להישאר בנאנט, שכטר צריך לספק את הסחורה ומהר. אין לו את הלוקסוס לעבור תקופת התאקלמות. תהליכים שלוקחים חודשים כמו הסתגלות למקום, לשפה, לסגנון המשחק ולקבוצה חדשה צריכים לקרות אצלו במהירות הבזק. כי אם שכטר לא יותיר חותם מהר, בקיץ הוא יהיה שוב בהפועל תל אביב.

העובדה שהקבוצה לא נמצאת בסיטואציה מלחיצה בליגה צריכה לשחק לטובתו. נאנט שבה העונה לליג 1 אחרי ארבע שנים. בקיץ, רק רצו שם להישאר בליגה ואחרי 23 מחזורים מוצאת עצמה הקבוצה במקום השמיני ובפער גדול מהקו האדום. כך שלמעשה המטרה הושגה וזה מאפשר לא מעט מרווח נשימה. מצד שני, כשמדובר במושאל ולא פרויקט עתידי שהמועדון רכש, חובת ההוכחה היא על השחקן בלבד. ושוב, אם זה לא יקרה לו מהר, הוא עלול לגלות כמה קשים חייו של מושאל לעומת שחקן ששייך למועדון.

עדן בן בסט שחקן טולוז. GettyImages
לשכטר אין את הזמן שהיה לו. בן בסט/GettyImages

שכטר הוא הישראלי הרביעי בליג 1 וגם האחרים עברו תקופות לא פשוטות. עדן בן בסט היה זקוק לעונה שלמה של התאקלמות לפני שמצא את קצב ההבקעה, וגם כעת הוא נאבק על דקות בטולוז. מאור מליקסון דווקא התחיל נהדר בוולנסיין, אבל סובל מתסמונת העונה השנייה. גם אלירן עטר סובל מקשיי הסתגלות ולא מקבל דקות משמעותיות לאחרונה. לשכטר, כאמור, אין זמן ואין פריבילגיות. השעון שלו דופק.

איך שלא מסתכלים על זה, שכטר עשה צעד אמיץ. הסיבוב הראשון שלו באירופה היה הפכפך. בקייזרסלאוטרן עשה דברים יפים בחלק הראשון של העונה, אבל סבל מחולשת הסגל סביבו. בסוונסי לא קיבל מספיק הזדמנויות משמעותיות. החזרה לארץ נבעה גם מהבנה שכדי לחזור לעצמו הוא חייב לשחק בקביעות. שכטר חזר חלוד ופחות חד ולקח לו זמן להיכנס לעניינים. למעשה, הוא עדיין לא חזר לעצמו לגמרי. אז למה לצאת שוב עכשיו?

התשובה קשורה כנראה במה שקורה בהפועל תל אביב. ייתכן והחלוץ הבין שבמצב הניהולי-כלכלי-מקצועי הנוכחי, האדומים לא יכולים להוות פלטפורמה להצלחה לטווח הארוך. תוסיפו לכך את הביקורת הלא פוסקות על היכולת והציפיות חסרות הפרופורציות מהקהל והתקשורת וקיבלתם שחקן שאולי מרגיש קצת חנוק. וכשניתנה לו ההזדמנות לתקן את הרושם, הוא קפץ עליה בשתי ידיים. הוא גם ידע שמעבר כזה יהיה יותר טוב לתדמית שלו ממעבר למכבי תל אביב או מכבי חיפה.

לא הרבה שחקנים ישראלים יצאו לסיבוב שני באירופה. במקרים של שלום תקווה, סלים טועמה או גילי ורמוט הסיבוב השני לא הוכיח את עצמו במיוחד. כשערן זהבי ייצא שוב, אחרי מה שהוא עושה העונה בליגת העל, המהלך כנראה יתקבל בטבעיות. אבל המקרה של שכטר שונה. שכטר לקח סיכון גם כי הוא יודע שחזרה נוספת בקיץ תהיה עבורו עוד יותר קשה מכל הבחינות ותגרור גל חריף יותר של ביקורות והרמות גבה. אבל בגיל 27 הוא עשה צעד שכולו אמונה עצמית ועל כך, וללא קשר למה שיקרה בהמשך העונה בצרפת, הוא ראוי לכל המחמאות.

השבוע שהיה

קשר קלאב ברוז' ליאור רפאלוב. Nigel Roddis, GettyImages
שער ליגה ראשון אחרי תשעה חודשים. רפאלוב/GettyImages, Nigel Roddis

המאזן הכולל: שני שערים (רוברטו קולאוטי וליאור רפאלוב) ואפס בישולים.

מוכנים לקמפיין הבא: מאור מליקסון, יובל שפונגין ואבי ריקן הם שחקן הסגל המורחב היחיד שהשלים 90 דקות. רמי גרשון (66 דקות), ביברס נאתכו (31), עדן בן בסט (18), ליאור רפאלוב (12), תומר חמד (11) עלו מהספסל.

מתאוששים: רמי גרשון הופיע בליגה לראשונה אחרי חמישה חודשים, מאור מליקסון שב להרכב, ביברס נאתכו רשם בכורה במדי פאוק סלוניקי.

צל"ש השבוע: ליאור רפאלוב החלים מהניתוח בקרסול, עלה מהספסל וכבש שער ליגה ראשון בבלגיה מאז חודש מאי אשתקד ב-1:2 הדרמטי של קלאב ברוז' על מונס.

ביזאר השבוע: חסן אבו זייד נכנס לשער לחמש הדקות האחרונות בגלל פציעת שוער א.א.ק לרנקה. ג'ורדי קרויף ביקש את הקלטת.

שימו לב ש: טל בן חיים לא עזב את סטנדרד ליאז' לפני סגירת חלון ההעברות והוא ממשיך להתייבש על הספסל של גיא לוזון.

איתי שכטר שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לקח סיכון גם כי הוא יודע שחזרה נוספת בקיץ תהיה עבורו עוד יותר קשה מכל הבחינות ותגרור גל חריף יותר של ביקורות והרמות גבה. שכטר/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • איתי שכטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully