וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע במכללות: הנחת סוף שנה

אריאל גרייזס

17.12.2007 / 22:08

מבחני סוף הסמסטר במכללות סידרו למדורגות הבכירות משחקים קלים במיוחד, אבל כמה מדורגות הצליחו למעוד אפילו בשבוע כזה

בעוד הסטודנטים הישראליים עדיין ממתין לפתיחת שנת הלימודים, עמיתיהם האמריקאים כבר שוקדים במרץ על בחינות סוף הסמסטר הראשון, מה שאומר שחובבי המכללות נאלצו להתאזר בסבלנות השבוע, שהכיל מעט מאוד משחקים משמעותיים על מנת להקל על השחקנים בתקופת הלחץ שלהם בלימודים, אבל גם עם הידיעה שאוטוטו ינואר מגיע ואיתו ההצגה האמיתית. למרות ההיצע הדל, היו לנו כמה משחקים טובים, כשלואיוויל המשיכה את ההתדרדרות שלה, סיינט מרי הקטנה ספגה את הפסדה הראשון ואריזונה סטייט ונברסקה הכריזו על נוכחותן.

ברווזים צולעים

נברסקה - אורגון (16) 79:88 (אחרי הארכה)

ההאסקרז הם לא בדיוק שם דבר בכדורסל המכללות (האמת, שגם בפוטבול השנים האחרונות שלהם לא משהו) אבל השנה נראה שהם מוכנים לבשל משהו נחמד מאוד, ולהוות פקטור בביג 12 העמוס גם ככה. אורגון צלפו אומנם 14 שלשות, כולל אחת של טוואן פורטר עם שמונה שניות לסיום שהשוותה את המשחק, אבל החטאת קליעת עונשין שלו שלחה את המשחק להארכה, ושם הצליחו מקלפי התירס להחזיק את הברווזים על חמש נקודות בלבד, ולאפשר לאוהדיהם לפרוץ לפרקט ולחגוג את הניצחון.

אלכס מאריץ' היה המצטיין בשורות נברסקה כשקלע 23 נקודות וריאן אנדרסון הוסיף שיא קריירה של 21 נקודות ולא פחות חשוב מכך -עצר את מארטי לונן - שחקן של 16 נקודות למשחק - על שתיים בלבד. אצל הדאקיס, פורטר היה ענק עם 29 נקודות, מתוכן 7 שלשות, כשמאליק היירסטון הוסיף אף הוא מנה יפה של 5 שלשות ו-25 נקודות אבל זה לא הספיק ביום שברייס טיילור וג'ובן קטרון מסיימים עם 8 נקודות משותפות בלבד.

אריזונה סטייט - קסבייר (17) 55:77

בתחילת העונה חזינו שהסאן דבילז יעשו צרות להרבה קבוצות (טוב, אנחנו משוחדים, אז מה?), ואחרי פתיחת עונה מגומגמת משהו, עם תבוסות לאילינוי ונברסקה, נראה שהחבורה של הרב סאנדק מתחילה להתחבר. טיי אבוט וג'יימס הארדן היו שניים מארבעה פרשמנים לפתוח בחמישיה של הסאן דבילז, והם החזירו את ההשקעה בגדול, כשהובילו את אריזונה סטייט עם 19 ו-16 נקודות בהתאמה, כשהצטרף אליהם מהספסל ג'רן שיפ שהפציץ משלוש וסיים אותו עם 17 משלו.

ההתקפה של הדבילז תקתקה כל הערב כשקלעה כמעט 60 אחוז מהשדה ויותר מ-50 אחוז מחוץ לקשת, אבל מה שעשה את ההבדל היתה ההגנה האזורית שבה השתמש סאנדק וגרמה למוסקטירס לקלוע באחוזים מחרידים של 30 אחוז מהשדה, ו-22 אחוז בלבד במחצית השניה. בי ג'יי ריימונד היה הדבר הסביר היחיד בקסבייר עם 12 נקודות, ורצף שבעת הניצחונות שלהם נגדע, בעוד הדבילז מנצחים משחק שני רצוף מול קבוצה מדורגת (הקודם בשנה שעברה מול USC), לאחר שהפסידו לא פחות מ-21 כאלה.

פיטסבורג (11) - אוקלוהומה סטייט 68:85

העזיבה של אהרון גריי, מסתבר, לא האטה לשניה את הפאנת'רס, ששנה חמישית ברציפות פותחים את העונה עם 10 ניצחונות ללא הפסד, כשנדמה שהם מצאו את המחליף המושלם לגריי, בדמותו של הפרשמן דוואן בלייר שמראה יכולות נהדרות עד עכשיו באזור הצבע. בלייר סיים את המשחק עם דאבל דאבל של 20 נקודות ועשרה ריבאונדים, שאליהם הוסיף גם 5 חסימות, חלק נכבד מהן בריצת 4:15 של הפנתרים במחצית הראשונה, שהורידה אותם ביתרון 31:49 במחצית, ולמעשה סגרה את המשחק.

חוץ מבלייר, גם כל שאר החמישיה של פיטסבורג סיימה עם ספרות כפולות בטור הנקודות, 17 מתוכן שייכות ללאבנס פילד הנפלא ועוד 30 חלקו ביניהם שווה בשווה סם יאנג ומייק קוק. מרכוס דוב וטרל האריס היו המצטיינים אצל הקאבויוס עם 17 ו-16 בהתאמה, אבל חוסר הצלחה של הפרשמן ג'יימס אנדרסון, שקלע 8 נקודות בלבד, ואחוזים גרועים מחוץ לקשת (6 מ-21) חרצו את גורל הבוקרים. פיטסבורג יכולה להתחיל להתכונן למשחק המרתק מול דיוק ביום חמישי במדיסון סקוור גארדן (שישודר גם בארץ, ב-ESPN, לשמחתנו), שיהוה אינדיקציה אמיתית ראשונה ליכולתן של שתי הקבוצות העונה.

צרות קארדינליות

פרדו - לואיוויל (22) 59:67

ריק פיטינו הלך במשחק הזה על ניצחונו ה-500 בקריירה (אם לא סופרים את השניים וחצי שיש לו על הקווים של הסלטיקס, כמובן) אבל נכשל בניסיונו השני אחרי שהקארדינלס הפסידו שבוע שעבר לדייטון, וזו רק הקטנה בבעיותיו. שלושה משחקניו הבולטים – דייויד פאדג'ט וחואן פאלסיוס (פצועים) ודרק קארקטר (מושעה) בחוץ, מה שהכריח את לואיוויל לזרוק ולהחטיא המון מבחוץ – רק 7 מ-30 מחוץ לקשת – והבויילרמייקרס ניצלו זאת עד הסוף. ה"קטרים" כבר הובילו ב-13, חמש דקות בתוך החצי השני, לפני שריצה של לואיוויל סגרה את הפער לשתיים בלבד, אבל כריס קריימר, שהיה המצטיין בשורות פרדו עם 14 נקודות ו-4 חטיפות, הטביע בצד השני, ומשם כבר לא יכלו הקארדילס לחזור. טרנס וויליאמס היה הטוב אצל האורחים, עם 17 נקודות ותשעה קרשים, וארל קלארק לקח 13 ריבאונדים בעצמו אבל סיים עם 2 נקודות בלבד.

אוקלוהומה - ארקנסו 72:83

'מבה-א-מוטה, מצטערים, יש לנו זוכה חדש בתחרות השם המגניב ביותר בקולג'ים, וקוראים לו לונגאר לונגאר (לא, זאת לא טעות כתיב, כאילו שלונגאר הוא שם לא מוזר מספיק, אז קוראים לו ככה פעמיים), ו-17 נקודות שלו הובילו את הסונרס לניצחון חשוב ביותר לפני שהם נכנסים למאבקים התוך-חטיבתיים. לונגאר (לונגאר) נעזר באוסטין ג'ונסון, שקלע 17 נקודות אף הוא, כדי להניע ריצת 0:7 שהסתיימה בדאנק מצלצל של לונגאר (שנגיד לונגאר? נגיד) ואוקלוהומה ניצחה את ארקנסו בפעם החמישית ברציפות. מייקל וושינגטון קלע שיא עונה של 16 וגם לקח 12 ריבאונדים ודריאן טוואנס הוסיף 13 לרייזורבקס, שהפסידו בפעם השניה העונה.

סאות'רן אילינוי - סיינט מרי (24) 56:71

אנחנו בוואלה! אוהבים את המיד מייג'ורס, ובמיוחד את המיד מייג'ורס הקטנות שמגיעות משום מקום ומחממות לנו את הלב. סיינט מרי היא אחת כזאת – קולג' קתולי קטן ליד סן פרנסיסקו שמונה כמה אלפים מועטים של סטודנטים, שעד המפגש מול הסלוקיס היה בלתי מנוצח, כאשר בדרך הם מנצחים את אורגון הגדולה, ונכנסים השבוע לדירוג לראשונה מאז שג'ורג' בוש (האבא) היה נשיא, אי שם ב-1989. הסאלוקיס, מיד מייג'ור בעצמם, רק עם קצת יותר כוכבים על החגורה, לא התחשבו בהצלחה של ה"גאלים" ובאמצעות סימן ההיכר שלהם – הגנה רצחנית – והגבילו את סיינט מארי'ס ל-56 נקודות בלבד, שהיוו שפל עונתי בשבילם. הגנת אילינוי הגבילה את הסקורר המוביל של הגאלס, פטריק מילס, ל-11 נקודות בלבד, וכפתה עליהם 19 איבודי כדור כשהיא נהנית מיום התקפי משובח של בריאן מאלינס שסיים עם 24 נקודות, והסאלוקיס קטעו רצף שלושה הפסדים שהוציא אותם מחוץ ל-25 הגדולות.

תוצאות נוספות

המדורגת ראשונה, צפון קרוליינה, לא התקשתה לחסל את ראטגרס 71:93, גם בזכות שיא קריירה של טיי לאוסון שקלע 26, ודאבל דאבל רביעי ברציפות של טיילר הנסברו, שנאלץ לעזוב את המשחק לאחר שספג מכה בראשו מברך של צלם, אבל נראה שיהיה בסדר. גם המדורגות שתיים ושלוש לא עבדו קשה מדי, כשממפיס הסתפקה ב-65 נקודות בלבד בניצחון 41:65 על מידל טנסי סטייט, וקנזס ניצחה 51:88 את אוהיו בפתיחה הראשונה השנה של ברנדון ראש בחמישיה, שהספיקה לו ל-13 נקודות. גם המדורגת רביעית טקסס לא קטלה קנים כניצחה בדרבי את טקסס סטייט 81:96, במשחק שהיה קשה יותר ממה שהתוצאה מרמזת.

אריזונה המשיכה להסתדר בלי לוט אולסון והפעם ניצחה את פרזנו סטייט 50:69, מאחורי 21 של ג'רד ביילס שלאט לאט בונה לעצמו קייס לפרשמן השנה בפאק 10 (אתם שומעים, קווין לאב ואו ג'יי מאיו?), בעוד שתי קבוצות עם מאמנים חדשים המשיכו להתדרדר, כשקנטאקי של בילי גילספי ספגה את הפסדה רביעי העונה, הפעם ל-UAB, 79:76, וגם מישיגן של ג'ון ביליין נראית זוועה עם הפסד שביעי לסנטרל מישיגן 78:67, כשדווקא ווסט וירג'יניה, קבוצתו הקודמת של בליין, נראית מצוין עם הפסד אחד בלבד אחרי ניצחון 62:86 על UMBC. סטיב אולפורד, גם הוא בשנתו הראשונה כמאמן ניו מכסיקו, רשם ניצחון פיקנטי במיוחד עם 63:80 על טקסס טק של בובי נייט, תחתיו זכה כשחקן באליפות המכללות באינדיאנה ב-1987.

מה בנוגע לשידורים השבוע? אז על השידור של הקרב בין דיוק לפיטסבורג ב-ESPN כבר סיפרנו לכם (הלילה שבין חמישי לשישי ב-2:00), ופרט אליו נקבל מ-ESPN עוד שני לילות לבנים: בלילה שבין שלישי לרביעי עם ג'ורג'יה טק נגד קנזס (2:00), ומיד לאחר מכן יוסטון נגד קנטאקי (4:00), ובלילה שבין רביעי לחמישי עם סינסינטי נגד ממפיס (2:00), במשחק שייתן לדרק רוז הזדמנות לשפר את הרושם הרע שהותיר על העם היושב בציון במשחק הנורא ההוא מול USC. החברים מ-FOX ייקחו לעצמם שבוע מנוחה (בתקווה שרק לצורך מילוי מצברים להמשך העונה), ויסתפקו בשני שידורים חוזרים אי שם בבוקר יום שני הבא, עם וויק פורסט נגד וירג'יניה טק (6:00) וצפון קרוליינה סטייט נגד סינסינטי (8:00).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

דירוג AP אחרי השבוע השישי

1. צפון קרוליינה
2. ממפיס
3. קנזס
4. טקסס
5. ג'ורג'טאון
6. דיוק
7. וושינגטון סטייט
8. UCLA
9. מישיגן סטייט
10. מרקט
11. פיטסבורג
12. טנסי
13. אינדיאנה
14. טקסס A&M
15. קלמזון
16. באטלר
17. ואנדרבליט
18. גונזאגה
19. אריזונה
20. וילאנובה
21. בריגהאם יאנג
22. מיאמי (פלורידה)
23. אורגון
24. ווסט וירג'יניה
25. USC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully