וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר המכללות: פור ששווה פיינל פור

30.3.2009 / 2:28

טיילר הנסברו הפסיד במצ'אפ מול בלייק גריפין, אבל העזרה מחבריו סידרה לצפון קרוליינה 60:72 על אוקלהומה. גם מישיגן סטייט עלתה לפיינל פור

תמונת הפיינל פור של טורניר המכללות הושלמה הלילה (בין ראשון לשני) עם שני המשחקים הנותרים בשלב העלית אייט, ואחרי שוילאנובה וקונטיקט תפסו אתמול את שני הכרטיסים הראשונים לחגיגה הגדולה בדטרויט, הצטרפו אליהן מישיגן סטייט וצפון קרוליינה.

הספרטנס, שהקמפוס שלהם מרוחק 140 ק"מ בלבד מהאולם בו ייערך הפיינל פור, הפתיעו את לואיוויל הפייבוריטית עם ניצחון מרשים 52:64 ועצרו את הדהירה המטורפת של הקבוצה של ריק פיטינו, ואילו הטאר הילס עשו את העבודה עם ניצחון 60:72 על אוקלהומה של בלייק גריפין, ושברו את שיא ההופעות של UCLA בפיינל פור עם ההעפלה ה-18 שלהם למעמד השיא של כדורסל המכללות.

בחצי הגמר הראשון, שישוחק בלילה שבין שבת לראשון, תפגוש קונטיקט את מישיגן סטייט (ראשון, 1:00), ומיד לאחר מכן יתעמתו צפון קרוליינה ו-וילאנובה (ראשון, 3:45). שני המשחקים יועברו אצלנו בשידור ישיר ב-ESPN, וכך גם משחק הגמר בלילה שבין שני לשלישי, בו תוכתר האלופה החדשה.

אזור המזרח

צפון קרוליינה (1) - אוקלהומה (2) 60:72

שום דבר כבר לא ימנע מבלייק גריפין להפוך לנבחר הראשון בדראפט הקרוב, והפורוורד האקספלוסיבי של אוקלהומה לא התכוון להסתפק בכך. אבל גריפין, שרצה להוסיף לכך גם את תואר שחקן השנה במכללות ואם אפשר גם את תואר האליפות, פגש בשחקן השנה מאשתקד, טיילר הנסברו, ובמועמדת העיקרית לזכייה באליפות, וזה כבר היה יותר מדי עבורו. במצ'אפ הפרטי מול הנסברו גריפין ניצח בנוקאאוט, אבל הצוות המסייע שלו נעלם לחלוטין, בעוד שהטאר הילס תיפקדו נהדר גם ללא היכולת הרגילה של הכוכב שלהם.

צפון קרוליינה פתחה את המשחק בבליץ שהריץ אותם ליתרון מהיר של 2:13, כשדני גרין עשה את מירב הנזק בזמן שהנסברו ספג שתי עבירות מוקדמות ונאלץ לראות את רוב המחצית מהספסל. גריפין התקשה ליצור לעצמו זריקות וקלע את הנקודות הראשונות שלו רק 12 דקות בתוך המשחק, אבל מאותו הרגע החל להתחמם ועזר לאוקלהומה לרדת להפסקה בפיגור סביר של 32:23 בלבד. במחצית השנייה היו לסונרס כמה הזדמנויות לחזור לתמונה, אבל מטח של החטאות מחוץ לקשת עלה להם בטונות של תסכול, כשמנגד קבר טיי לאוסון שתי שלשות של מומנטום שהעלו את התכולים ליתרון שיא של 40:61.

אחרי שרשם 21 נקודות בפרק זמן של 17 דקות, נבלם גריפין על ידי הגנת הטאר הילס שהחלה להבין שהוא פשוט משחק נגדה לבד, וגם ניסיון הקאמבק האחרון של אוקלהומה, עם ריצת 0:9 שהקטינה ל-49:61, לא נשא פרי וגריפין נפרד מקריירת המכללות המופלאה שלו עם הפסד צורב. גריפין סיים עם 23 נקודות (9 מ-12 מהשדה) ו-16 ריבאונדים, ווילי וורן הוסיף 18 (רובן בגארבג' טיים), וטוני קרוקר, שהפגיז 28 נקודות בסוויט סיקסטין, קלע רק ארבע. הנסברו הסתפק בשמונה נקודות ושישה ריבאונדים אצל המנצחים, אבל 19 הנקודות של לאוסון וה-18 של גרין עשו בשבילו את העבודה.

אזור המערב התיכון

מישיגן סטייט (2) - לואיוויל (1) 52:64

בתחילת העונה נחשבה מישיגן סטייט לאחת המועמדות להגיע לפיינל פור, אבל סדרה של הפסדים מביכים דירדרה אותם בדירוג הארצי ויצרה את התחושה שחוסר היציבות המשווע של שחקניו יעלה לטום איזו בהדחה מוקדמת בטורניר המכללות. אבל במרץ פרחו הספרטנים מחדש, ובעזרת הניסיון והעומק בסגל עשו את כל הדרך לפיינל פור, שכאמור ייערך בחצר האחורית שלהם. לואיוויל ידעה שמדובר באתגר לא פשוט, אבל לא רבים העזו להמר שהקבוצה הכי חמה במכללות, שזכתה באליפות הביג איסט וכיכבה גם בריקוד הגדול עם 64:103 מוחץ על אריזונה בסוויט סיקסטין, תיכנע ללא תנאי בצורה כזו.

הפתיחה הייתה צמודה ולא בישרה על ההמשך. היתרון עבר מצד לצד לכל אורך המחצית הראשונה ומישיגן סטייט ירדה להפסקה ביתרון קטן של 27:30. למרות משחק נפל של טרנס וויליאמס הצליחו הקארדינלס להישאר קרובים, אבל שבע דקות בתוך המחצית הגיעה הבריחה של הירוקים. גוראן סוטון הציג לראווה את היד שלו מחוץ לקשת, קיילין לוקאס ריכז את המשחק ביעילות וטראביס וולטון היה אחראי על בלימת הציפורים בהגנה. מישיגן סטייט ברחה ל-40:50 וריק פיטינו הזעיק פסק זמן, שלא סייע לו לבלום את המפולת, וכשהיתרון צמח ל-47:64 חמש דקות לסיום לואיוויל הרימה ידיים.

סוטון הוביל את קלעי המנצחים עם 19 נקודות ו-10 ריבאונדים, דורל סאמרס הוסיף 12 ולוקאס סיים עם 10 וחמישה אסיסטים. ארל קלארק היה היחידי שתיפקד בלואיוויל עם 19 נקודות, בעוד שוויליאמס (5 נקודות, 1 מ-7 מהשדה) וסמארדו סמואלס (0 נקודות, 0 מ-6 מהשדה) איכזבו קשות.

עדכון ראשון: 29.3 23:40

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully