וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתי שכטר בראש חמשת השגרירים המצטיינים של השבוע

24.10.2011 / 12:35

איתי שכטר ביסס עצמו כשחקן הכי טוב בקבוצתו, הישג שלא כל אחד מגיע אליו. השגרירים המצטיינים, כולל, איך לא, דודו ביטון

סוף השבוע שעבר על שגרירינו בתפוצות בהחלט יכול להיות כמוגדר כמוצלח. המפציצים הקבועים עשו כהרגלם את העבודה, אבל הבשורות הטובות באמת הגיעו מכיוון אחר. רמי גרשון ולירוי צעירי פתחו בהרכב לראשונה העונה ואילו מאור בוזגלו, אלמוג כהן וערן זהבי חזרו ל-11 של קבוצותיהם לאחר מספר משחקים. מבין שלל השחקנים שברחבי אירופה, וואלה! ספורט שוב מגישה לכם את רשימת חמשת המצטיינים השבועית הכוללת הפעם שלושה שחקנים בהופעה רביעית במדור, וגם מביעה דאגה ממצבו של שגריר שלא ראה דקות משחק כבר שבועות ארוכים.

איתי שכטר ועדן בן בסט חגגו שערים חשובים בשבת
צפו בשער הנפלא של ביטון בעמוד הפייסבוק שלנו
גרשון ניצח את רפאלוב, עוד תיקו לרוני לוי בקפריסין

1. איתי שכטר (קייזרסלאוטרן)

איתי שכטר שחקן קייזרסלאוטרן. Thomas Wieck, AP
שחקן בונדסליגה לגיטימי וטוב. שכטר/AP, Thomas Wieck

ההופעה של איתי שכטר ב-0:1 של קייזרסלאוטרן על פרייבורג הייתה פשוט מעוררת התפעלות. זה היה המשחק הטוב ביותר שלו העונה ואחריו אפשר לומר ללא היסוס: שכטר הוא השחקן הכי טוב, איכותי, יצירתי ומסוכן שיש לקייזרסלאוטרן. למעשה, הוא מחזיק כמעט לבדו את כל החלק ההתקפי של הקבוצה ומוכיח מדי שבוע כי מדובר בשחקן בונדסליגה לגיטימי וטוב.

שכטר עשה הכל מול פרייבורג. סחט הצלה מהשוער, בעט למשקוף, כבש, סחט פנדל שהוחמץ ולא הפסיק להטריד את הגנת המארחים. פרייבורג לא מצאה פתרון לזריזות והתנועה של הישראלי ושלוש עבירות שנעשו עליו הובילו לכרטיסים צהובים. את כל זה הוא עשה לבדו כשמסביבו שממה. חבורה של שחקנים פיזיים שמוסיפים הרבה כח, אבל אפילו לא טיפת יצירתיות. בניגוד לקבוצות בהן שיחק בישראל, שכטר נאלץ ליזום יותר ולבנות לעצמו את המצבים והוא עושה את זה בהצלחה יתרה.

קייזרסלאוטרן היא אמנם קבוצה חלשה שחושבת קודם כל על הישרדות, אבל מבחינת שכטר מדובר במקום המושלם לפתוח קריירה אירופית ולהראות את יכולתו מדי שבוע. יחד עם זאת, הוא חייב לראות את המועדון כמקפצה לעתיד. אם שכטר כבר עומד על שלושה שערי ליגה ומשתפר ממשחק למשחק, קשה שלא לפנטז כמה הוא יכול לתת בקבוצה גדולה יותר שאיפות גבוהות יותר וטכניקה בקישור. שכטר כבר עבר בהצלחה את שלב ההתאקלמות וההוכחה והמטרה שלו צריכה להיות התקדמות כבר בעונה הבאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

2. דודו ביטון (ויסלה קרקוב)

חלוץ ויסלה קרקוב דודו ביטון. David Biton, GettyImages
רק לא שרלרואה. ביטון/GettyImages, David Biton

שבוע עבר מאז פגשנו את הסקורר הנפלא במקום השני של החמישייה, אבל הוא מסרב לעצור ולא מוכן להפסיק לכבוש. סוף השבוע שלו התחיל עם שער ניצחון מרשים לרשת פולהאם בליגה האירופית (0:1) והמשיך בראשון עם עוד שער ניצחון בליגה מול LKS לודז' (1:2). שני שערים יפים עם סיומת של חלוץ גדול, שנמצא אולי בתקופה היפה בחייו. המספרים המרשימים של ביטון פשוט מחזיקים את ויסלה - אלופת פולין להזכירכם - בחיים בכל המסגרות ומי בכלל זוכר שם את ההיעדרות של מאור מליקסון הפצוע?

ביטון חווה עונה חלומית, אבל לחלום הזה יש תאריך תפוגה. בקיץ תסתיים עונת ההשאלה והכרטיס יחזור לשרלרואה הבלגית, שנאבקת על החזרה לליגה הראשונה ובפולין בכלל לא משוכנעים שוויסלה יכולה לעמוד בתג המחיר של 1.6 מיליון יורו המופיע בהסכם ההשאלה. בכל מקרה, שחקן עם מספרים כמו של ביטון שמצטיין גם במפעל אירופי אמור להיות קל לשיווק. בפניו יעמוד קיץ קשה והוא חייב יהיה לקבל החלטה מדויקת. לא לקפוץ גבוה מדי, לא ללכת אחורה (עיין ערך שרלרואה) ולא לחזור על טעויות שעשה בישראל (מכבי תל אביב) כדי שהעונה החלומית הזו אכן תהווה בסיס להמשך קריירה אירופית מוצלחת.

3. עדן בן בסט (ברסט)

עדן בן בסט שחקן ברסט מול חאבייר פסטורה שחקן פריס סן ז'רמן. Thibault Camus, AP
שער קלאסי. בן בסט/AP, Thibault Camus

אחרי ששותף לשתי דקות בלבד בשני המשחקים האחרונים של ברסט, עדן בן בסט חזר להרכב במשחק החוץ בבורדו ושלח מסר ברור למאמנו אלכס דופון עם שער שוויון בדקה ה-63 (1:1). זה היה שער קלאסי של בן בסט הישן והטוב מהפועל חיפה. מיקום מצוין במרכז הרחבה וסיומת חזקה וחדה לכדור רוחב. זה היה השער השני של בן בסט ולמרות קשיי ההתאקלמות, הוא בהחלט נהנה מפתיחה מקצועית טובה לקריירה אירופית בליגה חזקה וקשה. עכשיו הוא רק מחכה, כמו יתר חבריו, לניצחון ראשון בצרפת. ב-11 משחקי ליגה השיגה ברסט תשע תוצאות תיקו לצד שני הפסדים. הקבוצה אמנם משחקת לא רע, אבל בקצב צבירת נקודות כזה יהיה לה קשה לשרוד בליגה.

4. תומר חמד (מאיורקה)

תומר חמד שחקן מאיורקה, מאחוריו שחקני ולנסיה חוגגים. Manu Mielniezuk, AP
גול זה גול. חמד/AP, Manu Mielniezuk

"אי אפשר לצפות מחמד ל-11-12 שערים בעונה הראשונה שלו בליגה הספרדית כאשר הוא מגיע מליגה נמוכה יותר", אמר בקיץ מיכאל לאודרופ, מאמן מאיורקה דאז. הדני כבר לא מחזיק במשרתו וחמד כבר נמצא בשליש הדרך עם ארבעה שערים משמונה משחקים כאשר עוד 30 מחזורים לפניו. נכון, השער הרביעי של חמד, כמו קודמיו, הובקע מהנקודה הלבנה אבל חוץ ממנו, שחקני מאיורקה חולקים יחד בשלושה שערים. גם בדקה השנייה בקלדרון כמו בדקה ה-90 מול ולנסיה בשבוע שעבר, חמד שמר על קור רוח וביצע פנדל מושלם. במחזור אמצע השבוע ברביעי מחכה לו חיחון מהתחתית, מה שנראה כמו הזדמנות לרשום גם שער שדה, אבל חמד בעצמו יודע היטב: גול זה גול ובסופו של דבר יזכרו לו רק את המספר ולא מהיכן כל שער נכבש.

5. מאור בוזגלו (סטנדרד ליאז')

מאור בוזגלו שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
ריגה מאמין בו. בוזגלו/קובי אליהו

לא מעט מועמדים התמודדו על המקום האחרון בחמישייה. גרשון וצעירי פתחו לראשונה בהרכב וגם טל בן חיים היה מצוין בניצחון פורטסמות, אבל הפור נפל על בוזגלו. הקשר הצעיר נמצא עדיין בשלבי התאקלמות לא פשוטים בשורות סגנית אלופת בלגיה. הקיץ הסוער וההצטרפות המאוחרת לאימונים נתנו את אותותיהם. בוזגלו לא נראה טוב במשחקים הראשונים ובבלגיה החלו להישמע קולות כי מדובר בהעברה כושלת. אלא שלמאמן חוזה ריגה יש הרבה סבלנות לישראלי, ובראשון - שבוע אחרי התבוסה 5:0 לאנדרלכט - הוא החזיר אותו להרכב למשחק הביתי מול זולטה וארגם. בוזגלו תופקד כקשר באגף, ביצע כמה מהלכים יפים ובעיקר יצר מצבים לחברים עם הרמות מדויקות של כדורים חופשיים. אחת מהן הפכה לבישול לשער היחיד במשחק שכבש סיריאק בדקה ה-33.

נורה אדומה: זאב חיימוביץ' (טרק גרוזני)

זאב חיימוביץ' בלם טרק גרוזני (שמאל) מכשיל את קווין קוראני שחקן דינמו מוסקבה. Dmitry Korotayev, GettyImages
חודשיים וחצי ללא דשא. חיימוביץ'/GettyImages, Dmitry Korotayev

הבלם בן ה-28 הוא אחד השגרירים הוותיקים מבין אלה שמשחקים העונה בחוץ. הוא נמצא כבר למעלה משנתיים בקבוצתו הרוסית וסוגר עונה שלישית במועדון, אבל דקות המשחק נמצאות בירידה מתמדת. חיימוביץ' רשם העונה רק שש הופעות, מתוכן שלוש בהרכב, ולא שיחק במדי הקבוצה הראשונה מאז ה-13 באוגוסט אז היה שותף לתבוסה 6:2 לדינמו מוסקבה. גם בעונה שעברה רשם הבלם הישראלי רק שמונה הופעות ולמרות שמועות חוזרות ונשנות שקשרו אותו לחזרה לישראל, הוא העדיף להישאר. גם בגלל שהוא ממעט מאוד לשחק, חיימוביץ' נעלם מעט מהתודעה ברוסיה ונשכח למרות מצוקת בלמים בכדורגל הישראלי. בקיץ יגיע חוזהו בטרק לסיום ובהנחה ולא יוצע לו להמשיך, חיימוביץ' יצטרך להחליט האם ברצונו לשקם את הקריירה בליגת העל או לחפש הרפתקה אירופית נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully