וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: לדייוידסון נגמרו הניסים

31.3.2008 / 6:50

סטפן קרי וחבריו היו קרובים לסנסציה נוספת, אבל הפסידו 59:57 לקנזס, שתצטרף בפיינל פור לממפיס שהביסה את טקסס 67:85

כל אמריקה הפנתה הלילה (בין ראשון לשני) את מבטה לעברו של סטפן קרי, כוכבה הצנום של דייוידסון שסחב את המכללה האלמונית על גבו עד לשלב האליט אייט בטורניר המכללות. אחרי ניצחונה המוחץ של ממפיס על טקסס 67:85 במשחק שפתח את הערב, והניצחונות של צפון קרוליינה ו-UCLA בלילה הקודם, נותרו קרי ודייוידסון התקווה האחרונה להפתעה שתותיר את אחת מארבע המדורגות הראשונות מחוץ לפיינל פור.

ברוב אירועי הספורט בעולם מצפים האוהדים הנייטרלים לראות את הקבוצות הטובות ביותר נאבקות בשלבים המכריעים על התואר, אבל טורניר המכללות תמיד התגאה בהפתעות הבלתי צפויות שסיפק בכל שנה, ובכך שמעולם לא העפילו לפיינל פור כל ארבע המדורגות הראשונות. כך הפכה דייוידסון לחביבת הציבור האמריקאי, אבל למרות אינספור הצופים שהחזיקו להם אצבעות, קרי וחבריו כשלו ממש על קו הסיום כשהפסידו לקנזס 59:57, ונותרו רק עם הסימפטיה והזכרונות.

אז בסופו של דבר קיבלנו לראשונה בהיסטוריה של הטורניר פיינל פור בהשתתפות ארבע המדורגות הראשונות בכל איזור. שני משחקי חצי הגמר יתקיימו בלילה שבין שבת לראשון באלמודום של סן אנטוניו - UCLA מול ממפיס (1:00, שידור ישיר ב-ESPN), וצפון קרוליינה מול קנזס (3:45, שידור ישיר ב-ESPN). גמר ייערך בלילה שבין שני לשלישי.

קנזס (1) - דייוידסון (10) 57:59

אוי, כמה שזה היה קרוב. כרגיל לקח לקרי זמן להתחמם, והוא החטיא את חמש הזריקות הראשונות שלו מהשדה, אבל ההתאוששות הגיעה במהרה גם מול ההגנה החונקת של הג'ייהוקס. עד המחצית היו לסופמור בעל יד הזהב 15 נקודות, והווילדקאטס שלו היו בפיגור מינימלי של 30:28.

בפתיחת המחצית השניה היה תורו של ברנדון ראש, כוכבה של קנזס, להשתלט על העסק, ויחד עם דקות מצוינות של סשה קאן מתחת לסלים הם הציבו את קנזס בעמדת ניצחון, ביתרון של חמש נקודות דקה לסיום. קרי הגיב בשלשה שצימקה ל-59:57, והגנה גדולה של דייוידסון סחטה משרון קולינס זריקה קשה שהלכה החוצה ונתנה לסינדרלה את הכדור האחרון ביד ל-17 שניות.

כצפוי, ניסה קרי לנצח את המשחק בעצמו, אבל הג'ייהוקס לא נתנו לו להגיע למצב זריקה נוח, והוא נאלץ למסור את הכדור הגורלי לג'ייסון ריצ'ארדס, הרכז הנאמן שלו שהוביל העונה את כל המכללות באסיסטים אבל לא ניחן ביכולות קליעה טובות במיוחד. ריצ'ארדס הנרגש שחרר זריקה מהוססת שלא פגעה אפילו בטבעת, והחלום של דייוידסון נגמר עם טעם של החמצה עצומה.

קאן (6 מ-6 מהשדה) ומריו צ'אלמרס קלעו 13 נקודות כל אחד למנצחים, ראש סיים עם 12 נקודות ושבעה קרשים. ריצ'ארדס חילק תשעה אסיסטים בנוסף לשבע נקודות, קרי עמד בסיום על 25 נקודות (9 מ-25 מהשדה), ושחרר הצהרה מפתיעה: "אני נשאר בדייוידסון בשנה הבאה בלי ספק. אני לא חושב שאני מוכן ל-NBA עדיין".

ממפיס (1) - טקסס (2) 67:85

רבות דובר השנה על מחזור הפרשמנים שהשתלט בסערה על עולם המכללות, על הדומיננטיות של מייקל ביזלי, העוצמה של קווין לאב, הידית של אריק גורדון והפוטנציאל של או ג'יי מאיו. אבל מכל החבורה המרשימה הזו, מי שעשוי ליהנות מעתיד המזהיר ביותר בשנים הבאות הוא דרק רוז, ששלח את הנמרים שלו לפיינל פור ראשון מאז 1985 עם תצוגת תכלית של רכז ענק.

כשמולו ניצב די ג'יי אוגוסטין, בעיני רבים הרכז הטוב במכללות, רוז ניהל את המשחק באומנות, והוביל את ממפיס ליתרון מבטיח של 17 נקודות. טקסס נגסה בפער עד ל-28:39 בהפסקה, והקטינה כבר לפיגור של חמש נקודות בלבד בפתיחת המחצית השניה, אבל נעצרו על ידי ההגנה הנמרצת של הבחורים של ג'ון קאליפרי, שהפסידו בשתי העונות האחרונות באליט אייט, ולא התכוונו לוותר הפעם בלי הכרטיס לפיינל פור. כריס דאגלס רוברטס מצא את הגרוב שלו, ג'ואי דורסי סתם את הרחבה, וההפרש הלך וגדל עד הסיום.

דאגלס רוברטס סיים עם 25 נקודות לטייגרס, רוז רשם 21 נקודות (7 מ-10 מהשדה), תשעה אסיסטים, שישה ריבאונדים ושני איבודים בלבד, דורסי קלע 11 נקודות והוריד 12 ריבאונדים. אוגוסטין היה חלש עם 16 נקודות (4 מ-18 מהשדה) ורק שלושה אסיסטים, איי ג'יי אברהמס הוסיף 17 ללונגהורנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully