וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאור מליקסון כבש את שער האליפות של ויסלה קרקוב

הקשר הישראלי, שהפך במהרה לכוכב הגדול של הליגה הפולנית, קבע 0:1 בדרבי מול קרקוביה והעניק לקבוצתו את התואר ה-13

חצי העונה הנפלאה של מאור מליקסון בפולין קיבלה היום (ראשון) סיום פנטסטי. הקשר הישראלי, שהפך במהרה לכוכב הבלתי מעורער של ויסלה קרקוב אף על פי שהצטרף לקבוצה רק בפברואר, הבקיע את שער הניצחון ב-0:1 בדרבי מול קרקוביה והחזיר את האליפות לקבוצתו באופן רשמי כשנותרו שלושה מחזורים לסיום העונה.

השער המכריע של מליקסון נכבש בדקה ה-17, אחרי שהישראלי הגיח לכדור קרן ונגח בעוצמה פנימה. מעבר לתואר ה-13 של ויסלה והשמיני מאז 1999, אז השתלטה על הכדורגל הפולני, מדובר בשער סמלי מאוד מבחינת מליקסון. אוהדי ויסלה, שהתאהבו בו מהרגע הראשון, ידועים כקהל אנטישמי שמתבטא תמיד נגד אוהדי קרקוביה, הנחשבת ל"קבוצה של יהודים". במקרה הזה, הכדורגל שוב ניצח בגדול והאליפות שבה לידיה של ויסלה אחרי שבשנה שעברה זכתה לך פוזנאן.

מליקסון, שנמכר מבאר שבע לאלופה הפולנית בסוף ינואר תמורת 650 אלף יורו, ערך את הבכורה שלו ב-25 בפברואר ומיד כבש את לב הקהל שהכתיר אותו ל'מלך של קרקוב'. הקשר הישראלי עם הספרה 5 על חולצתו, הפגין יכולות טכניות שהותירו את אוהדי ויסלה בהלם, בישל שערים במבצעים אישיים אחרי שעבר כמה וכמה שחקנים והפך לאיש המרכזי בהרכב. השער בדרבי היה השלישי של מליקסון העונה, כשבמאזנו גם ארבעה בישולים.

"אשמח להבקיע שער בדרבי", אמר מליקסון בן ה-26 לפני המשחק בראיון לתקשורת הפולנית, וציין כי המשפחה והחברים מישראל הגיעו במיוחד לביקור בן 10 ימים ולחגיגות האליפות. גם השמירה האישית שהציבה עליו קרקוביה, כפי שעשו מרבית הקבוצות העונה, לא הועילה והשאיפה של מליקסון למצוא את הרשת הצליחה בגדול. המאמן ההולנדי רוברט מאסקנט, שבמרבית המשחקים לא החליף את מליקסון, הוציא אותו הפעם בדקה ה-77 כדי שיכה לתשואות רמות מהקהל הביתי.

מליקסון זכה ללא מעט מחמאות גם משחקנים יריבים בשבועות האחרונים ועכשיו רוצה להוביל את ויסלה לליגת האלופות (שם ישחקו במוקדמות ועשויים לפגוש את מכבי חיפה), אבל במועדון טוענים כי יש לא מעט הצעות לגביו והם עלולים לאבד אותו בקיץ למרות החוזה לארבע שנים נוספות. הפופולאריות הגואה של מליקסון הובילה גם להצעה להצטרף לנבחרת פולין שתארח את יורו 2012, אך כרגע למרות הדרכון העדיפות מבחינת הקשר היא עדיין לישראל, במדיה הופיע רק במשחק ידידות. לואיס פרננדז כבר לא התעלם, ובשבוע שעבר זימן אותו לסגל. הוא ראוי לזה.

*** רוסיה: ביברס נאתכו שיחק 90 דקות ב-2:2 של רובין קאזאן מול האלופה זניט סנט פטרסבורג. דני הפורטוגלי העלה את זניט המארחת ליתרון בדקה התשיעית, אבל גוקדניז קרדניז איזן בדקה ה-19 ואלכסיי מדבדב הפך בדקה ה-31. אלכסנדר קרז'אקוב השווה בדקה ה-71 והעלה את זניט למקום השני עם 16 נקודות. לרובין החמישית 13 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully